Vespa-Ciao.NL
:: tompiebozzel’s citta

Home Forums Perso’s Projecten tompiebozzel’s citta

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tompiebozzel
    Topic starter

@ hans, dankje man
      @ bartjee, citta is idd verwaarloosd, heb geen zin om alle details te doen, heb liever een goed lopende brommer, en dat is niet de km teller kabel maar de voorrem, wiel zit er andersom in, en ik haal binnenkort me voorvork er weer uit want zit speling op, en me koplamphouders zitten verkeerd om, vandaar geen kapje, voorvork rubbers zijn oud idd, en uitlaat ben ik mee bezig om iets leuks op te verzinnen wat praktisch en handig is.
      @ citta tuner. thnx man:thumb+

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Ik zou je voorwiel wel ff omdraaien, zo hoort hij niet namelijk.
        Ook niet ideaal voor dit weer nu (je bandje zit dan verkeerd om)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Zeebodem.
        Bijdrager

very nice!
          mooie kleur combo.

dan heb je echt geluk gehad met die JMPB brug.over het algemeen loopt die aan.
          ik moest ook met de slijptol aan de gang:(

tompiebozzel
          Topic starter

ja zag het in je perso, is mij gelukkig bespaard gebleven:D
            thnx man:thumb

tompiebozzel
            Topic starter

oke update na een hele lange tijd.

ik wou eerst me citta weg doen, maar het begon me opeens weer te kriebelen.
              maar helaas me kickblok al verkocht, dus wat doe je dan?
              opzoek gaan naar een goede vervanger namelijk, een polini evo of malossi rv blok.

ik zoek ook nog een kroonstuk( de onderste ) zodat ik me voorvork weer inelkaar kan zetten.
              rechte binnenpoten zijn ook wel handig.

dus heb je iets van dit alles, reageer ff in me gezocht topic, en nu ga ik me citta met liefde behandelen en niet weer zo afraggen als vorige keer.

misschien ga ik em zelfs wel weer opnieuw laten poedercoaten, daar ben ik nog niet over uit.

binnenkort meer:thumb

tompiebozzel
              Topic starter

update:

heb een blokje gekocht van mxmonster bestaande uit:

Speedengine groot + klein carterhelft met orginele krukas

simonini zij inlaat met membraam en 19mm carb + toebehoren.

gaat allemaal wel weer lekker lopen dus.

zoek nu nog een 43mm of 46mm cilinder + kop en een snelle uitlaat, dus heb je wat liggen pm me

tompiebozzel
                Topic starter

oke tijd voor een update.

na 3 jaar( zie datum bovenstaande post) weer een citta gekocht want het begon toch wel weer te kriebelen.

citta zit wat werk aan maar daar was de prijs ook naar, setup die er bij zit is als volgt:

38.4 mm DR
                  standaard uitgeveild electrisch carter en geboord 13mm
                  13/13 dell orto
                  getunede krukas
                  afgedraaide vliegwiel
                  citypower

blok ligt helemaal uit elkaar, was al zo toen ik em kocht, tevens haal ik de achterbrug los om die te laten verstevigen.

To Do list:

achterbrug los maken + verstevigen en nieuw spuitbeurtje

blok reviseren + in elkaar zetten

50DR zuiger regelen ( bijbehorende zuiger is zo goed als af, nog even kijken of ik de bovenkant schoon kan krijgen)

flink poetsen, heeft lang in de schuur gestaan dus zit onder de stof

vario regelen, een citta rijd naar mijn mening het beste met vario dus ben met spoed op zoek!!!

hier een paar foto’s:

mijn citta

afgedraaide vliegwiel

carter met getunede inlaat, ZEER netjes gedaan naar mijn mening

50cc DR, ziet er nog zo goed als nieuw uit, zit alleen wat stof aan de binnenkant

getunede krukas, maar of het nou een brom of een snor kruk is weet ik niet, kan iemand mij vertellen welke het is????

updates volgen!!!

Wilk1985
                  Moderator

Ik zou hem in jou plaats denk opknappen maar dezelfde kleurencombinatie houden! Is een erg vette combo eigenlijk en je ziet het niet vaak 🙂

En ik denk dat 3 jaar inderdaad ongeveer de gemiddelde tijd is waarna het weer gaat kriebelen als je een tijdje brommerloos bent 🙂 Daarna moet je weer toegeven haha.

Succes met je Citta.

tompiebozzel
                    Topic starter

het uiterlijk laat ik zo, brommer is vorige zomer helemaal gepoedercoat bij novatec in Leek, dus daar hoef ik niks meer aan te doen, vind het zelf ook een erg geslaagde kleuren combinatie. Ja ik rij normaal overal met de auto heen, maar rij eigenlijk alleen maar kleine stukjes, dus dan scheelt een brommer ook een hoop in de kosten aangezien mijn auto 1 op 7 gemiddeld rijd in de bebouwdekom ( seat cordoba cupra 1.8 20v Turbo met grotere turbo, andere injectoren en een chip ongeveer 240pk).

ga het nu niet te bont meer maken qua tuning van de citta, 60-65 is me hard genoeg, terwijl 3 jaar geleden ik zo hard mogelijk wou:)

tompiebozzel
                      Topic starter

update:

blok gereviseerd, nieuwe lagers enzovoort ben er blij mee is goed gelukt:D moet alleen nog een cilinder hebben.
                        daarna wou ik mijn achterbrug demonteren en viel er maarzo een ophangings punt af:?

dus nu op zoek naar een goede achterbrug voor een citta.

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

Je kan ook netjes weer oplassen en verstevigen.

tompiebozzel
                          Topic starter

ja zou eventueel ook kunnen, maar hij is ook krom helaas, en wil het gewoon in 1x goed doen. als ik een nieuwe heb laat ik em verstevigen door een vriend van mij die lasser is, kost me ook nog niks:D

Docs
                            Donateur

Citta kwaliteit 😀 Ik zou voor een SI brug gaan.
                              Wel mooi om te zien dat je weer begonnen bent trouwens 😀 :thumb

tompiebozzel
                              Topic starter

Yo bart, dat is inderdaad lang geleden, ben toen nog op die meeting bij je huis geweest:)

nee ga voor een citta brug en die verstevigen:D

tompiebozzel
                                Topic starter

Update:

Citta zit weer helemaal in elkaar en loopt als een trein!

Heb een poosje moeten wachten op onderdelen etc. maar het is allemaal gelukt en hij starte in 1 keer:D

Wat heb ik er aan gedaan:

Standaard citta achterbrug laten verstevigen door een kameraad van mij die lasser van beroep is, super netjes geworden en super stevig.

Vario gemonteerd, Malossi voorvario, achterkoppeling met gele druk en trekveren van malossi, 1:10,5 vertanding met 90mm schijven.

43MM DR gemonteerd.

foto’s volgen vanavond want het lukt allemaal niet echt nu:?

verdere updates komen nog, want er zit nog wat detail werk aan.

alles reacties zijn welkom + en –

gr tom

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.