- Dit onderwerp bevat 63 reacties, 18 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 1 maand geleden door tompiebozzel.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 juli 2009 om 20:39 #284250
goeiedag eem zeg maar.
ik zal mezelf eerst even voorstellen:ik ben tompiebozzel, ook wel Tom Orsel
ben 17jaar, word dit jaar 18.
woonachtig in Veendam.heb al aardig wat brommertjes gehad, en eigenlijk nooit een perso willen maken, dus bij deze.
dus te beginnen bij de brommers die ik gehad heb(heb helaas geen foto’s meer van de vorige)
het begon met een citta, ik was 15 en moest en zal een citta hebben.
dus ik naar delfzijl gegaan om naar een citta te kijken, even rondje gereden enzovoort.
reed allemaal prima, dus gekocht voor maar liefst 600euro, dus mee genomen, en thuis begonnen de problemen direct al.
hij lekte benzine, dus ik al leek die vent opbellen, en hij zei dat het aan het vlottertje lag, en dat was dus inderdaad zo.
dus dat gefixed, reed 2 dagen goed, en jahor geen vonk meer, ik had er toen nog totaal geen verstand van, dus door een kennis laten maken, bleek dat de kering er uit lag, en me ontsteking was ook aan gort(cp troep).
maar om een lang verhaal kort te maken: dat ding was bagger, dus verkocht, voor 500euro.toen ben ik es op marktplaats gaan kijken en kwam een ciao uit 2005 tegen, met licht op achterspatbord.
was geheel orgineel op bromklok citypower en poulie 80 na, reed een leuke 58 echte km’s.
maar ging toch na een poosje te langzaam, dus moet er een andere cilinder komen, dat werd de 65cc malossi.
leuke cilinder, dus besteld via een kameraad zn werk, 50euro voor betaald en er onder zetten.
en toen ging het mis: cilinder viel van de werkbank, hap uit de cilinderhemd, en ik had gewoon schijt, dus er onder knallen, en toen kwam probleem 2, kreeg me orginele zuiger niet los, dus ik carter in de werkbank, en op die pistonpen beuken, breekt me ophanging punt af, dus ander carter gekocht, toen kwam probleem nummer 3, nieuw carter gekocht(elec), waren de ontsteking en krukas van kapot, dus me oude ontsteking+kruk over laten zetten en het reed weer enigzins(best wel bagger), maargoed pech pech en nog een pech.toen was ik dus even flauw van de hele vespa gebeuren, en had een yamaha aerox gekocht, ook deze was troep, krukas lag gewoon los in me carter( LOL ) zonder lagers of wat dan ook.
dus die geruild voor een citta, want kon het toch niet laten om weer op me vertrouwde citta te zitten.
deze had als setup:
80cc pinasco black
polini speed engine
13/13
malo filter
leo krul( wheelie power)en ook nog es 300euro toe gekregen ook.
die weer geruild voor een vespa ciao uit 2005, want je raad het al, ook die citta ging stuk.
dit vespatje had als setup:
43mm malossi
elec uitgeveild
13/13
malo filter
citypowerreed 70 echte km’s
toen vario en ninja gekocht, reed ong 73echte km’sook deze ciao werd weer verkocht, en nu heb ik weer een citta, en over deze citta gaat me perso:
setup toen ik em kocht:
50cc malossi 27mm
cp uitgeveild
13/13
malossi toobad 27mm
jmpb brugvoor 300eurootjes
reed wel leuk, maar iets te lawaaierig.
dus dat geruild met green_white voor een 80cc polini+speedengine.setup is dus nu:
80cc polini
polini speedengine
polini top 1
13/13
malo filter
poulie 65leuk voor zo’n 78 echte km’s
cittaatje zag er wel redelijk goed uit enzo, maar vond het vandaag toch tijd worden om hem uit elkaar te halen voor een make-over( had het op de uitlatentest al aangegeven)
dus bij deze mijn perso.

dit was de citta zoals ik em kocht nadat ik hem in elkaar had gezet

ik druk bezig met me framepje

jmpb achterbrug met 80cc blok en top 1

frame

doos met spullen die van me citta afkwamen

voorvorkje

mijn lieftallige vriendin, mascotte, aangeef hulp 😛

en mijn voorlopige vervoer, me moeder haar fietsheb al een leuk kickblokje gekocht, deze is onderweg mijn kant op.
kickblok is helemaal compleet, inlaatje getuned+65cc DR evokleur ben ik nog niet helemaal uit, wil eigenlijk wel weer zwart, maar geen gewone zwart, misschien met flakes er door.
sugesties zijn welkom

binnenkort weer een update
14 juli 2009 om 20:56 #453464Succes met het opknappen van de Citta
Misschien is metallic zwart iets? : (een foto van mijn metallic frame)
14 juli 2009 om 20:57 #453465ja is een mooi kleurtje, maar wil er een soort gouden flake door hebben of iets dergelijks, kzal deze week es naar een winkel gaan hier, die kunnen zelf kleuren mengen voor in een spuitbus.
jouwe met spuitbus gespoten?14 juli 2009 om 21:16 #453466Hee tom,
Leuk verhaaltje.
Als je het dit keer in een keer goed wil doen zou ik de delen laten poedercoaten.
Voor de normale kleuren (RAL kleuren) kun je bij novatec in leek/tolbert zijn.Deze kunnen eventueel flakes leveren door de blanke lak heen.
Ik denk dat je voor je citta onderdelen + velgen een 130 euro kwijt bent incl. stralen.
Succes!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel14 juli 2009 om 21:21 #453467Dit is trouwens niet eens zo gek veel!!
Maar ik vind het persoonlijk altijd wel leuk op zelf te doen, maar dit verschilt natuurlijk per persoon!
Ja, mijn frame / hele brommer is gespoten met spuitbus.Weet niet echt wat ik me moet voor stellen bij flakes?
Ben daarom wel erg benieuwd naar het resultaat, mat/glans zwarte citta framepjes hebben we immers al genoeg van!14 juli 2009 om 21:21 #453468hee thomas
ja et is me toch een getyp, en bedankt voor de tip.
kan ik ook versturen naar hun?
want me ouders zijn 2 week op vakantie en dan heb ik dus geen vervoer.
ja me moeders fiets:P
had bij de uitlaat test al aangekondigd dat ik em uit elkaar zou halen, dus nu is het zover.
maar kleur kiezen is echt zo moeilijk haha14 juli 2009 om 21:38 #453469Poeh ik zou dat spul niet gaan verzenden, moet je gewoon even heen gaan.
Je moet gewoon even iets van een auto regelen en er heen rijden.
Het is 50km heen.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel14 juli 2009 om 22:11 #453471Nais
Veel geluk mee, ik begrijp uit je verhaal dat de CP speedie er niet onder komt 😉
Uitelkaar rammen en er een mooi origineel gekleurd cittatje van machen.
15 juli 2009 om 12:00 #453487hahaha, nee me cp speedie gaat eerst uit elkaar voor revisie, dan gaat ie er alleen even onder voor test en dan kijk ik wel weer
15 juli 2009 om 12:17 #453489Ik zal wel eens een foto van die flakes posten.
Hier in het dorp rijd iemand op een zwart witte citta met flakes, is vorige week gecoat bij novatec.
15 juli 2009 om 21:34 #453505oke post maar
.heb een pm van orangeciao dat me kickblokje op de post is, als ik em heb zal ik foto’s posten

morgen bel ik novatec even, iemand nog een suggestie voor een leuk kleurtje?
16 juli 2009 om 04:28 #453506rood geel groenn 😀
16 juli 2009 om 06:53 #453507smoke weed everyday=)
16 juli 2009 om 07:38 #453509heb novatec net gebeld, prijs ligt rond de 140euro, en kan pas na de bouwvak.
dus dat word em zowiezo niet, dat is veel te laat.
een bedrijf hier vlakbij wou alles wel doen voor 125 inc stralen, en ik kan et op de fiets doen
16 juli 2009 om 13:40 #453519update.
kickblok binnen, spul ziet er goed uit, heb alleen de cdi er niet bij, terwijl die wel bij de koop in zat, dus ff pm gestuurd.
foto’s volgen

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.