Vespa-Ciao.NL
:: Tonni’s CandyRed Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Tonni’s CandyRed Ciao

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 368)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

El Citta
    Donateur

Loopt netjes Tonni!! Lekker geluidje ook 🙂 Je overbrenging is wel erg licht ja, wat is je hoogst gemeten snelheid tot nu toe?

Javad
      Donateur

Ja, nee, je hebt gelijk, trekt niet echt lekker op ofzo,..
        Martino en ik zitten hier met z’n 2en te kijken en het werd wel een beetje saai op de helft van het filmpje.

Nee even zonder dollen, dit is gewoon hoe een depsje hoort te klinken en je merkt echt dat hij met die 27mm uitlaat over het hele gebied brute power heeft.
        Flying start for Tonni :thumb

Nu nog wat met je vertanding klooien en de rest van de euveltjes verhelpen en dan kun je weer lekker een eindje blazen 😀

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

speedbuxy
        Bijdrager

Malossi too bad lijkt zich dus wel thuis te voelen op de deps:thumb want vooral onderin lijkt ie het goed te doen ook.

Tonni
          Topic starter

Vanmiddag maar eens getest (af en toe tussen de buien door) met de lelijke, lawaaierige, te dure Calibrata…
            Ik moet helaas toegeven dat de RV daar best lekker op lopen wil.
            Ik ben nu weer even terug op Piaggio vario, wat uiteraard weer de nodige afstel ellende met zich meebrengt.
            Dit alvast voor de Limbo toer, ik wil daar niet zonder zijkappen met boutjes mijn brommer hoeven starten en de kickstart is nog niet klaar. Dus is de Fox koppeling er eerst weer onder vandaan.

Voor dit ritje:

Setup: 47mm Malossi DEPS op Malossi Reedvalve met Malossi krukas, electronische ontsteking, Pinasco vliegwiel. 19mm DellOrto @ 86 sproeier en Malossi filtertje. Malossi 1:9 vertanding, standaard Piaggio vario koppeling @ 100mm schijven met gele drukveer en gele trekveren. ‘Ivano’ koppelingsschaal, Malossi vario @ 5,3 gram, Malossi V-snaar.

Met de witte trekveren trekt hij veel beter op maar minder goed door (toch iets slip onder het doortrekken dan lijkt het wel)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
            Bijdrager

Klinkt en lijkt zo op het filmpje wel lekker:thumb

Tonni
              Topic starter

Jawel he? Ik durfde nu al wel op het gas, de nieuwe zuiger en veren zitten er nu toch zeker al wel 10 KM in 😀
                (zuiger is nieuw 2e hands, ik had een A en die was wat ruim, zit nu een D in. Veren wel splinternieuw)
                Was eerst even aftasten maar ik heb een keurig bougiekleurtje dus dan durf ik wel he..

Piet30
                Donateur

:duivel

could you describe the difference between Malossi TooBad and Simo exhaust? (I think I saw the Simo in the last vid)

Anoniem

Tonni :
                    Jawel he? Ik durfde nu al wel op het gas, de nieuwe zuiger en veren zitten er nu toch zeker al wel 10 KM in 😀
                    (zuiger is nieuw 2e hands, ik had een A en die was wat ruim, zit nu een D in. Veren wel splinternieuw)
                    Was eerst even aftasten maar ik heb een keurig bougiekleurtje dus dan durf ik wel he..

Haha, naar mijn weten kun je na 10 KM toch nog niet echt veel opmaken van de bougiekleur:D
                    Agja, als jij zelf al merkt dat de afstelling goed is twijfel ik daar niet aan:thumb
                    Dat klinkt zeker niet verkeerd op dat laatste filmpje, toch wel lekker agressief zo te horen!

pepko
                    Donateur

@joris: meestal geeft 1km al een goede indicatie hoor

beunhaaz
                      Bijdrager

eve blazen, en niet met deco afzetten 😛 merk je het idd al rond de 1km.

tnerual
                        Bijdrager

Blokje moet wel goed warm zijn, dus na 5-6 km zou ik het checken 😉 Klinkt lekker fel! Leuk blok 😀

hansieb
                          Moderator

Ha de lelijkste uitlaat ooit onder je brommer :D!

Anoniem

pepko :
                              @joris: meestal geeft 1km al een goede indicatie hoor

Juist, dan weet je altijd dat je nog lager kunt gaan omdat de bougie dan nog aan de zwarte/verkoolde kant is i.v.m het nog niet op bedrijfstemperatuur zijn…:thumb

Ieder heeft natuurlijk zijn eigen manier van afstellen, maar van de bougie uitgaan doe ik zelden of ik check het pas na vele km’s. Op het gevoel werken werkt voor mij nog het beste en ik denk dat Tonni daar zelf ook wel over kan meepraten aangezien zijn jaren lange ervaring op Vespa gebied. Bovendien kan een bougie i.c.m valse lucht ook hele andere waardes geven die misschien wel goed lijken maar in praktijk toch niet;)

@ Hansieb: Ik ken nog zo’n eierbal fanaat uit die omgeving met dezelfde ‘lelijke’ pijp:D

Tonni
                              Topic starter

Piet30 :
                                :duivel

could you describe the difference between Malossi TooBad and Simo exhaust? (I think I saw the Simo in the last vid)

The Too Bad pretends to go for it when you hit the throttle, but that’s about it then. It gives a boost but after that very little happens. It goes steady but is not at all fast.
                                I tried my Proma cc, my Gianelli Mega and even my old type Leo Handmade and they al outperformed the Too Bad…

I still haven’t really done the comparing between the Mega, CC and the Calibrata, but I will test the differences between them.
                                For now I can only say that the Calibrata is a nice performing exhaust on the DEPS.

Tonni
                                Topic starter

Gisteren de stap genomen: de Pinasco krukas uit elkaar geperst om hem om te ‘bouwen’ naar kickstart en er dan meteen ook maar pen 10 van te maken.

Daarna uiteraard ook een verrotte kick krukas uit elkaar gedrukt om het kickstompje te kunnen gebruiken:

De nieuwe big-end set:

Toen de kickstomp afgedraaid:

Het meetgereedschap en ruimer:

De maatvoering:
                                  Pen:

Gat:

Toen de boel in elkaar persen, ik was halverwege, hoor ik: kkggg…
                                  En ja hoor, na een check blijkt de holle rechter tap van de Pinasco gescheurd…
                                  Hier heb ik geen foto van genomen helaas.

Toen mezelf beraad over wat nu te doen. De kick stomp was al afgedraaid om in de holle tap te gaan.
                                  De lagerpassing was dus weggedraaid..
                                  Of ik maakte er weer een bus op voor het lager, of ik moest een nieuwe kickkruk opofferen, en ik heb nu geen verrotte liggen.
                                  Dus gekozen voor een bus op de stomp maken en daarvoor dus ook de gescheurde huls van de krukwang afgedraaid.

De bus eerst op de juiste binnenmaat en lengte gedraaid, toen deze op de pen geperst.
                                  Toen de pen met bus opnieuw ingespannen, hem buitenmaats net boven de maat gedraaid om hem daarna met verschillende schuurpapiertjes op exact 15,00 te maken, met een voelertje van 14,95.
                                  Daarna nog het pengedeelte dat in de wang komt even geruwd, om hem naast de perspassing toch ook wat loctite mee te geven.

Laatste maatcontrole voor het persen:

Toen de pen geperst:

Daarna de wangen weer op elkaar geperst met de nieuwe bigend set, en de boel uitgeklokt.
                                  Ik hoop dat het allemaal goed gegaan is, de tijd zal het leren.
                                  Ik vond namelijk dat de nieuwe bigend pen er relatief gemakkelijk in ging terwijl de maatvoering prima was..
                                  De oude pen er uit drukken kostte veel meer moeite..

Een Pinasco kickstart krukas:

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 368)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.