Vespa-Ciao.NL
:: Toekomst van de snorfiets?

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Toekomst van de snorfiets?

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Intellect80
    Bijdrager

Heel eerlijk kan ik met mijn lenzen niet zonder helm rijden als het 45+ gaat..

Is een op sterkte geslepen vizier niet iets voor jouw?

Zodra ik een bril ga dragen wel, want een bril met helm is echt kloten, dat doet pijn aan de oren..
      maar lenzen bevallen me momenteel nog te goed

No stress, all fun and a bit of speed

Ries Maas
      Bijdrager

Ook ik ben bang voor de toekomst van de snorfiets.
        Heel de wereld staat in de brand, de toekomst is onzeker, van corona crisis, brandstof onbetaalbaar, naar oorlog, mensen die barsten van de kou deze winter of sterker, niet te eten hebben…

Wat zegt ons kabinet?  Gij zult…een helmpje dragen op je Snor Ciao of Citta.

Je merkt nu al een flinke verkoop op MP. Mensen proberen hun snorfiets al vroegtijdig te dumpen voor de hoofdprijs voordat niemand em straks meer moet. Onder de noemer: Ik doe er niks meer mee. Ineens, massaal.

Ik ben vanuit mijn tienertijd gewend om met mijn brommertje over fietspaden te rijden. Tegenwoordig moeten brommers op de rijbaan. Gelukkig mag de Citta nog de fietspaden op.
        Ik ben ook niet van plan om de Citta als brommer te laten keuren. Kan ik er straks ook mee de rijbaan op. Tussen dat snelle volk wat niet meer rijbewijswaardig is, de snelle bestelbusjes van DHL, de pizzakoeriers, de boodschappen-aan-huis-boeren, de hectiek…het gevaar van ingehaald worden aan elke kant… Je bent je leven niet meer zeker op een rijbaan in een gemiddelde stad!

Laat mij lekker een snor Citta rijden. Benzineverbruik is te verwaarlozen, verzekering ( in mijn geval) 1,62 WA verzekering. ( All Risk 4,50 per maand)
        Citta en Ciao zijn hobby.
        Soms ga ik er mee naar mijn werk, soms lekker touren in de omgeving. Gewoon relax over het fietspad.
        Nouja goed, ut mot maar… dan maar een helmpje op.

Ondertussen zal ik wel ingehaald worden door “Henk en Trudy ” op hun E bike, omdat ze op de plaatselijke ANWB camping met korting het laatste weekend van Oktober kunnen kamperen…

Vergeet ook niet dat het omkeuren  van snorfiets naar brommer, je ineens in een totaal andere verzekerings- categorie valt. Ik heb al uitgerekend, nu betaal ik 1,62 per maand, als ik em als brommer wil verzekeren 35 euro.

Ik blijf genieten waarvan ik nu geniet, dan maar een speed pedelec mafkezen helmpje op..

Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...
      2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.