- Dit onderwerp bevat 367 reacties, 88 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door Smallride.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 mei 2012 om 23:52 #281995
Is dit niet nu al je 2e drukveer welke uit zijn verband is getrokken?
En last minute sleutelen wordt het voor mij ook hoor. 😉 Ik zit nog met een revisie voor vario welke echt nodig is, of ik ga over op poelie. En de setup welke ik eens van de kast pak ben ik ook nog niet over uit. We zijn donderdag toch vrij. =)
(Ik begrijp dat ook de organisatoren nog niet de brommer allemaal al toer klaar hebben.)Dus Hansie toch maar toeren met de RV? Wel vreemd dat na al die jaren nu het cilinderhemd wat moet worden aangepast.
En mocht je de Cali wat missen op deze setup, kan je altijd nog een van mij eronder schroeven.
PS. probeer voor de grap eens dat Cobra pijpje wat ik je mee gaf. Vandaag voor een vriend een nieuw setupje in elkaar gezet met deze pijp. Ik stond versteld van de prestaties in tegenstelling tot de looks en dunne stinger.12 mei 2012 om 23:59 #276136Oja, die zal ik er nog eens onder hangen idd.
Ik hoorde al van hans dat zijn Bravo-tje ook vies hard liep op zn Cali op de terugweg. (we hadden hem er even onder gehangen omdat dat makkelijker vervoerde, de Citypower is handiger in de rugzak)Hans zn cilinderhemd heeft blijkbaar altijd al gekneld maar heeft hij nooit aandacht aan besteed. Ging mij echt te zwaar.
Je kon het ook aan zowel het hemd zien (strepen afgedrukt) als ook aan de zuiger…
Ik vond dat dit maar even aangepast moest worden, zou toch doodzonde zijn als zn Deps daarom zou warmlopen of het hemd zou scheuren.Tja, dat drukveer verhaal, ik heb het wel eens gezien maar nooit zelf gehad…
Ik ga van de week onze tussen model ‘oranje’ drukveer maar eens monteren, deze test is toch al ‘long overdue’Wie weet wat ik van de week nog allemaal tegenkom aan mee- of tegenvallers.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 mei 2012 om 06:35 #281963ach, beter dat je er nu achterkomt dan op de tour zullen we maar zeggen ;)!
zelf ook nog lekker wat nachtsleutelwerk voor de boeg gezien ik net een dweil ben met me brommer en overal op de weg ben te bekennen 🙂13 mei 2012 om 09:56 #282102Inderdaad weer mooi geklust, Rvje zit weer netjes in elkaar. Gaan we vandaag maar eens even monteren onder de ciao.
Waar ik me nog over verbaas is dat die rode zo hard trekt met een 1:9 Dat heb ik nog niet eerder gehad op een ciao. Gewoon echt moeite doen om erop blijven te zitten, terwijl als je 30km/h rijdt hij nog omhoog wil :D!
28 juli 2012 om 16:45 #279462Vanmiddag het kick-RV blok met alu DEPS maar eens gemonteerd onder de rode Ciao, starten en lopen, alleen de afstelling is het nog niet helemaal. Er zit een 21mm met 86 sproeier achter maar 86 lijkt te groot terwijl de andere RV (ook met DEPS) daar perfect op loopt
Helaas zit er toch ook onbalans in de Pinasco krukas, de brommer trilt met de kick-RV een stuk meer als met de gewone RV.
Ik begrijp niet zo goed hoe dat kan want deze kruk zat voorheen altijd in mijn gewone RV en reed toen prima.Toch maar eens nadenken of ik nog een andere kruk (heb nog een Mazzucchelli kruk liggen) zal ombatterijen naar kick.
Oninteressant plaatje:

Filmpje:
I came, I saw, and I forgot what I was doing...28 juli 2012 om 17:17 #279420Klinkt wel lekker

Alleen dan wel jammer dat de boel in 1x trilt.28 juli 2012 om 17:42 #279419Dat klinkt inderdaad fijn:D
Ligt het niet aan het vliegwiel wat onbalans met zich meebrengt?28 juli 2012 om 18:58 #279410Nee ik denk niet dat het in het vliegwiel zit. Dat is het Pinasco vliegwiel en die heb ik overgezet van de ene RV naar de andere.
Ik begrijp alleen niet hoe er onbalans in de kruk zou kunnen zitten ineens.. Hij is wel uitgeklokt en dat zag er goed uit.
Ach, het is mijn lot, trillende brommers…I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 augustus 2012 om 03:05 #275294De begrenzer ook zo goed als ingebouwd.
Bedrading door de originele draadboom getrokken wat nog best even prutsen is.Draad voor begrenzer rechtstreeks van de pick-up spoel gepakt en mee laten lopen met licht draadboompje.
Ik had er zelfs een nieuwe 4-polige molex-stekker voor gescoord maar die paste helaas niet door het ronde gat van het carter.
Anders had het er wel heel origineel uitgezien voor een niet kenner. Nu zie je dus alleen dit stukje extra draad lopen, ontkom ik niet aan..Schakelaartje in stuur, begrenzer onder zadel zodat ik er ook nog eens bij kan voor het afstellen..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 augustus 2012 om 06:54 #269690Tonni wat voor een schakelaar is dat?
die moet ik ook hebben…
2 augustus 2012 om 12:32 #269685Schakelaartje komt bij okaphone.com vandaan. Ik heb net even op hun webshop gekeken maar daar staat hij er niet bij.
Wel zijn duurdere broertjes (die zijn wsch ook beter, deze is volledig van plastic, die andere heeft metalen behuizing)Hij lijkt overigens 1 op 1 te passen maar ik heb er een aluminium pasringetje voor gemaakt, die precies in het stuur past en waar die schakelaar weer in zit.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 augustus 2012 om 12:43 #269684Goed bezig Tonni
Leuk om te zien hoe iedereen weer een andere oplossing zoek om de begrenzer/schakelaar, weg te werken. Vraag me wel af hoe je hem schakelt. Snij je je handvat aan de zijkant open of denk je dat je het handvat er overheen kunt trekken en het rubber wel voldoende kunt indrukken? Als dat tweede lukt is het een hele mooie oplossing
2 augustus 2012 om 13:04 #269686Das mooi weg gewerkt tonni die zullen ze vast niet snel vinden

@elkan
Dat werkt door je handvat heen mits deze niet van hard rubber zijn.
Scooters hebben ook van dit soort handvat begrenzers en dat werkt prima.2 augustus 2012 om 13:20 #267102Ik heb idd hele soepele handvatten, zijn zelfs open aan het uiteinde. Vandaar ook het zwarte viltje..8)
En als ze echt zoeken willen vinden ze het toch altijd wel.I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 augustus 2012 om 16:39 #266779Hihi, nu weet ik ook waar ik op drukken moet als je me rechts inhaalt 😀
Maar een hele mooie slimme oplossing
Okaphone is een fijn winkeltje.TICKLING BARN -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.