Vespa-Ciao.NL
:: Tonni’s CandyRed Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Tonni’s CandyRed Ciao

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 368)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Het blijft idd ook samenstellen van verschillende niet op elkaar bedoelde delen. Het asje zelf kan alleen niet langer gemaakt worden volgens mij. Aangezien ze boven die ringrand van je Malossi as in elkaar zijn gezet. Dit onderste deel met het tandwieltje blijft dus dezelfde lengte houden in je cardan. Wel kan je op dezelfde manier de as nog iets hoger in elkaar zetten om zo het deel waar de koppeling over heen draait langer te maken. Hierdoor ook de las van je torquedriver/poulies niet tegen je cardan aan loopt wanneer je een extra ring gebruikt om de totale as naar beneden te zetten.

Misschien dat een Malossi asje ook net even andere maten heeft als dat van een normale piaggio as?

Onderste deel van de as inclusief opstaande rand;

Snor poelie-as = 44,5mm
      Brom poelie-as = 38,5mm
      Malossi vario-as = ??

Waarom?

Goed bezig Tonni:thumb Ook de malossi as is gelukkig goed gelukt en zijn we bijde geholpen bij de ruil:) Het afstellen van de assen blijft puzzelwerk maar ben zeer benieuwd hoe dit straks afgesteld rijd, met de snelheid zit het iig al goed en er is vast nog wel iets meer uit te krijgen8). Zelf had ik weinig met zo’n fox… omdat ik het zoveel mogelijk “orgineel vespa” wilde houden maar kwam hier al iets op terug nadat ik even op de Citta van Javad mocht rijden. Rijd heerlijk soeppel en varieerd veeel beter:thumb

Succes en hopelijk binnenkort een filmpje.

Tonni
        Topic starter

Vanavond nog weer wat testjes gedaan.
          Ik had wat extra spullen te leen, allemaal Minarelli. Ook een verstelbare koppeling met diameter 105. (oud type)
          Helaas blijkt dat door die 2mm verschil hij zo doorslipt dat het zelfs op de slapste stand al bijna tè is, dus helaas schoot ik daar niets mee op.
          En een Minarelli koppelingsschaal past dan weer niet op mijn Peugeot asje (jammer want er zit wel een 105 schaal bij).

Gelukkig zit er ook een Minarelli/Malossi as bij, en die heb ik dus maar even in de naaf gezet, en dat kakkie hangt nu onder de oranje.
          Leuk testvergelijk want daar zit nog de EVO engine onder met een Pinasco.
          Ik heb een set Minarelli schijven aangepast naar 100mm (anders passen ze helaas bij Ciao niet tussen de brug)maar dit heeft uiteraard ook weer negatieve invloed op hoever het spul kan variëren… Minarelli heeft onderin de schijven een soort van eindstop, daar kan de snaar niet dieper..

Ik heb al een testrondje gereden maar ook dit gaat weer niet echt hard ofzo, trekt nog wel leuk op zich.
          Ik zou denken dat de vertanding dan te zwaar zou zijn maar als ik mijn vario afstreep dan komt hij vrijwel helemaal bovenaan.

Ook blijft het behoorlijk slippen en dat wijt ik toch aan de koppelingssegmenten die de verkeerde kant op draaien.

Al met al vind ik het momenteel wel leerzaam maar ik ben er nog niet heel positief over dat het nou zoveel toevoegt, althans niet dat het nou opweegt tegen de nadelen die er zijn.

Tot dusver is mijn eerste testrondje ook mijn snelste geweest, de meeste runs kom ik niet verder als een 83/85, en met wind tegen is de 80 al bijna niet te halen.(wind genoeg hier vandaag)

Morgen de oranje eens testen met de Peugeot vario, kijken of de Evo sneller is als de RV. De Pinasco op de RV is namelijk bewerkt maar ik heb steeds meer het idee dat zo’n RV (en ook de EVO) daar niet genoeg voeding voor geeft op top, waardoor er te weinig koppel is om uiteindelijk echt hard te gaan (vergeleken met Heico, Max, Bas, Evert, Andree die allemaal zij-inlaat rijden en dat lijkt veel meer over te hebben bovenin) Hier geeft tuning immers wél een hogere score, terwijl mijn RV en mijn Evo zowel met standaard als getunede Pina’s nog niet boven de 2 KW zijn geweest…

Morgen meer.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

MHR
          Bijdrager

@ Tonni,

Je hebt er dus dezelfde bevindingen mee als ik… Mischien toch eens Thomas zijn fox koppeling proberen of die wel verder naar binnen wil varieren..

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

Heel vreemd, uiteraard mag je mijn koppeling zo eens testen/proberen/slopen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Docs
              Donateur

Ik heb thuis nog een scooterkoppeling liggen 😉 Volgens is het van een Peugeot Vivacity. Mag je wel hebben als je er iets mee kan. Ligt toch weg te rotten…..

Tonni
                Topic starter

Heb ook wat moois: vanmiddag met Maarten, Javad, Hans en Thomas een beetje aan het testen geweest bij Javad thuis, (aantal uitlaatjes die ik van Maarten wilde proberen met mijn RV, en uiteraard het scooter koppeling gebeuren beetje testen).
                  Was best leuk, en heb ook aardige verschillen gemerkt tussen de pijpen.

Uiteindelijk haalde ik de hoogste top met mn eigen Mega (90,5), dus ik beetje blazen op een lang recht stuk om te zien of ie nog verder wilde gaan (ik had er 4 grams rollen in), stopt ie er ineens echt acuut mee terwijl ik zo ongeveer 75 rijd.
                  Heel even dacht ik dat ie spontaan in een klap vastzat maar het motortje draaide wel gewoon nog mee, hij liep alleen niet meer.

De bougie bleek niet stuk, bobine ook niet, dus ik denk: de ontsteking heeft het begeven.

Helaas, test middagje over en uit. Verder nog gezellig wat gelult over die schijtbrommers, en lekker spaghetti gegeten bij Javad.:thumb

Ik moest toch mijn nieuwsgierigheid nog even bedwingen omdat het vliegwiel een iets schavend gevoel gaf (misschien toch spontaan de spie onder het rijden gegaan?), dus hier thuis toch nog maar het blokje er onder weg.
                  Alles zag er normaal uit, dus heb ik het vliegwieltje losgetrokken met de vliegwieltrekker.

:oAanschouw hier de grote verassing die ik aantrof! (kan het bijna niet geloven…)

Er was verder niets van dit vliegwiel afgedraaid ofzo, alleen dat stomme loszittende plastic was verwijderd.

Primeurtje volgens mij, ik heb er nog nooit eerder van gehoord!!

speedbuxy
                  Bijdrager

Dit is anders kapot dan ik dacht toen ik het net van je hoorde.
                    Maar hier sta je idd wel even paf van:o
                    Kan ook niks anders zeggen dan dat z,on pina wieltje dus zwaar zuigt gezien alle kwalen.
                    Ook wel een hele broze hechting zo op de foto te zien, lijkt haast wel een maan landschap.

Tonni
                    Topic starter

Triest hè ?:kots

Blijft weinig over dat de electronische ontsteking als voordeel heeft op de CP ontsteking nu, behalve het ‘onderhoud’ van de puntjes eventueel..
                      Gelukkig heb ik zo’n grondplaat om een elec. carter van CP ontsteking te voorzien.
                      Ik zal me daar een CP vliegwieltje voor laten balanceren en dan ga ik ook eerst maar weer ouderwets CP rijden.

speedbuxy
                      Bijdrager

Ik was zelfs buiten deze pinasco wiel problemen al geen elec fan meer:D
                        Maar als je z,on grond plaat hebt zou ik idd gewoon weer mooi cp gaan rijden:thumb
                        Z,on wieltje kan je uit eindelijk ook lichter maken dan een pina:thumb
                        En die breken tenmiste never in 2en:D

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

W t f….. dit had ik er nooit achter verwacht.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

Jarco
                          Bijdrager

Dit is idd. bizar!
                            Geeft weer een andere negative kijk op het pina wieltje. 🙁

El Citta
                            Donateur

Zooo dan, dit is echt vaag! Is nog netjes gebroken zo, misschien een leuke basis als koeling voor het binnenrotorprojectje van Kevin27?

Tonni :
                              Blijft weinig over dat de electronische ontsteking als voordeel heeft op de CP ontsteking nu, behalve het ‘onderhoud’ van de puntjes eventueel..

Buiten dat zie ik als grootste voordeel de mogelijkheid voor een goede begrenzer! Maar dat geldt natuurlijk meer voor een brom die je dagelijks (of vaak) gebruikt voor bv woon/werk verkeer. Voor de meer opgevoerde setups beter cp’s blijkt wel inderdaad.

Martino
                              Moderator

Gisteren was qua resultaten boeken niet alles even positief, maar dat je dit zal tegenkomen had denk ik niemend verwacht.
                                Hierbij vergeleken zijn mijn gebroken spietjes en kapotte koppeling een peule schil.

Ik zal nog graag mijn Pinasco wieltje wat verder bij je af willen draaien, maar misschien kan ik maar beter direct voor een andere optie gaan. Het blijft een vreemd product van Pinasco en dit voegt niet bij aan de betrouwbaarheid.

Ik begin haast te denken dat die wieltje een stukje uit besteed werk is geweest van pinasco:lol

Docs
                                Donateur

Dit is wel uhhhh, appart :o:o (jaja, zo apart, dat het met 2 p’s is :P) Ik wist dat die wieltjes kwalen hadden, maar dit is wel heel erg 😮

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 368)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.