Vespa-Ciao.NL
:: Tonni’s Oranje Ciao (LC, Kickstart, Vario)

Home Forums Perso’s Projecten Tonni’s Oranje Ciao (LC, Kickstart, Vario)

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 200)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedDemon
    Bijdrager

Te gek man, maar zoals zo vaak: De aanhouder wint! Ik denk niet dat dit in de stomste sleutelfout gaat komen:)

barry
      Donateur

Ik heb juist hetzelfde met een blokje.Op de stand,power & toeren genoeg,maar op straat niets meer,na even stilvallen,met choke starten,enz……..
        Krijg het ook niet gevonden.
        Ik heb wel een CDI ontsteking,maar daar kan het niet aan liggen.

Edjuh
        Bijdrager

Thats the spirit!

Tonni
          Topic starter

Laatste Update: Hij doet het weer.

De kop is dus gevlakt, de boven- en onderkant cilinder ook. En geen van deze 3 passingen was (meer) vlak. Hoe dit zo gekomen is, geen idee, maar het is weer vlak en daar is het niet minder van geworden.
            Ook heb ik de kleplichter voorzien van een extra ring waardoor de veer strakker staat. Deze lekt alleen nog steeds iets volgens mij.

Uiteindelijk is dus alles nieuw. Pakkingen, zuigerveren, bougie, cp vervanger, lagers, keerring.

Uiteraard moet ik de hele boel nu wel weer opnieuw op elkaar afstellen, maar het wil gelukkig wel weer gewoon toeren draaien indien nodig. (je kunt de ietwat brakke afstelling ook wel horen in het filmpje..)

Ik merk wel dat de Giannelli pijp graag op toeren wil draaien.
            Had eerst (met koppeling polini blauw trek en malossi geel druk) 7 gram en 6,6, daarna 6 maar hij trekt beter door als ie veel toeren mag maken.

Ik heb een (waardeloos) filmpje gemaakt met de volgende setup:

-Evo carters
            -19mm @ 82 met Polini ‘filter’
            -Pinasco 46 mm met iets aangepaste uitlaatpoort
            -Giannelli Mega
            -contactpunt vervanger
            -vliegwiel 600 gram precies
            -koppeling met Malossi geel druk/geel trek (die 1 winding korter zijn als normaal) en 100 mm schijven
            -Vario Malossi met 5,3 gram
            -Malossi snaar
            -Malossi vertanding

Filmpje:

Het is zo uiteraard geen toerblokje maar ik wil nu meteen kijken of ie het blijft doen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Lennaert
            Sleutelbeheerder

netjes hoor jaloers ;P

hansieb
              Moderator

Mooi tonni, blij dat het euvel gevonden is.

speedbuxy
                Bijdrager

Netjes tonni:thumb
                  Zo bewijs je maar weer dat de aanhouder wint:thumb
                  (ahoewel het wel een vaag probleem blijft)
                  Maar denk dat ik het wel weet, je hebt de pina gewoon helemaal krom moeten trekken om mijn 43 euro bij te kunnen houden op de 11steden:pest:D

Tonni
                  Topic starter

Ja, dat zal het geweest zijn…:D

Er zal om wat voor reden spanning in de cilinder / kop gezeten hebben wat na het demonteren de boel krom heeft laten trekken… Het sloot dus gewoon niet goed af van verbrandingsruimte naar kleplichterkanaal, waardoor er niet genoeg onderdruk was, en de benzine dus niet goed boven de zuiger kwam blijkbaar.. Ook was de onderkant cilinder niet helemaal vlak, daar zal 2/100e mm in.
                    De kop had ook wel een 3/100e en de bovenzijde cilinder dus ook, op dezelfde plek.

Ik heb het nog niet eerder meegemaakt i.i.g.

barry
                    Donateur

mooi zo,dan ga ik me’n cilinder ook eens laten kennis maken met mijn draaibank.

Docs
                      Donateur

Nice=) het blok heeft dus niet van jou gewonnen:D wel apart dat de boel zo maar krom is

Bartjee
                        Donateur

netjes tonni, mooi dat het blokje weer loopt:) Wel een vaag probleem inderdaad… niet verwacht dat vespa blokjes ook nog moeilijke problemen kunnen hebben haha.

Tonni
                          Topic starter

Zo, dat is al weer een poosje geleden dat hier iets gebeurt is…
                            De oranje is onderhand niet zo knap meer, ik ben er een hele poos geleden mee gecrashed met als gevolg dat er een knik in het voorspatbord zit en er nu eerst een zwarte voorvork in zit. (de voorvork was krom, evenals het stuur)

Voor komende toertjes heb ik (hopenlijk) een geschikt blokje in elkaar gedrukt: een kickstart SE met electronische ontsteking, afgedraaid vliegwieltje.
                            Waarschijnlijk komt er de 43 Eurocilindro onder, maar anders de 42 Polini alu.
                            Ook twijfel ik nog tussen de laagtoerige zwaar vertande vario, en de belgenkoppeling met poelie 80.

EDIT: misschien de perso naam ook weer eer aan doen en de LC kop er weer eens onder plaatsen. (moet het eerst goed lopen)

Fotootje van het blokje:

k0enn
                            Donateur

erg mooi blokje hoor :D:D.

n3ophytenl
                              Bijdrager

Ziet er erg schoon uit is het allemaal nieuw ofzo??

Waarom?

Ondanks dat het frame wat slapjes is geworden, blijft het een plaatje om te zien:thumb Ook dit kick se blokje ziet er supper uit.

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 200)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.