- Dit onderwerp bevat 199 reacties, 61 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 juni 2009 om 23:48 #274419
Te gek man, maar zoals zo vaak: De aanhouder wint! Ik denk niet dat dit in de stomste sleutelfout gaat komen:)
11 juni 2009 om 04:26 #274420Ik heb juist hetzelfde met een blokje.Op de stand,power & toeren genoeg,maar op straat niets meer,na even stilvallen,met choke starten,enz……..
Krijg het ook niet gevonden.
Ik heb wel een CDI ontsteking,maar daar kan het niet aan liggen.11 juni 2009 om 06:12 #274415Thats the spirit!
11 juni 2009 om 21:04 #274422Laatste Update: Hij doet het weer.
De kop is dus gevlakt, de boven- en onderkant cilinder ook. En geen van deze 3 passingen was (meer) vlak. Hoe dit zo gekomen is, geen idee, maar het is weer vlak en daar is het niet minder van geworden.
Ook heb ik de kleplichter voorzien van een extra ring waardoor de veer strakker staat. Deze lekt alleen nog steeds iets volgens mij.Uiteindelijk is dus alles nieuw. Pakkingen, zuigerveren, bougie, cp vervanger, lagers, keerring.
Uiteraard moet ik de hele boel nu wel weer opnieuw op elkaar afstellen, maar het wil gelukkig wel weer gewoon toeren draaien indien nodig. (je kunt de ietwat brakke afstelling ook wel horen in het filmpje..)
Ik merk wel dat de Giannelli pijp graag op toeren wil draaien.
Had eerst (met koppeling polini blauw trek en malossi geel druk) 7 gram en 6,6, daarna 6 maar hij trekt beter door als ie veel toeren mag maken.Ik heb een (waardeloos) filmpje gemaakt met de volgende setup:
-Evo carters
-19mm @ 82 met Polini ‘filter’
-Pinasco 46 mm met iets aangepaste uitlaatpoort
-Giannelli Mega
-contactpunt vervanger
-vliegwiel 600 gram precies
-koppeling met Malossi geel druk/geel trek (die 1 winding korter zijn als normaal) en 100 mm schijven
-Vario Malossi met 5,3 gram
-Malossi snaar
-Malossi vertandingFilmpje:
Het is zo uiteraard geen toerblokje maar ik wil nu meteen kijken of ie het blijft doen.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...11 juni 2009 om 21:16 #274423netjes hoor jaloers ;P
11 juni 2009 om 21:39 #274424Mooi tonni, blij dat het euvel gevonden is.
11 juni 2009 om 22:32 #274425Netjes tonni

Zo bewijs je maar weer dat de aanhouder wint
(ahoewel het wel een vaag probleem blijft)
Maar denk dat ik het wel weet, je hebt de pina gewoon helemaal krom moeten trekken om mijn 43 euro bij te kunnen houden op de 11steden:pest:D11 juni 2009 om 22:50 #274426Ja, dat zal het geweest zijn…:D
Er zal om wat voor reden spanning in de cilinder / kop gezeten hebben wat na het demonteren de boel krom heeft laten trekken… Het sloot dus gewoon niet goed af van verbrandingsruimte naar kleplichterkanaal, waardoor er niet genoeg onderdruk was, en de benzine dus niet goed boven de zuiger kwam blijkbaar.. Ook was de onderkant cilinder niet helemaal vlak, daar zal 2/100e mm in.
De kop had ook wel een 3/100e en de bovenzijde cilinder dus ook, op dezelfde plek.Ik heb het nog niet eerder meegemaakt i.i.g.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...12 juni 2009 om 04:16 #274427mooi zo,dan ga ik me’n cilinder ook eens laten kennis maken met mijn draaibank.
12 juni 2009 om 06:48 #274428Nice=) het blok heeft dus niet van jou gewonnen:D wel apart dat de boel zo maar krom is
12 juni 2009 om 10:39 #274429netjes tonni, mooi dat het blokje weer loopt:) Wel een vaag probleem inderdaad… niet verwacht dat vespa blokjes ook nog moeilijke problemen kunnen hebben haha.
20 april 2011 om 00:17 #280420Zo, dat is al weer een poosje geleden dat hier iets gebeurt is…
De oranje is onderhand niet zo knap meer, ik ben er een hele poos geleden mee gecrashed met als gevolg dat er een knik in het voorspatbord zit en er nu eerst een zwarte voorvork in zit. (de voorvork was krom, evenals het stuur)Voor komende toertjes heb ik (hopenlijk) een geschikt blokje in elkaar gedrukt: een kickstart SE met electronische ontsteking, afgedraaid vliegwieltje.
Waarschijnlijk komt er de 43 Eurocilindro onder, maar anders de 42 Polini alu.
Ook twijfel ik nog tussen de laagtoerige zwaar vertande vario, en de belgenkoppeling met poelie 80.EDIT: misschien de perso naam ook weer eer aan doen en de LC kop er weer eens onder plaatsen. (moet het eerst goed lopen)
Fotootje van het blokje:
I came, I saw, and I forgot what I was doing...20 april 2011 om 04:47 #280609erg mooi blokje hoor :D:D.
20 april 2011 om 06:31 #280612Ziet er erg schoon uit is het allemaal nieuw ofzo??
20 april 2011 om 07:33 #280613
Waarom?Ondanks dat het frame wat slapjes is geworden, blijft het een plaatje om te zien
Ook dit kick se blokje ziet er supper uit. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.