Vespa-Ciao.NL
:: Tonni’s CandyRed Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Tonni’s CandyRed Ciao

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 368)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Als we nou eens allemaal een motor kopen en daar mee gaan touren?

WTF, die Vespa’s word je af en toe echt gek van, wat een schijtproduct van Pinasco!

El Citta
      Donateur

Haha, als je zo hoog mogelijke prestaties uit een motor wilt halen dan moet het ook kapot hoor 😉 Misschien moeten we allemaal wel gewoon terug naar een standaard blokje. Dat blijft prima heel! Zijn we ons leven ook nog een stuk zekerder.

Piet30
        Donateur

OMG:S

You better should go for contact ignition with a standard light Piaggio flywheel.

Waarom?

Kan niet echt meer een orginele text verzinnen na alle reacties maar wil me er wel bij aansluiten, Tonni dit is gewoon klote!

Omdat na het zien van dit eerste gecrashte exemplaar de pina wieltjes weer flink worden afgekraakt wil ik hier toch nog even één positieve reactie achterlaten:) Ik vind een pinasco vliegwiel heerlijk rijden zonder afstel gezeur etc:thumb Er zijn verschillende problemen bekend met deze wieltjes maar je kunt ze niet allemaal over een kam scheren, misschien was dit wel gewoon domme pech;) En nu ga ook ik de tuin in om af te kloppen op de eikenboom:D

Javad
            Donateur

Beetje overdreven reacties hier en daar vind ik, dit is volgens mij gewoon een misproduktie. Kan gebeuren bij 1 op de zoveel wieltjes, beetje teveel lucht bij het gieten ingekomen ofzo, waardoor deze een beetje broos was.
              Een klein wondertje. Dit zie je immers nooit.

Wel maf dat hij echt over de gehele breedte precies doormidden is.

Ik zou zo een Pina wieltje kopen als ik daar geld voor had, 1 zo’n gevalletje zorgt er niet voor dat mijn vertrouwen in die wieltjes opeens helemaal weg is.

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

peter139
              Bijdrager

Waarom heb jij toch zoveel pech met het opgevoerde spul (zijn meer hier op het forum haha)

Als je goed naar het vliegwiel kijkt vallen me een paar dingen op:
                -er zitten 3 pinnetjes in het vliegwiel ter hoogte van de gebroken rand.
                -waarom is het vliegwiel gescheurd net onder de bovenste rand? Je zou verwachten dat het juist op de rand gebeurt.
                -Als je nog beter kijkt is hij gescheurd ter hoogte van waar de magneet ophoudt. De magneet heeft dus te veel middelpunt vliegende kracht gehad of teveel uitgezet door bv warmte. Bij die oude originele vliegwielen zag je nog wel eens dat de magneet gemaakt was van een strip die rond gemaakt was. Bij dit vliegwiel is dat volgens mij niet zo.

Ik snap niet waarom ze zo’n vliegwieltje niet gewoon smeden ipv gieten. Zouden deze vliegwieltjes ooit getest zijn door pinasco voor boven de 15000 toeren? denk het niet

Tonni
                Topic starter

Het zal een productiefoutje betreffen gezien er constructief niks aan het vliegwiel gewijzigd was..
                  Dit exemplaar kwam nog wel uit de destijdse voorraad vliegwielen die JMPB had, en daar was wel vaker iets mis mee.
                  Misschien betrof het een eigenlijk afgekeurde partij die via via toch in de handel zijn gekomen.

Whatever, alles is er nu wel over gezegd, ik wil verder van mijn perso geen Pinasco discussie topic maken.

C’est la vie.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Tonni
                  Topic starter

Vandaag weer een toevoeging voor mijn ‘project’ blokje binnen, de nieuwe 47mm DEPS kit.

Nu nog wachten op het nieuwe Pinasco vliegwiel en de Mazzucchelli krukas.
                    Dan de kruk nog voorzien van een kickstukje, een uitlaat omlassen naar 27mm of er een kopen/maken.

Gelukkig heb ik geen haast..

Martino
                    Moderator

Op zoek naar een 27mm Malossi Too bad oude versie uitlaat dan maar. Aangezien je deze 22mm versie op de Pinasco wel redelijk vond presteren.

Raar van die uitlaatpoortjes, alsof ze wisten dat jij een draaibank tot je beschikking hebt om een er van netjes 22mm te maken.

Ben stiekum toch wel benieuwd naar een poortmapje van de nieuwe versie tov de oude?

Toch ziet het kitje er zo op de foto wel erg mooi uit en zelfs een 0 overmaat zuiger erbij. =)

TJOEP
                      Donateur

Gefeliciteerd ermee Tonni! Ben benieuwd hoe m’n 12mm versie gaat zijn straks…

peter139
                        Bijdrager

Haha we hadden het er van de week nog over…. Hebben hebben hebben haha

Tonni
                          Topic starter

Ik had vandaag eindelijk de motivatie om de RV maar weer eens onder de Ciao te gooien.
                            Ik heb het vliegwiel verbouwd, de magneetband met afgedraaide kern zit nu in een uitgedraaid CP vliegwiel.
                            Dit vliegwiel had ik al een keer getest op de SE, werkt op zich weer prima, alleen heeft hij door het bovenstaande ongeval wel slijtschade aan de binnenzijde.
                            Hierdoor liggen de magneten nu wat verder van de spoelen af, en valt hij op lagere toerentallen gewoon uit vanwege een minder sterk magnetisch veld.

Op de SE reed het verder echt goed, vrijwel geen onbalans enzo.
                            Nu zit het onder de RV en helaas trilt dat wel iets (komt omdat de RV een volle kruk heeft en de SE niet, en een CP wiel nou eenmaal gebalanceerd is voor een ‘gewone’ krukas)

Het blokje loopt verder weer gewoon goed en heeft door het gewicht van maar 500 gram ook een leuke gasreactie, maar vermoedelijk heeft de ontsteking van het gebroken vliegwiel toch een tik gehad.
                            Hij komt goed op toeren en trekt ook wel gewoon maar hij mist steeds slagen. Kan me niet voorstellen dat dit door het vliegwiel komt namelijk.
                            Andere bougie gaf geen verbetering, de rest moet ik nog testen. Geen zin meer vandaag..

Ik zal er deze week eens een andere bobine en/of ontsteking in monteren…

Zeebodem.
                            Bijdrager

Tonni ook weer lekker bezig dus… :thumb
                              Ikzelf heb altijd echt last van zo,n wintermaanden inkak moment….
                              Maar heb verleden week alweer wat rondjes gemaakt,en ik ben momenteel ook bezig de boel een beetje op te calavateren.

Succes Tonni met de werkzaamheden en tot gauw..!

Jarco
                              Bijdrager

Beetje traag maar ik begrijp nu pas dat je van een CP wiel een Elec, heb gemaakt? 😀 😛
                                Nice wieltje zo. :thumb

Betrefd je ontstekings probleen kan dit heel goed aan de spoelen liggen, ik heb hier een zelfde setje spoelen op de plank liggen die het zelfde probleem vertoond als jij beschrijft.
                                Alleen vraag niet waarom. 😕 ( Spoelen zijn eens doorweekt geweest door lekke keering en meer niet, daarvoor werkte ze nog prima. )

Tonni
                                Topic starter

Dan probeer ik toch ook maar een andere set spoelen indien nodig. Zou wel zonde zijn, het is een ZGAN 4-spoels…

Ik zal ook nog ff een filmpje doen, is altijd wel leuk om te zien/horen.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 368)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.