Vespa-Ciao.NL
:: Tomos A35

Home Forums Mening & ervaring Voorvorken Tomos A35

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

QUADEN
    Bijdrager

ik heb er ook een in mijn ciao ik vind het lekker rijden veel stabieler.
      je moet alleen een aanpassing doen in voor je rempot.
      gewoon een buisje van staal erop lassen en hij rijd heerlijk

Noetiepoerker26
      Donateur

Ik heb sinds ongeveer een week een A35-voorvork gemonteerd op mijn ciao. Hoewel sommigen op het forum beweerden dat deze niet plug- en play is, heb ik de challenge toch maar geaccepteerd en er een aangeschaft:thumb. Na wat research gedaan te hebben ontdekte ik dat tomos vanaf 2007 andere voorvorken is gaan gebruiken, DEZE PASSEN DUS NIET ZOMAAR! Die van mij is van voor 2007 en past zonder enige aanpassingen aan het balhoofd.

Over het rijgedrag:
        -Je kunt hier naar mijn mening veel levendiger mee sturen, aangezien de naloop van de vork groter is dan bij een standaard voorvork; zo gebruik je wat meer commitment bij het nemen van bochten. Omdat je niet meer zit met de schommelarmen van de ciao-vork ben je een stuk zekerder in de bochten (het lijkt niet meer alsof je voorwiel van de grond komt wanneer je gas geeft)

-De vering is uiteraard 10 keer beter, omdat je in plaats van alleen maar vering ook de luxe van dempers hebt. Je voelt niet meer elk gaatje in de weg, en je kan nu eindelijk volgas over drempels:D

Persoonlijk vindt ik hem ook nog eens zeer net staan op een ciao:

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.