Vespa-Ciao.NL
:: TK: Vario as voor poulie vertanding

Home Forums Advertenties Onderdelen aangeboden TK: Vario as voor poulie vertanding

5 berichten aan het bekijken - 61 tot 65 (van in totaal 65)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Q-freak
    Donateur

Misschien niet de juiste plek om dit te delen/ vragen.
      Na 10 jaar niks meer aan de hobbie te hebben gedaan. Weer een begin gemaakt.
      Nu bezig met de varioas voor poulie van deze lichting te monteren.
      Maar nu lijkt het dat ik er 1 met productie fout te hebben.
      Zijn er meer mensen met dit probleem?

Joor
      Donateur

Er zijn geen productiefouten bekend bij deze asjes. Wat is bij jou het probleem?

Q-freak
        Donateur

De vertanding bij de as is groter waardoor je met veel moeite hem in de klok krijgt met het grote tandwiel ernaast. Geen speling wat je normaal hebt met een poulie as.
          Het grote tandwiel wordt hierdoor iets opzij gedrukt.
          Als je dan vervolgens de deksel van van de vertandings kast erop wil doen gaat dat niet.
          Het grote tandwiel met de as die er doorheenloopt wijkt nu iets af zodat hij niet in het naaldlager valt van de deksel.
          Hierbij wat foto’s van de as waar het om gaat.
          En een foto van een zelfgemaakte as (is een omgebouwde poulie as van lang geleden van een projectje)20251021_21424020251021_21431020251021_21434520251021_214326

FonS
          Bijdrager

Dat ligt volgens mij niet aan de as, maar je combineert hem met het verkeerde tandwiel.
            Deze as heeft 11 tanden (hoort bij een 74t tandwiel) en je zelfgemaakte as heeft 10 tanden (hoort bij een 75t tandwiel).
            De combinatie 11/75 gaat inderdaad niet werken.

Q-freak
            Donateur

Ik snap het nu.
              De klok met tandwiel die ik nu gebruik is van een citta.
              Terwijl ik een bromklok of in iedergeval het tandwiel van een bromklok met een 74 tands moet hebben.
              Dat wordt even zoeken denk ik.
              Mochten er mensen zijn die er 1 hebben liggen, stuur me een berichtje

Bedankt voor de reactie FonS

5 berichten aan het bekijken - 61 tot 65 (van in totaal 65)
            • Het onderwerp ‘TK: Vario as voor poulie vertanding’ is gesloten voor nieuwe reacties.