Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › tomos schakel op citta
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 1 maand geleden door citta geel.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 januari 2007 om 22:40 #206434
ik twijfel er nog steeds aan dat het gaat werken.
heb je al enig idee hoe je het erop wil gaan zetten?
en wat moet je aanpassen?1 februari 2007 om 09:06 #206435Wat wil je nou eigenlijk gaan doen?
– Een compleet tomos blok onder je ciao flikkeren?
– Schakelbak van tomos blok onder je ciao flikkeren? (dus met ciao blok)Compleet tomos blok wordt flink hakken en slijpen in het frame, dit lijkt mij wel realiseerbaar als je veel geduld hebt. Dan heb je wel direct een membraam inlaat waar je een 4kleps membraam + 19mm carb op kan zetten 🙂
Schakelbak overzetten wordt erg lastig, ten eerste moet je een fatsoenlijke behuizing (met fatsoenlijke omvang) maken die je ergen (waar?) op je frame gaat zetten, dan moet je 2 linken leggen: Naar je blok, naar je achterwiel.
Dan moet de schakelbak gemaakt zijn om met de klok mee te draaien, iets wat hij denk ik niet is.
Dan moet je een tandwiel op je achterwiel gaan monteren want je wilt toch ook wel vermogen overbrengen denk ik 😉
Succes ermee, kun je een paint tekening maken hoe je het inelkaar wil flansen? Ik kan me er nu eigenlijk niet veel bij voorstellen
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno1 februari 2007 om 10:02 #206436hier heb ik en tekening gemaakt.
indedaad nog twee dingen draait ie de goei kant op
en is het schakel gedeelte niet te breed en te groot
maar dat kan ik kan pas echt oordelen of het mogelijk is als ik het blok heb en anders ga ik gewoon proberen het hele tomos blok er onder te zetten1 februari 2007 om 10:05 #206438
Rebelhttp://www.vespafreak.nl/vespa/2spdbravo.htm
Zoiets kan je ook gewoon maken,
Maar waarom al die moeite als je ook gewoon vario kan rijden?1 februari 2007 om 10:28 #206440Rebel :
http://www.vespafreak.nl/vespa/2spdbravo.htmZoiets kan je ook gewoon maken,
Maar waarom al die moeite als je ook gewoon vario kan rijden?Omdat sommige mensen het leuk vinden om zelf te knutselen-uitvinden 😕 beetje onzinnige reactie
1 februari 2007 om 22:05 #206441Als ik mij niet vergis zit in die thomos versnellingsbak al een vertanding, dus dan ga je dus een veel te lichte vertanding krijgen (als je ook nog een 1 op 7.5 achterklok eraan hangt)
Mocht het lukken dan moet je die veer van de koppeling van de 2de versnelling veel strakker maken zodat het blok pas veel later opschakelt 😉
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno1 februari 2007 om 22:50 #206442moet wel lukken denk ik met pouli 55
mooiste zou zijn als je de orginelevertanding vervangt door je schakelvertanding alsware voor in de plaats maar dat is denk ik niet mogelijk
2 februari 2007 om 11:00 #206443maar,, normaal schakelt tomos aan de voor as. –> gaat van klein tandwiel naar groter..
dan moet je dat toch ook omzetten als je m op je achteras wilt gebruiken..
anders schakel 2e versnelling naar 1e versnelling…:conof zit ik nou helemaal verkeerd om te denken….:?
2 februari 2007 om 14:20 #206444nee je hebt er twee koppelingen in zitten de en is veel zwaarder als de ander, dus hij begint altijs in zijn een (lichte veertjes) daarna na zun 2 (zware veertjes)
wil hem zo monter als die dus eigenlijk ook op een tomos zit alleen draai ik hem 180 graden(assen naar binnenwijzen)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.