- Dit onderwerp bevat 199 reacties, 61 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 april 2006 om 23:36 #268496
Ziet er goed uit tonni 🙂 de remschijf is dus vastgemaakt op de rempot zeg maar als ik het zie ?
22 april 2006 om 02:25 #268497Nee er zit een bus in geperst i.p.v. de remtrommel deksel. Wel aan dezelfde kant dus…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 april 2006 om 10:52 #268498vetjes die schijfremmetjes 😀
22 april 2006 om 12:01 #268499is je probleem dat je kabel te lang is?
anders moet je eens proberen om een voet-rem te maken, ook bruut:D22 april 2006 om 13:33 #268500vet ding,,
22 april 2006 om 13:33 #268501zo mooi:D
22 april 2006 om 16:24 #268502hey mooie ciao joh=) maar hoe stroomt dat water nu door je radiateur want er zit toch geen waterpompje op:? wel superbruut die wasserkoeling8)
3 juni 2006 om 02:17 #268775Ik heb het voorwiel nu ook weer retour, en het past nu allemaal wel. Zal nu eerdaags eens kijken of het ook remmen wil.
@Iac.: asje zal wel nooit wat worden, tenzij ik een goede bank vind die ik zelf mag gebruiken. Ik heb ook hier weer gevraagd, maar is net zo duur of zelfs duurder als Malossi vertanding. Ik heb ze wel zo gek gekregen dat ze er een gemaakt hebben, daar zagen ze schijnbaar wel de uitdaging van in. Toen ik vroeg voor nog één of twee, begon ie over uren en al die shit, kortom, commerciele bullshit.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...19 juni 2006 om 19:23 #268901Hij loopt weer!!
Ik heb nu eindelijk eens een ander (kick) blok onder de ciao gehangen. Het is het blokje met electronische ontsteking met het 850 gram vliegwiel geworden. Start goed, reageert lekker op gas. Kijk ik naar mn vario, zie ik dat ie een beetje slingert. Dus de krukas is waarschijnlijk iets krom. Erg jammer, want ik had hem net gefreesd!! Maar goed toch maar even een stukje geprobeerd, en ik vind dat het best redelijk loopt. Ben er niet voluit mee gegaan, omdat mn voorwiel nog niet goed zit, en dus omdat de kruk. slingert.
Nu kan ik het blok weer uit elkaar halen, en er een andere kick. kruk in douwen. Wel zonde van de nieuwe lagertjes….De remmerij was nog niet om over naar huis te schrijven overigens. De voorrem doet het redelijk, maar vooral de achterrem is bepaald niet voldoende qua capaciteit. Daar zal dus toch een hydraulisch setje op moeten komen. (dan vóór ook maar..)
Eind van het verhaal zal dan zijn dat ik waarschijnlijk op de meeting (nog) niet met schijfremmerij kom. (misschien kom ik wel gewoon op de gele…)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...19 juni 2006 om 19:24 #268902PS: Wat maakt die Proma toch een herrie zeg!!!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...19 juni 2006 om 20:00 #268903jammer, tjapko met de dikke verhalen waar je je je alu vandaan hebt (je weet wel) heeft ook nog wel 2 kickkrukasjes liggen wss eventueel voor een klein prijsje.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel19 juni 2006 om 20:54 #268908Hey Tonni, vette ciao :), had nog geen comment gezet denk ik..
maar over die speed engine, kan ik hem voor vrijdag terug krijgen, er moet nog wat mee gebeuren; mischien wordt die verkocht enzo… of liefst, zo snel mogelijk.
ik weenie of jij tijd had om ernaar te kijken? maar als dat niet het geval was, toch bedankt 🙂
19 juni 2006 om 23:04 #268910cittatuner :
hey mooie ciao joh=) maar hoe stroomt dat water nu door je radiateur want er zit toch geen waterpompje op:? wel superbruut die wasserkoeling8):! Volgens het zogeheten “thermosifon-principe”
Warm water stijgt op…..;)
Enneh, @ Tonni, je hebt er dus 2? :O
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!19 juni 2006 om 23:17 #268911@Fredzzz: Ik denk dat ik morgen nog in de stad kom, in elk geval erdoor. Volgens mij is je vliegwiel gewoon F*CKED, verder lijkt het gewoon goed.
@Iacca: Twee waarvan bedoel je? Ik heb twee van die LC kopjes, en twee Polini radiateurtjes. Ook een LC kitje en zo’n bagger Euro radiateurtje.
@Flick: Ik zal eens even bij em langs gaan. Ik heb wel de 5-punts, hopen dat ie die heeft dan. Anders laat ik m gewoon ompersen met een ander krukkie… Het lijkt wel of die kruk ooit eens gevallen is, hij is net buiten het blok al gezet!
Gelukkig heb ik nog wel twee van die krukkies, maar het blijft zonde natuurlijk, ook het freeswerk voor niks gedaan…I came, I saw, and I forgot what I was doing...9 augustus 2006 om 22:17 #269169Vanavond eens de 16 mm Yamaha FS-1 carburateur aangepast voor de vespa. In eerste instantie alleen het verloop voor de aansluiting natuurlijk, zodat hij er eerst achter kan. Het past met een klein beetje gepruts!!
Morgen ga ik kijken of hij er een beetje op lopen wil. Ik heb hem al gestart gehad, en het klinkt wel aardig. Ik heb er eerst een 95 sproeier in gedraaid, maar daar zal een grotere in moeten, aangezien hij op choke beter loopt als zonder. (en de verhoudingen lucht/brandstof liggen heel anders).Het gaat me er hier dus niet omdat het een 16mm is, want de inlaat is dat toch niet, maar deze(mikuni) carb. heeft een luchtstelsproeier en een gasschuifnaald EN kan daarbij ook nog eens in elk geval genoeg lucht aanvoeren.
Zal ik alleen nog iets moeten verzinnen als luchtfilter, want de carb. zit normaal half in het carter, en wordt dan van bovenaf met een rubberslang via het carter aan het luchtfilter verbonden. Kortom, er zit geen flens aan voor een filter…
Doel van dit expiriment: Proberen om een goed instelbare carb. achter de vespa te hangen, om zo het probleem van onderin verzuipen, bovenin te weinig op te lossen. Kortom, op zoek naar een goede mengselverhouding op alle toerentallen.
Ik kom voor geen kant van mijn wit-grijze bougie af, ik zit onderhand al op een 75 sproeier in de 13/13…
Krijg hem warm nog maar net aan het draaien, en toch bovenin te weinig..Ik zal het hier weer laten weten, of dit een interessant expiriment is.
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.