- Dit onderwerp bevat 367 reacties, 88 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door Smallride.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 augustus 2009 om 12:47 #267139
zozozo…. schoon ;x
omg12 augustus 2009 om 12:59 #267140idd, hoezo spiegel:D je kunt edo en andre gewoon in de tank en de voorvork zien staan:D
12 augustus 2009 om 21:43 #266986mooie ciao tonni, echt tot detail uitgewerkt. Hoe zit het nu met je ranjaracer? loopt die ook nog?
12 augustus 2009 om 21:47 #266987De oranje ligt gedeeltelijk uit elkaar, die moet een kleine beurt hebben.
Nieuwe voorwiellagers, nieuwe zweefarmbusjes, een poetsbeurtje, paar nieuwe kabels, nieuwe banden en een fris blokje. Blok wordt een ‘normaal’kickstartblokje of misschien het evo blokje.I came, I saw, and I forgot what I was doing...12 augustus 2009 om 21:48 #266984he tonni mooi caio zekers met de grome dempertjes en die gele die je had zag er ook goed uit
hoop nog meer van die ciaotjes van je te zien in de toekomst12 september 2009 om 23:00 #274943Vanavond even een testje gedaan met een oude vario koppeling: gekeken of er ruimt is voor een torque driver.
Er blijft niet veel van de bus over maar het kan er wel zitten.Nu ik dit weet ga ik eens nadenken of ik hier een goedwerkende vario aan ga wagen. Ik ben wel erg benieuwd of er positieve resultaten mee te halen zijn qua afgstelbaarheid van de koppeling, en of de irritante dipjes hiermee te verhelpen zijn.
Ik heb de banen maar op 45 graden gezet, geen idee of het verstandig is…
Plaatjes:

I came, I saw, and I forgot what I was doing...12 september 2009 om 23:15 #267712Zeer ingenieus bedacht Tonni!
Ben ook wel erg benieuwd of er positieve resultaten mee te behalen zijn!
Opofferen die goede koppeling dus 😛12 september 2009 om 23:53 #267710Als het mislukt, heb jij dan nog een goede koppeling ter overname? Je hebt er meer op voorraad als ik.:D
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 september 2009 om 07:45 #267706vind het echt super hoe je die ciao gedaan hebt..Prachtig kleurtje en zo..Ik ben meer voor racers maar deze is erg mooi gelukt..=) blinkt gwn als een spiegel
13 september 2009 om 07:58 #267715Ziet er goed uit Tonni! Wat is er mis met deze koppeling dat je hem niet kan testen?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno13 september 2009 om 10:42 #267755Deze koppeling is bij het schroefdraad beschadigd zodat de vaste schijf niet meer geblokkeerd kan worden, en hij is ook een beetje krom.
De pennen waarop de segmenten scharnieren missen ook maar dat zou met een paar boutjes op te lossen zijn.I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 september 2009 om 14:15 #267810Heb je nog een oude schijf? Gewoon erop lassen, goeie koppelingen worden toch wel wat zeldzamer de laatste tijd dus kunt imo beter experimenteren met een oude. 🙂
Home made engine dyno13 september 2009 om 15:43 #274610Tonni :
Als het mislukt, heb jij dan nog een goede koppeling ter overname? Je hebt er meer op voorraad als ik.:DHaha, nee dat niet:P
Die pennen moet op te lossen zijn, gewoon gaatjes boren op de goede plek en er spijkers van de juiste dikte doorheen tikken met de kop aan de onderkant, even vastpunten klaar

Is steviger dan orginele pennen, OrangeCiao heeft dit ook eens gedaan, op een gegeven moment ontplofte z’n schaal, pennen waren nog kaarsrecht terwijl ze bij een koppeling met orginele pennen helemaal krom waren bij een eerdere ontploffing;)Succes ermee!
19 september 2009 om 21:48 #274994Ik heb vandaag mijn 2e Torque Drive exemplaar getest. Het loopt echt heel anders als met een ‘gewone’ koppeling.
Ik heb er banen van 35 graden in gemaakt (en ze smaller en gesloten gehouden), en er een Malossi geel drukveer waar 1 winding afgeslepen is in gedaan.
Toch heb ik ineens blijkbaar zwaardere rollen nodig om hem niet te hoogtoerig te hebben.Er zaten 5,3 grams rollen in, nog van de RV opstelling van de meeting. Dat was te licht, maar daarna met 6 en ook met 6,5 gereden. Hiermee merkte ik bijna geen verschil in toerental…
Verbazingwekkend genoeg kan ik hem tóch gewoon (al is het maar nét) aanlopen. Gelukkig maar want de koppeling is bedoelt voor mijn Evo / RV setups en die hebben beide geen kickstart natuurlijk.
En ondanks dat hij nu veel stabieler op 1 toerental blijft heb ik toch het idee dat hij er niet harder om op- of doortrekt.
Ik heb nu natuurlijk wel weer een compleet andere setup (Evo blok met 43 Euro, CP-VV en Giannelli)
Dus eigenlijk was het een dubbele vuurdoop en kan ik de resultaten ook niet echt ergens mee vergelijken.Binnenkort nog even verder spelen. (Vario afstellingen en andere uitlaten testen..)

Ook moet ik nog een toer-setupje maken en een rekje voor mn fietstassen op de rode. Die van de oranje past niet (ander frame) en ik wil zeker geen slijtplekken van fietstassen op mijn lak. Ik heb er een prima idee voor bedacht, dus nu het nog eventjes passen en lassen enzo..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...20 september 2009 om 06:38 #274995Mooi gemaakt Tonni, zou mooi zijn als het straks met je 80pina ineens geweldig werkt 🙂
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.