Vespa-Ciao.NL
:: TN9 Lagers JMPB

Home Forums Techniek Motorisch TN9 Lagers JMPB

3 berichten aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

O.k dan, maar het metaal van de lager direct aan een vlam blootstellen is niet echt een goed idee.

Maar ik weet wel wat ik ga doen, kruk gaat in de vriezer, en de lagers gaan in de verpakking in kokend water.

ArvidW
      Donateur

Wat je ook niet moet vergeten is dat elke klap die je op de krukas geeft hem krom maakt, ga eens voor de lol kijken bij iemand die krukassen kan uitklokken. Hij geeft elke keer kleine tikjes met een hamer tegen de krukas en meet dan of het voldoende was. Sla je een paar keer fors op je krukas dan kan het goed zijn dat de krukas bij de big-end pen verder van elkaar staat dan de overzijde bij de inlaathap.

Keek er bij die man echt van op bij hoe kleine klappen een krukas al krom wordt, 1 behoorlijke tik met een hamer was gelijk 9 honderste slingering. Vandaar dat ik ook een kruis heb gelast die ik tussen de wangen inschuif als ik lagers eromheen moet leggen, mocht ik dan alsnog een tik moeten geven dan kunnen de krukaswangen in ieder geval niet naar elkaar toe komen aangezien de kracht direct vanaf 1 wang direct via het kruis doorgeleid wordt naar de werkbank en dus niet via de Big-end pen gaat.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

MHR
        Bijdrager

ArvidW :
          Wat je ook niet moet vergeten is dat elke klap die je op de krukas geeft hem krom maakt, ga eens voor de lol kijken bij iemand die krukassen kan uitklokken. Hij geeft elke keer kleine tikjes met een hamer tegen de krukas en meet dan of het voldoende was. Sla je een paar keer fors op je krukas dan kan het goed zijn dat de krukas bij de big-end pen verder van elkaar staat dan de overzijde bij de inlaathap.

Keek er bij die man echt van op bij hoe kleine klappen een krukas al krom wordt, 1 behoorlijke tik met een hamer was gelijk 9 honderste slingering. Vandaar dat ik ook een kruis heb gelast die ik tussen de wangen inschuif als ik lagers eromheen moet leggen, mocht ik dan alsnog een tik moeten geven dan kunnen de krukaswangen in ieder geval niet naar elkaar toe komen aangezien de kracht direct vanaf 1 wang direct via het kruis doorgeleid wordt naar de werkbank en dus niet via de Big-end pen gaat.

ben ik helemaal met je eens arvid. kheb het eens geprobeerd met een krukasje op een v-klembank, een zogenaamd figuur had ik mijn big-end laten vervangen, die week dus 3 tiende af :S…

3 berichten aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.