- Dit onderwerp bevat 367 reacties, 88 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door Smallride.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 april 2011 om 18:42 #277238
Vind persoonlijk deze “Fire” mooier staan dan die “Straight Leo”
Jammer dat jouw exemplaar geen omlaag wijzend demper tuutje heeft. (Vind ik persoonlijk een mooi detail bij de”fire”))Verder moet ik zeggen dat ik je Ciao zo gepoetst en in het laag staande zonnetje echt in mijn rijtje “mooiste Vespa’s” hoort!
Je blok klinkt ook als een (opgevoerd) naai machientje!
Mike18 april 2011 om 19:27 #280591he tonni mooie foto’s van je choke. Creatieve oplossing:)
Je ciao ziet er nog steeds erg mooi uit! eigenlijk zou je je kappen ook ens in kleur moeten zetten dat lijkt gelijk heel anders.18 april 2011 om 19:59 #280593Dat vind ik nou juist niet:P
De grijze kleur past wel bij de velgen18 april 2011 om 20:54 #280598Persoonlijk vind ik het pijpje orrigineel mooier, maar hij loopt wel lekker 🙂
Brommertje ziet er nog steeds heel strak uit.
18 april 2011 om 22:44 #280599@ Mike: afgezaagde tuitje vind ik ook zonde maar zo kocht ik hem helaas. Dat kleine bochtje maakt hem wel net even chique.
Enige dat ik veranderd heb is de demperhuls, die is vervangen voor een wat langere. Geluid is wel mooi overigens, alleen toch nog vrij luid.
Misschien bak ik er nog wel weer een bochtje achteraan, eens kijken of ik daar nog een passend stukje buis voor zou hebben.I came, I saw, and I forgot what I was doing...5 juni 2011 om 12:51 #281119Tonni, ik vind deze ciao van jou zeker een van de mooist behorende brommertjes hier op het forum!
Zeker nu met de zomer is dit een pracht exemplaar,
leuke setup er ook nog eens onder.Mijn respect heb je ! 😀
5 juni 2011 om 13:19 #281121
Waarom?Blijft idd een van de mooiste ciao’s hier op het forum en loop ook zoals altijd geweldig netjes
5 juni 2011 om 14:39 #281032
.-{2F4OV}-.Supernet ciaotje idd! Tonni heeft naar mijn mening altijd al een van de netste ciaotjes gehad. En ze lopen vaak ook nog super. Petje af
21 oktober 2011 om 18:46 #274997Zo.
Een aantal dagen terug kreeg ik mijn bij niet nader te noemen bedrijf geproduceerd Malossi-Peugeot vario asje.
(thnx Javad voor het regelen)De expert ter plaatse had nog weer een aanpassing bedacht om de as in potentie nog sterker te laten zijn, heel slim en logisch maar je moet het maar net even bedenken. (wijt ik verder niet over uit want niet boeiend verder)
De as dezelfde dag gemonteerd en meteen maar wat testritjes gedaan. Het resultaat was zeker niet slecht maar er moet nog een hoop test en afstelwerk gebeuren, waarvoor ik eerst een paar wisseldelen zal moeten aanschaffen.
Ik heb momenteel maar 1 koppeling (volgens Andree waarvan ik hem heb is het een standaard Speedbuxy koppeling qua druk- en trekveren, en segmenten.
De schijven waren heel groot, ik denk 130mm en die heb ik terug gedraaid naar 100mm. Nu zijn ze ook nog eens precies 13mm breed op 100 mm dus dat komt goed uit.

Na wat testwerk en proberen wilde ik even de snaar wisselen van Malossi naar Gates om verschil te testen.
Ik merkt dat ik al best weer wat axiale speling had, dus iets klopte niet.
Als ik de as naar binnen duwde voelde ik weerstand en kwam mijn koppeling ook net tegen mijn naafdeksel aan.Bij monteren moest ik al het onderste lager iets naar binnen tikken om speling er uit te halen en de koppeling niet te laten aanlopen.
Nu bleek dat dat dus niet kan als je onder de as ook een shimring hebt (en die heb ik, want daarmee ontlast ik het lager).
De ring was dus ook iets omhoog gedrukt met het speling opsluiten en het tandwiel ernaast vrat die ring aan…
Ik ben blij dat ik het spul maar weer uit elkaar heb getrokken want er zat al best wat staalgruis in mijn olie van die ring.De eigenlijke conclusie is dat het uitgaande deel van mijn as dus nét ongeveer 2 à 3 mm te kort is.
Hierdoor moet hij wel hoog eigenlijk maar dat kan niet met de ring.Ik heb dus maar een aangepaste ring gefabriceert (9 bij 12 en 2 dik), waardoor ik nu de as niet meer spelingvrij hoef maken met de lagers, hij zit nu prachtig in de naaf.:D (totaal 3mm aan ringen onder onder en 1 standaard ring boven en dan heb ik nog een halve mm speling).
Eind goed, al goed tot zover! Nu hopen dat deze as ook lang gaat leven.
Ik heb geen foto’s van hoe dat er allemaal uitziet maar wel van de tandwielset en de nieuwe as.

De testresultaten vallen helaas tot dusver wat tegen in mijn ogen, maar goed ik heb eigenlijk niks om af te stellen natuurlijk…
De brommer wil eigenlijk alleen behoorlijk rijden met de Giannelli mega (4,5 grams rollen, top tot nu toe tegen de 90 km/u)
en met de Leovince Handmade (5,5 grams rollen en top tegen de 85).
Deze laatste verbaast me toch ook weer, want het rijd vrij hoogtoerig en da’s niet hoe ik de uitlaat ken. Het trekt ook beter op als met de Mega.Ik heb te weinig goede uitlaten om mee te spelen…:'(
Veel te veel tekst, later meer:con
I came, I saw, and I forgot what I was doing...21 oktober 2011 om 18:48 #266065@Max: dit is dus het tweede leven van jouw gesneuvelde Malossi asje!!
GOEIE RUIL TOCH??
I came, I saw, and I forgot what I was doing...21 oktober 2011 om 19:52 #282198Interessante updeet tonni, de overbrenging is toch de achilleshiel van onze brommertjes als het om prestaties gaat.
Als het afstelwerk geslaagd is aub een filmpje :-))
21 oktober 2011 om 20:27 #282199Wel even ter verduidelijking voor iedereen die er misschien aan zat te denken;
graag geen contact opnemen met het bedrijf waar ik deze as heb laten maken. Dit is mijn vaders bedrijf en is puur een vriendendienst.<3 Thunderstone
Check mijn perso!21 oktober 2011 om 20:29 #282200Veel te veel tekst, later meer
Niks mis met veel tekst, verduidelijkt vaak het verhaal. Maar om het kort te houden.
Kom maar eens langs een dagje uitlaatjes bij mij testen.
Ik blijf het toch wel raar vinden dat ik op die plek waar jij nu die dikke ring hebt gefabriceerd nooit een ring tegen ben gekomen? Alsof al die naafjes al eens open zijn geweest en toevallig deze ring eruit hebben gelaten.
Jou verhaal is wel een goede hint om rekening te houden met de lengte van de vario-as mocht iemand een soort gelijke as gaan maken.
21 oktober 2011 om 20:54 #282201Die van mij is trouwens net even wat anders gemaakt en ook wat langer. Ik had gevraagd of deze as ook die lengte kon krijgen maar om een of andere reden is hij anders gemaakt. Misschien is er niet goed op de bouwtekening gekeken.
Ik ga binnenkort bij de persoon thuis langs die de as gedraaid heeft en dan heb ik het er nog wel even over.<3 Thunderstone
Check mijn perso!21 oktober 2011 om 23:38 #282173Ik snap denk ik wel waarom hij zo is gemaakt, die 2/3mm extra lengte die ik mis is zo ongeveer de dikte van de afsteekbeitel (mijne is 4mm breed).
Anders had hij hem denk ik letterlijk op/door de rand waar de grote ring zit moeten afsteken (fox-as), en ik vermoed dat hij hem er zuiver boven heeft afgestoken. De Fox as rust nu op de rand van de vario-as, en dat geeft hem weer extra sterkte.@ Maarten: ik weet ook niet zeker of er standaard altijd een ring onder die as zit, maar er zit wel een uitsparing voor in de naaf. Bij mijn naaf zitten alle assen tussen ringen, anders lopen ze tegen de dichte zijde van het lagerhuis..
In dit geval kon ik alleen omhoog met de vario as, want met b.v. 2 ringen boven en 2 onder komt de as niet ver genoeg buiten de naaf en dan loopt de onderste schijf met die lasrups net op het naafdeksel..
Het maakt ook niet uit, ik kon het na wat puzzelwerk prima oplossen , maar het is wel iets om rekening mee te houden idd voor eventuele toekomstige scooter-as producenten.
Het blijft ook samenstellen van componenten die niet samen horen, misschien zit daar ook nog maat verschil in.
Het is nu immers een vario naaf met een snor-poelie naafdeksel (die anders is als een vario naafdeksel maar ook anders als een brom naafdeksel), en daarin zit dan weer een Malossi assenset met een uit 2 assen samengestelde uitgaande as.I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.