- Dit onderwerp bevat 199 reacties, 61 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 maart 2006 om 21:29 #268410
vetjes
ik heb dan ook wel interesse in zo’n mooie asje
27 maart 2006 om 21:29 #268411auchh:d
nice tonni:d
ziet der prima uit..en achter..wat ik van je ciao-tje vind weet je al;)maar heb je nu 2 paar 5spaaks?
verkoop je paar…zoja..richtprijs? ben wel geinteresseerd!27 maart 2006 om 21:34 #268412waar moetten je rem-calipers komen?
27 maart 2006 om 21:40 #268413bruut ding
28 maart 2006 om 00:22 #268414Ties :
auchh:d
nice tonni:d
ziet der prima uit..en achter..wat ik van je ciao-tje vind weet je al;)maar heb je nu 2 paar 5spaaks?
verkoop je paar…zoja..richtprijs? ben wel geinteresseerd!Weg jij, wil ik net paar 5 ster van jou kopen verkoop je een hele vespa incl 5 ster voor 100 🙁
Me need 5 ster!
28 maart 2006 om 00:56 #268415Als deze wieltjes in de oranje blijven (en zwart worden), en daar ga ik wel van uit, dan verhuizen de andere,zwarte 5 spaaks naar mijn gele Ciao. Die staat nu op 3 spaaks.
Ik ga de gele Ciao ook aanpakken van de zomer, daar komt ook een Euro L.C. kopje met Polini radiateur op, en natuurlijk ook kickstart en vario. Ik heb de zooi nu al zo lang liggen, het moet er nu ook maar eens op.
(misschien zet ik daar dan ook wel schijfremmen op, maar daar komen vanzelf ook wel een paar nieuwe foto’s van dan…)I came, I saw, and I forgot what I was doing...28 maart 2006 om 11:38 #268416ton, als je die kickstart op de gele ciao gaat gooien, kun je dan ook een paar fototjes knippen waar je op moet letten, want ben oko vanplan om de kickstart deze zomer erop te gooien
28 maart 2006 om 13:45 #268417@ Tonni, GRÁÁGG!!
Dat zou wel een keertje tijd worden……:D
Enneh, @ VespaCiaoPaul…
Denk aan de beugels van schakelbrommertjes…
In ’t achterwiel…Daar hangt de klauw aan een beugel die verbonden is met een stang.Zoiets moet je dan ook maken voor in je Ciao vork.
Of, denk aan een Grillo-voorvork.
Die hebben een beugel aan de remplaat die meeveert met je voorvork.Als je die zou namaken ben je d’r al….
Enneh, @ Tonni, is het niet een ID om zo’n Grillo-beugel ervoor te gebruiken?
En hoe ziet die bus eruit aan je achtervelg?
Die moet ik nl. ook nog ’s laten maken…..!Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!29 maart 2006 om 01:18 #268418Bij de achtervelg is het geen bus geworden eigenlijk. De schijf zit zo ongeveer vlak aan de binnenring van de naaf. Anders komt het niet uit met het “driehoekje”. Ik heb een vlakke schijf van een Zúndapp gebruikt. De velg is plaatselijk vlak gedraait en er zijn gaten geboord corresponderend met de schroefgaten in de schijf. Verzonken boutjes erin, en dan gaat het allemaal net.
Als er al een “bus” bij het achterwiel zou moeten zijn gemaakt, dan was het nooit veel meer als een verloop plaat om de schuinte te effenen. Laten we zeggen van nul oplopend naar 5 millimeter…
De verankering van de voorklauw zit wel goed, had ik al lang een id voor. Het is nu alleen het benodigde pas- en meet werk, dan lassen en boren, en monteren. (hopenlijk).
I came, I saw, and I forgot what I was doing...29 maart 2006 om 12:36 #268419Dat was précies wat ik bedoelde…..
De schuinte….;)
Maar dat afdraaien is idd. een goeie optie……!
Ik heb hier ook nog zo’n Zündapp-schijfie liggen…….
Daar ga’k dus ook ma ’s mee stoeien…….;)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!5 april 2006 om 17:45 #268445heet ciaootje=)
10 april 2006 om 19:51 #268448Ok. Hier weer een heel verhaal van mij: :! =)
Ik ben met de remklauw beugel bezig geweest voor de achterkant. Ik weet nog niet of het definitief zo blijft, maar ik zal eerst eens gaan testen hoe het remt. (moet nog een langere achterremkabel kopen).
Zoals jullie kunnen zien heb ik gekozen voor kabelgestuurde remklauwen, ten eerste vanwege het gemak en ten tweede omdat deze vrij dun zijn aan de wielzijde. Het zijn ‘zwevende klauwen’.
Ik heb ook gekeken naar hydraulische klauwen, maar ik heb (nog) geen gevonden die ik kwijt kon qua ruimte tussen de schijf en de spaken van de velg. Ik heb nu achter aan beide kanten ongeveer 2 á 3 mm ruimte over en dat is niet veel…
Voor moet er helaas eerst nog weer een aanpassing aan de velg worden gedaan.
Ik had de bus maten uitgemeten op een losse voorvork, en daarop past het ook allemaal, maar op een of andere manier is er IETS aan de vork van de oranje niet helemaal dezelfde maat, met als gevolg dat de schijf NET tegen de bout aanloopt waar de zweefarm mee vast zit.
Ik heb gekeken of ik een dunnere moer kon gebruiken (afslijpen) maar dan had ik wel één hele millimeter speling, en de boutjes waarmee de schijf gemonteerd zit freesden heel professioneel de moffellak van de remblokkering pen af.
Kortom, mij net iets TE krap. Ik heb alles nog eens nagemeten en ik kan nog twee millimeter naar de velg toe, dus moet de bus iets terug worden gedraaid… (maar die zit al in de velg geperst, dus moet de hele velg nu in de draaibank).:(Twee fotootjes van de achterste klauw en schijf. (ben er nog niet uit of ik dit een mooie positie vind voor de klauw, het kan dus nog veranderen..):con

I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 april 2006 om 20:46 #268449ziet er goed uit, hoe kom je aan die remklauw? lijkt wel van een fiets, hydraulisch kan ook moeilijk, dan ben je ook vet veel geld kwijt aan zo`n kabel en het ziet er niet uit om zo`n rem-resevoir op je stuurtje te hebbe
10 april 2006 om 21:21 #268450De remklauw komt van zo’n mini racer/ mini bike. Het kan zijn dat ik deze nog vervang voor exemplaren van polini, die zijn kwalitatief beter en sterker.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...21 april 2006 om 23:32 #268495Ik heb nu de voorrem klauwplaat ook klaar (test exemplaar). Nu nog een blok onder de Ciao en dan kan ik eens gaan kijken of het ook remt. De achterrem ben ik nog niet echt over te spreken, er zit toch teveel rek in de kabel denk ik (ook niet vreemd met 1.5 meter lengte). Ik krijg het niet mooi strak afgesteld, maar ben er nog mee bezig.
Mocht het helemaal niet tot tevredenheid werkend te krijgen zijn, dan ga ik toch voor hydraulisch, ondanks dat ik dat er wel wat lomp uit vind zien… (en het is een stukkie duurder, vooral door de leidingen). Ben dan alleen al weer 100 euro verder voor een setje hendels en klauwtjes, los van de remblokken en leidingen…
**EDIT** betere foto gemaakt…
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.