Vespa-Ciao.NL
:: tjah trekt voor geen meter.

Home Forums Algemeen Oude topics tjah trekt voor geen meter.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jerome
    Topic starter

hey mensuh,

ik heb laatst een vespa super bravo gekregen van een vriend.
      moet zeggen loopt wel 65-70 maar trekt voor geen meter.
      tot de 25-30 wil ie niet maar dan schiet ie vooruit.
      ik zelf heb niet veel verstand van brommers maar die jongen zei dat er een 70cc malossi opzite met een evo carter. en een 13 cabarateur.
      de auspuff is een leovinci handmade.
      voor de rest zou ik het niet weten.
      heeft iemand mischien een idee hoe ik dat beestje harder kan laten trekken?

alvast bedankt groeten

Kay
      Bijdrager

Als je hard wilt optrekken moet je een vario nemen.

Edjuh
        Bijdrager

Ten eerste, op een evo carter hoort een 19mm, waarschijnlijk heb je een polini speedengine(staat op je blok).

Waarschijnlijk zit de vario er niet meer op, want dan zou je wel vlot trekken.

Het kan zijn dat je een kleine poulie hebt, dat is net een klein tandwiel achter, dus langzaam(of helemaal niet) op gang komen en dan wel een hoge snelheid.

Je kan dus een grotere proberen, je levert dan wel wat op je snelheid in.

Het kan zijn dat je contactpunten niet goed staan/ versleten zijn, in dat geval: (laten) afstellen/vervangen.

Ik zou ook de carburateur+luchtfilter schoonmaken

Succes ermee en maak als je wilt wat fototjes van je beestje:yes

timschilders
          Bijdrager

zit er nog een kickstart op? want als je een evo of een speed ingine dan kan je toch geen kickstart er meer op? en als de brommer op jou plaatje bij jou profiel je bravo is, dan heb je geen leo handmade, maar eeen gewone, doodnormale vespa uitlaatt

Jerome
            Topic starter

timschilders :
              zit er nog een kickstart op? want als je een evo of een speed ingine dan kan je toch geen kickstart er meer op? en als de brommer op jou plaatje bij jou profiel je bravo is, dan heb je geen leo handmade, maar eeen gewone, doodnormale vespa uitlaatt

hey tim,
              nee er zit geen kickstart op. en nee die bravo van ut plaatje is nie de mijne moest toch ff snel een plaatje hebben van een bravo 😛

groeten

Jerome
              Topic starter

Edjuh :
                Ten eerste, op een evo carter hoort een 19mm, waarschijnlijk heb je een polini speedengine(staat op je blok).

Waarschijnlijk zit de vario er niet meer op, want dan zou je wel vlot trekken.

Het kan zijn dat je een kleine poulie hebt, dat is net een klein tandwiel achter, dus langzaam(of helemaal niet) op gang komen en dan wel een hoge snelheid.

Je kan dus een grotere proberen, je levert dan wel wat op je snelheid in.

Het kan zijn dat je contactpunten niet goed staan/ versleten zijn, in dat geval: (laten) afstellen/vervangen.

Ik zou ook de carburateur+luchtfilter schoonmaken

Succes ermee en maak als je wilt wat fototjes van je beestje:yes

hey edjuh.

ja bedankt voor je info. zal er zelf maar niet aan gaan liggen kloten want heb niet echt zoveel verstand van brommers.
                en de foto’s van me beestje komen er zo snel mogelijk aan.

groeten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.