Vespa-Ciao.NL
:: tomos schakel op citta

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden tomos schakel op citta

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

joey636
    Bijdrager

ik twijfel er nog steeds aan dat het gaat werken.
      heb je al enig idee hoe je het erop wil gaan zetten?
      en wat moet je aanpassen?

ArvidW
      Donateur

Wat wil je nou eigenlijk gaan doen?

– Een compleet tomos blok onder je ciao flikkeren?
        – Schakelbak van tomos blok onder je ciao flikkeren? (dus met ciao blok)

Compleet tomos blok wordt flink hakken en slijpen in het frame, dit lijkt mij wel realiseerbaar als je veel geduld hebt. Dan heb je wel direct een membraam inlaat waar je een 4kleps membraam + 19mm carb op kan zetten 🙂

Schakelbak overzetten wordt erg lastig, ten eerste moet je een fatsoenlijke behuizing (met fatsoenlijke omvang) maken die je ergen (waar?) op je frame gaat zetten, dan moet je 2 linken leggen: Naar je blok, naar je achterwiel.

Dan moet de schakelbak gemaakt zijn om met de klok mee te draaien, iets wat hij denk ik niet is.

Dan moet je een tandwiel op je achterwiel gaan monteren want je wilt toch ook wel vermogen overbrengen denk ik 😉

Succes ermee, kun je een paint tekening maken hoe je het inelkaar wil flansen? Ik kan me er nu eigenlijk niet veel bij voorstellen

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

citta geel
        Topic starter

hier heb ik en tekening gemaakt.
          indedaad nog twee dingen draait ie de goei kant op
          en is het schakel gedeelte niet te breed en te groot
          maar dat kan ik kan pas echt oordelen of het mogelijk is als ik het blok heb en anders ga ik gewoon proberen het hele tomos blok er onder te zetten

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ONLUNETQ.jpg

Rebel

http://www.vespafreak.nl/vespa/2spdbravo.htm

Zoiets kan je ook gewoon maken,
            Maar waarom al die moeite als je ook gewoon vario kan rijden?

vicious
            Bijdrager

Rebel :
              http://www.vespafreak.nl/vespa/2spdbravo.htm

Zoiets kan je ook gewoon maken,
              Maar waarom al die moeite als je ook gewoon vario kan rijden?

Omdat sommige mensen het leuk vinden om zelf te knutselen-uitvinden 😕 beetje onzinnige reactie

ArvidW
              Donateur

Als ik mij niet vergis zit in die thomos versnellingsbak al een vertanding, dus dan ga je dus een veel te lichte vertanding krijgen (als je ook nog een 1 op 7.5 achterklok eraan hangt)

Mocht het lukken dan moet je die veer van de koppeling van de 2de versnelling veel strakker maken zodat het blok pas veel later opschakelt 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

citta geel
                Topic starter

moet wel lukken denk ik met pouli 55

mooiste zou zijn als je de orginelevertanding vervangt door je schakelvertanding alsware voor in de plaats maar dat is denk ik niet mogelijk

Thijs v M
                  Bijdrager

maar,, normaal schakelt tomos aan de voor as. –> gaat van klein tandwiel naar groter..
                    dan moet je dat toch ook omzetten als je m op je achteras wilt gebruiken..
                    anders schakel 2e versnelling naar 1e versnelling…:con

of zit ik nou helemaal verkeerd om te denken….:?

citta geel
                    Topic starter

nee je hebt er twee koppelingen in zitten de en is veel zwaarder als de ander, dus hij begint altijs in zijn een (lichte veertjes) daarna na zun 2 (zware veertjes)

wil hem zo monter als die dus eigenlijk ook op een tomos zit alleen draai ik hem 180 graden(assen naar binnenwijzen)

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.