- Dit onderwerp bevat 367 reacties, 88 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door Smallride.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 augustus 2012 om 17:23 #266762
Ik heb zelf mijn begrenzer op me lichtschakelaar geschakeld. Helaas niet meer de mogelijkheid om me licht aan of uit te zetten maar daar had ik vrede mee. Begrenzer zelf zit achter me licht-unit. Dus 2 schroefjes los & je kan er bij om af te stellen.
Jou optie is ook netjes, goed weggewerkt achter je handvat. In principe zie je die nog minder als die van mij. Alleen ik kan nog zeggen; “Ja, dat is voor me licht, maar dat werkt niet eens haha” tegen oom agent. Is het makkelijk in te drukken? niet dat je als een achterlijke mongool je uiteinde van je handvat in staat te drukken ofzo?
9 september 2012 om 21:02 #277142Vanmiddag lekker stukje Groninger landschap gecruised.
Fotootjes:

I came, I saw, and I forgot what I was doing...9 september 2012 om 21:21 #277143Letterlijke kleigrond en zee wat we zien. Hoe presteerd de HM onder de RV?
9 september 2012 om 21:29 #277144Zit trouwens voor het eerst sinds ik hem heb, een setje ‘standaard’ gekotterde Piaggio kickcarters onder, met een onbewerkte 46mm Pinasco, 13/13 en Leo HM. Loopt best leuk, niet spectaculair maar ook niet slecht.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...9 september 2012 om 22:15 #277150Die HM staat hem goed.
Goed toerdagje inderdaad, ik heb ook een mooie 60km gereden.
10 september 2012 om 13:18 #277101Tonni :
Zit trouwens voor het eerst sinds ik hem heb, een setje ‘standaard’ gekotterde Piaggio kickcarters onder, met een onbewerkte 46mm Pinasco, 13/13 en Leo HM. Loopt best leuk,En dan schiet je van deze mijlpaal niet eens even een filmpje:no:lol
Want behalve het oog wil het oor natuurlijk ook wat;)10 september 2012 om 13:51 #277208Ik heb niet echt meer een fatsoenlijke camera ter beschikking, ook die is met mijn (H)EX mee…
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen Andree, ik probeer het wel met mn compact cameraatje ok?
Het loopt gewoon lekker rustig, een keer wat anders als dat vieze luchtfilter geluid van die RV.
Het bijzondere blijf ik vinden dat ik nog steeds het gevoel heb dat een goed standaard bewerkt blokje lekkerder loopt als een SE…I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 september 2012 om 15:54 #277215raar , want je zou zegge een SE loopt beter omdat daar alles goed werkend bewerkt is 😛
jammer van je cam natuurlijk
10 september 2012 om 15:55 #277122Tonni :
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen Andree, ik probeer het wel met mn compact cameraatje ok?Ooh is geen must hoor ik kan me er een voorstelling van maken hoe het loopt:lol
Maar dat een speed nog minder loopt dan origineel getuned ben ik ondanks m,n weinige ervaring met origineel getuned nu al met je eens.
Want van de week m,n speed van de tiff bekeken en die 43mm simo is toch echt niks mis mee en toch liep het maar 65km
En ook dat ik dacht dat er misschien een snor kruk in zat was niet het geval.
Dus gewoon bagger dan, want die 43mm simo wil op de juiste carters zeker wel blazen.
(want is een zeta look a like alleen dan wel gewoon op normale slag lengte)11 augustus 2014 om 19:33 #277063pffffff,
stof er maar even afblazen zeg…
Op zich is er hier niet zo veel bijzonders gebeurt.
De CRC heeft veel stil gestaan de afgelopen jaren, ik was het eventjes volledig kwijt met de hobby.Ik probeer langzaam weer wat op te krabbelen.
Ik heb nu eindelijk rustig aan mijn schijfrem projectje dat al jaren overdue was, weer opgepakt.De voorrem is nu technisch klaar, optisch moet ik er nog iets werk en aandacht aan besteden.
De achterrem komt daarna aan de beurt.
De brackets moeten nog in de verf of coating en de remleiding wil ik nog vervangen voor een mooie dunne.
De standaard voorwiel as wordt nog vervangen voor een steekas.
Ook wil ik er nog een nieuwe schijf voor kopen.Plaatjes:

Ik heb gekozen voor een zwevende ophanging in een ruitvorm, hierdoor heb je eigenlijk geen last meer van het vreemde remgedrag dat een Ciao vertoont door de zweefarmen.
Op deze manier reageert de brommer zoals een gewone voorrem op een telescoop voorvork ook reageert.
Dit is meteen gecombineerd met een setje vaste lagers in plaats van de kogellagers met stelcupjes in het voorwiel.I came, I saw, and I forgot what I was doing...11 augustus 2014 om 22:34 #276854Ik heb je schijfrem tijdens de meeting van dichtbij bekeken en tot nog toe vind ik dit de mooiste oplossing gezien op een Ciao.
Inderdaad behoeft het geheel nu nog een afwerking en als ik kan helpen met het poedercoaten van de klauw plus andere onderdeeltjes, hoor ik het vast? Je kan voor mij bijvoorbeeld nog wat betekenen om elec. vliegwieltjes af te draaien plus een cilinder voor de 4 taps Simo.Het is soms inderdaad weer even wat op krabbelen als het om de motivatie tot sleutelen overgaan gaat. 😉
Het zien van andermans leuke projecten helpt hier zeker bij aan mee.12 augustus 2014 om 06:39 #276853Ziet er goed uit Tonni 8) Mooi dat je het toch nog weer opgepakt hebt 🙂
12 augustus 2014 om 08:01 #276852Me gusta
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 augustus 2014 om 10:54 #276851
Waarom?Vind het gewaagd om zoveel remkracht aan een Ciao vork te hangen maar toch geweldig mooi gedaan
12 augustus 2014 om 12:54 #2809132 jaar stil gelegen Tonni? Mooi dat je er weer bij bent

kan het wel begrijpen, soms ben je even klaar met het sleutelen..Ennuh, nog bedankt voor de tankdop en voorvorkrevisiesetje!!!
No stress, all fun and a bit of speed -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.