Vespa-Ciao.NL
:: Tom Ciao’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Tom Ciao’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 74)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Bijdrager

Ik zou die cilinder ook maar eens checken. Kan me niet voorstellen dat die wand er nog goed uitziet.

Zuiger kan in de oud-ijzerbak.

Controleer ook je bigend effe, want deze vastnaaier is behoorlijk. Controleer de werking van de smering of dat het wel goede mix was.

Sorry, maar als je denk dat je met dit nog kan rijden, heb je het behoorlijk mis. Zuigerveren lijken wel gewoon vast te zitten.

jordy
      Bijdrager

mooi brommertje
        wat toevallig
        die cilinder heb ik ook nog thuis liggen
        weet ook niet wel merk het is
        staat echt nergens iets op

VespaAvanti
        Donateur

Cilinder is gewoon een 41mm DR hoor:con
          Met een beetje geluk is de cilinder nog wel bruikbaar, dit is nog een cilindertje uit die goede oude tijd dat ze alleen maar degelijk spul maakte:pimp
          Ik heb er zelf ook een paar en heb er al meerdere gehad waarvan de zuiger net zo rot van was als van die van deze, daarvan zagen de wandjes er allemaal nog super uit8)
          En het is toch maar voor te crossen, dus ja, hoeft geen supergoede cilinder te zijn opzich;)

Tom ciao

Ik wist eerst ook niet dat er een 41mm DR bestond hoor jordy 😛 (nu wel dan)

@ Michel:
            Er zaten een paar krasjes in de wand, niet diep
            Ff gehoond en ze zijn al niet meer te voelen en bijna niet meer te zien
            en er is miss. net 0.1mm vanaf (als het niet minder is)
            En, wat is bigend ook alweer :con

n!ck*s

mooi dingtje tom ciao.

is dat die ene waar in die tekst bijstond dat de kickstarter kapot was en dat de vorige eigennaar hem gebruikte voor de boomgaard ofzoiets?

zag hem ook staan. 40,- koste die toch of heb ik het verkeerd.

Tom ciao

Ja dat is hem 😉

mxmonster
                Bijdrager

gvd die bravo heb ik ook op gereageert zou hem ook gaan halen ma die tjappie liet niks meer weten :S

tvmierlo
                  Donateur

haha, ik ook, blijkbaar kwam hij er toen achter dat 40 euro toch wel weinig was. Veel succes ermee.

Tom ciao

net telaat dan he :lol

Ik heb hem nu helemaal uit elkaar liggen en het frame, de kappen en de voorvork worden zwarte gespoten 🙂
                      Foto’s volgen

Juulie
                      Bijdrager

Tom ciao :
                        Ik wist eerst ook niet dat er een 41mm DR bestond hoor jordy 😛 (nu wel dan)

@ Michel:
                        Er zaten een paar krasjes in de wand, niet diep
                        Ff gehoond en ze zijn al niet meer te voelen en bijna niet meer te zien
                        en er is miss. net 0.1mm vanaf (als het niet minder is)
                        En, wat is bigend ook alweer :con

Bigend is je drijfstang van je krukas, dus ”die lange stang die de zuiger vasthoud”
                        Ik hoop dat je hier wat aan hebt 😉

diac
                        Bijdrager

volgens mij is het bigend toch het lager wat tussen de wangen zit, wat zeg maar de drijfstang vasthoud.

die “lange stang” is gewoon de drijfstang, zoals je al zegt:P

Juulie
                          Bijdrager

Oh, dan had ik het fout, sorry 😉
                            Ik dacht toch echt zeker te weten dat het ging over je gehele drijfstang.
                            Overigens ook raar want bij een crossmotor dit lager vervangen kost wel 200 euro dus neem ik aan dat het bigend de gehele drijfstang is..

Tom ciao

Oke, ik weet al genoeg :thumb
                              krukas is nog okee, volgens mij is er weinig met dit blok gereden (alleen wel slecht ingereden ofzo :con )
                              geen speling op de kruk, draait goed en de tandjes van de kick zijn (bijna) niet afgesleten.

en er komt nu nog een update in post 1 😉

Rocker
                              Bijdrager

Kwam hier ook nog wat tegen. Misschien wat inspiratie voor je project.. 😉

Tom ciao

Ja die ben ik ook al tegen gekomen,
                                  zeker vet gedaan, alleen wel jammer dat het op een ciao is.. die veert voor geen meter

edit: ik zie er net onder staan dat het voor een Ciao contest OFF-ROAD was :p

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 74)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.