- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 maart 2016 om 11:10 #284727
na veel te lang wachten wordt het eindelijk eens tijd een perso aan te maken….
Mijn naam is Tom ik ben 18 jaar en woon in het mooie heuvelachtige zuiden van het land, in tegenstelling tot de meeste van jullie :P. even in het kort over mezelf. Sinds mijn 16e rijd ik op mijn citta. De brommer heeft al verschillende metamorfoses ondergaan van helemaal standaard naar telkens iets anders. De citta is mijn dagelijks vervoer naar overal en nergens. Ik bezorg de krant ermee en maak dagelijks wel 30 kilometer op het trouwe beestje van werk naar school noem het maar op. In de afgelopen 2 jaar heb ik al zoveel gedaan en meegemaakt maar kan helaas niet alles hier gaan beschrijven. Maarja foto’s zeggen meer als woorden.
Aan het begin lol

Naar blauw

naar hoe de citta er (ongeveer) op de dag van vandaag uit ziet

Om mezelf een boost te geven, wil ik graag mijn projecten met jullie delen. Want mijn citta is niet mijn enige brommer. Ik heb nog een citta in opbouw staan en een superbravo bravo in de schuur staan die ik graag wil gaan gebruiken voor de tourtjes die er aan staan te komen.
kwa setup heb ik al van alles gereden…
van helemaal standaard met een 10/7 carb tot en met 80cc speedengine, genoeg uitlaten gehad en ook zat gekocht en verkocht in deze periode.ik rijd nu rond op een kick se met vario en leo sp, wat overigens een heerlijke setup is! alleen te gevaarlijk voor oom agent en de hedendaagse wokmeldingen 😀
nu is het dus mijn bedoeling 3 brommers klaar te gaan maken. een bravo met gele plaat en 2 snor citta’s
ik heb nog wel wat leuke onderdelen liggen waar ik zeker mee uit de voeten kan 😛
al met al probeer ik de onderstaande brommers te gaan maken, groen zijn de onderdelen die ik al heb rood moet nog aangeschaft gaan worden. het is niet heel specifiek maar het schept in ieder geval een beeld.de tour superbravo bravo
frame op geel kenteken
kickstart speedengine
42mm polini (wordt later een 46mm)
malossi multivar, 1/10,5, 100 schijven
leovince sp sigaar
verstevigde achterbrugdeze zal kwa kleursamenstelling waarschijnlijk zwart met rood worden gespoten. nu is hij helemaal zwart en heeft die echt wat liefde nodig hiermee wil ik tourtjes gaan rijden vanaf volgend jaar. de limbotour dit jaar wordt mijn 1e tour. dee zal ik nog op de citta doen.
zwart/wit citta
eurocilindro lc kop
41mm paiwai
kickstart blok (nieuw elek groot carter nodig)
homoet of een citypower
verstivigde achterbrug overbodig maar wel stabiel
kenda semi slicksdeze citta moet zo betrouwbaar mogelijk zijn en wil ik voor het dagelijkse vervoer gaan gebruiken. daarom dient deze opgeknapt te worden. ik wil hem laten poedercoaten in het wit met zwarte kappen. een accu erop voor de verlichting en claxon, de lc set met doorzichtige slangen en ijsblauwe koelvloeistof. verder zal er een begrenzer op komen zodat deze ingeschakeld een 30km loopt en zonder een kilometer of 45/50
citta 2
deze citta zal het werkpaard worden voor de krantenwijk en gebruikt worden als back up brommer om naar school/werk te rijden. hieronder zal een standaard 50cc dr blokje komen wat ik nog heb liggen
zo, nu de perso staat hoop ik de motivatie wat meer te pakken te krijgen en zal ik jullie zeker op de hoogte houden. suggesties en op of aanmerkingen zijn altijd welkom. tevens zullen er nog wel wat fototjes bij komen, dat leest wat makkelijker
6 maart 2016 om 12:22 #498036Nou ik ben benieuwd, die citta ziet er in ieder geval al veelbelovend uit 🙂
6 maart 2016 om 13:52 #498037Hehe Tom eindelijk.:P
Op naar de projecten! (y)6 maart 2016 om 14:25 #498039Leuk verhaal en Citta Tom!
Ik denk dat je er goed aan doet om inderdaad 2 brommers erbij te nemen als je een snelle tourbrommer wil, Superbravo is een goede keus!
Erg fijne brommer om op te voeren en mee te touren, ik spreek uit ervaring.Veel succes en plezier met sleutelen ik zie je vorderingen graag tegemoet!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.