Home › Forums › Advertenties › Onderdelen aangeboden › TK: MR RVS Ciao Vorkgasveren
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren geleden door niemand.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 december 2016 om 19:48 #250863
ALLE SETJES ZIJN TIJDELIJK UITVERKOCHT – OP VOORRESERVING LEVERBAAR
De prijs van de nieuwe serie is €75. Leverbaar vanaf begin januari. Een voorreserving kost €25. De setjes zullen weer beperkt leverbaar zijn, dus wees er snel bij!ALL GAS SPRING SETS ARE TEMPORARILY SOLD OUT – AVAILABLE ON PRE-ORDER ONLY
The price of a set is €75. Available beginning January. Pre-order costs are only €25. Be quick as these sets will only be available in limited quantities!9 december 2016 om 13:57 #250864Super Verarbeitung, sehr schöne Optik und bester Service, danke dafür, morgen werden sie montiert
Vlg
14 december 2016 om 17:26 #25086620 december 2016 om 17:48 #250534
Knappe dempers, niet van die plastic rommel. Wel is me opgevallen doordat er per demper 2 kogelgewrichten gebruikt zijn, de dempers ‘klakken’ op het moment dat ze beginnen met terugveren nadat ze hun werk hebben gedaan. Doordat de dempertjes ‘los’ hangen.
Bovenste kogelgewricht is in principe niet nodig, misschien dat dit voor de volgende lichting verbeterd kan worden dmv ander M6/M8 gewricht. Ook had 1 van de bovenste beugels nog beetje ijzer zitten wat is gaan roesten, denk over van het lassen.
20 december 2016 om 17:54 #250870niek1992 :
Knappe dempers, niet van die plastic rommel. Wel is me opgevallen doordat er per demper 2 kogelgewrichten gebruikt zijn, de dempers ‘klakken’ op het moment dat ze beginnen met terugveren nadat ze hun werk hebben gedaan. Doordat de dempertjes ‘los’ hangen.Bovenste kogelgewricht is in principe niet nodig, misschien dat dit voor de volgende lichting verbeterd kan worden dmv ander M6/M8 gewricht. Ook had 1 van de bovenste beugels nog beetje ijzer zitten wat is gaan roesten, denk over van het lassen.
Mooi dat je ze al hebt kunnen monteren! De nieuwste serie dempers zijn nu iets langer (5mm), en zoedoende zou dat klakken eigenlijk niet voorkomen. Deze kan ik je dan wel opsturen – kan je kijken of het beter is!
Het mooie aan dit systeem is dat je de ophangingen (dus die kogelgewrichten) kunt loshalen en andere ophangingen te monteren. Dit kunnen we in de toekomst erbij leveren.
Wat vind je van de “veerkracht” en hoe vind je het rijden?
20 december 2016 om 19:26 #249784Fredzzz :
niek1992 :
Knappe dempers, niet van die plastic rommel. Wel is me opgevallen doordat er per demper 2 kogelgewrichten gebruikt zijn, de dempers ‘klakken’ op het moment dat ze beginnen met terugveren nadat ze hun werk hebben gedaan. Doordat de dempertjes ‘los’ hangen.Bovenste kogelgewricht is in principe niet nodig, misschien dat dit voor de volgende lichting verbeterd kan worden dmv ander M6/M8 gewricht. Ook had 1 van de bovenste beugels nog beetje ijzer zitten wat is gaan roesten, denk over van het lassen.
Mooi dat je ze al hebt kunnen monteren! De nieuwste serie dempers zijn nu iets langer (5mm), en zoedoende zou dat klakken eigenlijk niet voorkomen. Deze kan ik je dan wel opsturen – kan je kijken of het beter is!
Het mooie aan dit systeem is dat je de ophangingen (dus die kogelgewrichten) kunt loshalen en andere ophangingen te monteren. Dit kunnen we in de toekomst erbij leveren.
Ik rijd er nu ook al 2 weken mee, en de eerste indruk schrok ik van. hij was erg stug geworden. maar na 20 km rijden was het al minder, of in ieder geval was ik er aan gewend.
In ieder geval een verbetering met remmen. en drempels nemen gaat nu ook beter zonder gelanceerd te worden door de veerkracht.
Hobbelige (slechte) wegen zijn helaas wel minder fijn geworden om te rijden doordat de vering stugger geworden is. maar ook daar wen je aan.Ik vind de vering nu redelijk stug. mocht van mij een tandje zachter, en had ook verwacht dat er dempers in plaats van gasveren geleverd werden.
Afwerking is gewoon prima te noemen, helaas geen montage materiaal erbij maar daar is nog mee te leven.
Verzending en service was ik zeer over te spreken. gewoon netjes en goed zoals het zich hoort.Al met al ben ik tevreden. ga zo door
20 december 2016 om 19:47 #249783Fredzzz :
Mooi dat je ze al hebt kunnen monteren! De nieuwste serie dempers zijn nu iets langer (5mm), en zoedoende zou dat klakken eigenlijk niet voorkomen. Deze kan ik je dan wel opsturen – kan je kijken of het beter is!Het mooie aan dit systeem is dat je de ophangingen (dus die kogelgewrichten) kunt loshalen en andere ophangingen te monteren. Dit kunnen we in de toekomst erbij leveren.
langer? ik moest ze nu ook al een klein beetje indrukken om ze te kunnen monteren. had inderdaad al gezien dat het kogelgewricht losgedraaid kan worden, en dus vervangen.. maar kon zelfs geen vervangende kogelgewrichten vinden met aan de ene kant M6 en aan de andere kant M8. zelf maken kan natuurlijk ook wel, maar heb liever iets wat ik kan kopen en erop kan draaien.
Qua stugheid vind ik ze te stug, rij met 2 dempers, denk dat 1 demper ook al voldoende is voor mij. reed met de plastic dempers ook altijd met 1 demper, en de stang goed ingeolied zodat het niet echt meer weerstand heeft met de demperhuls. dat reed prima.
Verder sluit ik me volledig aan bij @niemand.
20 december 2016 om 20:54 #249782niemand :
Ik vind de vering nu redelijk stug. mocht van mij een tandje zachter, en had ook verwacht dat er dempers in plaats van gasveren geleverd werden.Dat dacht ik al, toen ik de foto’s voor het eerst zag… Ik vind het wel lef, gasdrukveren verkopen als “dempers”.
Een goed setje dempers op een Ciao vork is naar mijn mening een must en het geld dubbel en dwars waard. Een set gasdrukveren daarentegen… :no
Ik sta er van te kijken dat niemand er moeite mee lijkt te hebben, van mij had je ze retour gekregen.Lang verhaal kort: pas aub je misleidende omschrijving aan. Setje ziet er wel super uit
Qua kwaliteit zal het wel goed zitten, zo lijkt het met je andere producten ook.20 december 2016 om 21:11 #249781niek1992 :
Fredzzz :
Mooi dat je ze al hebt kunnen monteren! De nieuwste serie dempers zijn nu iets langer (5mm), en zoedoende zou dat klakken eigenlijk niet voorkomen. Deze kan ik je dan wel opsturen – kan je kijken of het beter is!Het mooie aan dit systeem is dat je de ophangingen (dus die kogelgewrichten) kunt loshalen en andere ophangingen te monteren. Dit kunnen we in de toekomst erbij leveren.
langer? ik moest ze nu ook al een klein beetje indrukken om ze te kunnen monteren. had inderdaad al gezien dat het kogelgewricht losgedraaid kan worden, en dus vervangen.. maar kon zelfs geen vervangende kogelgewrichten vinden met aan de ene kant M6 en aan de andere kant M8. zelf maken kan natuurlijk ook wel, maar heb liever iets wat ik kan kopen en erop kan draaien.
Qua stugheid vind ik ze te stug, rij met 2 dempers, denk dat 1 demper ook al voldoende is voor mij. reed met de plastic dempers ook altijd met 1 demper, en de stang goed ingeolied zodat het niet echt meer weerstand heeft met de demperhuls. dat reed prima.
Verder sluit ik me volledig aan bij @niemand.
Ja, langer. Ik had bij een bepaalde Ciaovork dat aan een kant de demper gewoon “hing” en je dus dat klakken hoorde, omdat er speling in zat – de veer zat niet op spanning zat, waarschijnlijk omdat de ophanging/bevestiging voor het spatbord in het vork van de “foute” kant iets hoger zat, vandaar dat de nieuwe veren nu iets langer zijn (deze moeten dus iets ingedrukt worden om ze te monteren, en kunnen ze dus niet gaan hangen). Verder heb ik dit bij alle andere testCiaos niet gehad, enkel een vorkje dat niet wilde meewerken.
20 december 2016 om 21:23 #248411FonS :
niemand :
Ik vind de vering nu redelijk stug. mocht van mij een tandje zachter, en had ook verwacht dat er dempers in plaats van gasveren geleverd werden.Dat dacht ik al, toen ik de foto’s voor het eerst zag… Ik vind het wel lef, gasdrukveren verkopen als “dempers”.
Een goed setje dempers op een Ciao vork is naar mijn mening een must en het geld dubbel en dwars waard. Een set gasdrukveren daarentegen… :no
Ik sta er van te kijken dat niemand er moeite mee lijkt te hebben, van mij had je ze retour gekregen.Lang verhaal kort: pas aub je misleidende omschrijving aan. Setje ziet er wel super uit
Qua kwaliteit zal het wel goed zitten, zo lijkt het met je andere producten ook.
Aangepast
woordkeuze was iets te hastig gekozen. Met je mening ben ik het helaas, of gelukkig (het is maar hoe je het bekijkt), totaal oneens. Ik vind de gasveren zoveel beter rijden dan de standaard dempers die er tot nu waren.Het is misschien ook een kwestie van smaak of rijstijl. Ja, de gasveersetjes kunnen iets stugger overkomen, maar die (imitatie) dempersetjes die hedendaags op de markt verkrijgbaar zijn, zijn ook niet je van het.
Ik zie graag je adres tegenmoet, dan kan ik je een setje opsturen! 8)
27 december 2016 om 11:05 #250895Ik had voor het geld ook wel verwacht dat het dempers waren ipv gasveren. Volgens mij heb ik het zelfs nog in dit topic gezet dat ik dan niet appart de beugels moest aanschaffen en de miele dempers. Ik rijd momenteel nog met 2 gasveren, van plan om er met 1tje te testen maar als dat alsnog te stug is dan moet ik alsnog die miele oliedempers kopen á €50,-.
Veren zijn misschien prima als je altijd op asfalt rijdt a la circuit, maar het enige circuit dat ik zie is de TT van alkmaar, en dat is op mijn dagelijkse ciao veels te stug, en moet ik rijcomfort inleveren.
15 maart 2020 om 11:07 #794466Zijn er mensen die ervaring hebben met de nieuwe lichting gasveren/dempers ?
17 maart 2020 om 15:13 #794568Zijn er mensen die ervaring hebben met de nieuwe lichting gasveren/dempers ?
Fredzz zou me een setje dempers opsturen maar na een paar jaar nog steeds niks ontvangen.
De gasveren zijn waardeloos deze zijn na 1500 km zo lek als een mandje en doen helemaal niks meer.Voor mij geen moparts meer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.