- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren geleden door steftheking.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 januari 2007 om 14:05 #19345911 maart 2007 om 21:36 #193679

wat zal er eigenlijk gebeuren als ik er andere trekveren opzet. Dat vroeg ik me toch af11 maart 2007 om 21:40 #193680Ga je heel veel toeren maken in het begin tot je koppeling em pakt.
Werkt eigenlijk alleen maar op zwaardere setups. Dus 50snel +11 maart 2007 om 21:42 #193681dan moetje meer toeren maken vooraleer je vooruit komt. en dus zulje ix harder trekken dan normaal.
11 maart 2007 om 21:43 #193682als je er andere trekveertjes inzet, zorg je ervoor dat de koppelingssegmenten later de koppeling-schaal pakken..
(de veertjes zijn strakker, dus er zijn meer toeren nodig om ze te doen uitrekken)strakkere trekveertjes is naar mijn eigen mening (ieder mag een ander hebben) niks op een standaard brommertje, ik vind dat het blokje daar niet echt genoeg kracht voor heeft..
dan moet ik zeggen dat ik alleen malossi veertjes heb getest derop, en wel vaker heb gehoord over het gebruik van polini veertjes (groen? correct me if i’m wrong) die succesvol in combi met 50cc werden gebruikt
edit:
ik was ff wat langer aant typen :p nou is mn verhaal zo overbodig 🙁Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.21 maart 2007 om 22:47 #193784Hey Stef, ik zie dat je heel veel verschillende reacties en adviezen hebt gekregen om je Vespa 35 – 40 te laten lopen. Mijn vraag is of je nu echt tot een keuze bent gekomen. Iedereen roept iets anders. Dat is overigens goed bedoel maar of jij daar mee geholpen bent…?
Mij lijkt het als leek erg moeilijk om hier mee tot een juiste keuze te komen..
Heb je al wat beslist?Mocht je nog in de oriëntatie fase zitten en als ik je een advies zou mogen geven, zou ik eerst willen weten wat de huidige uitvoering van de Vespa is.
Is de Vespa bijvoorbeeld motorisch geheel origineel? (zit er een spruitstuk vernauwing in het carter?)
Is het een nieuwe?/ hoe oud is die?Er zijn vervolgens tal van mogelijkheden zoals je al hebt gezien. Maar die hebben allemaal voordelen en ook nadelen. De keuze moet worden afgestemd aan jouw eigen eisen. Daarom moeten er eerst een aantal vragen worden gesteld, snappi.
Ik hoor het wel als het nog nodig is… Groeten
21 maart 2007 om 22:58 #193785vrijwel alle vespa blokken zijn het zelfde.. hij meld zelf al dat hij een snor fiets heeft.. ene oud of nieuw type zal niet echt uit maken.. wel als het ene mix betreft..
het lichtelijke opvoeren om een snor 35 a 40 te laten lopen geeft gerust gene nadelen zoals jij dat beschijft, sterker nog een ciao 25 km uitlaat houd eigenlijk echt teveel in voor het moeterblokje, het loopt soepeler met een city power en een maatje sproeier groter. en dan heb je die 35 a 40kmh al bereikt..
verder kan andere trekveren en een ander poulie ook geen kwaad, je bent inpreciepe alleen maar bezig met deze dingen om te toerentallen en aangrijpen daarvan anders in te stellen. feitelijk is een snorblok het zelfde ( lees: zelfde opbouw ) als een bromblok en die kan het ook allemaal hebben!:)
ik wil je niet afkraken en snap je opzet met je post.. maar het kan geen kwaad en de leeftijd ervan maakt ook niet uit.. de techniek van de vespa blokjes is door de jaren heen niet of nauwelijks verandert:)
Mike2 april 2007 om 19:12 #193870@ pim..
ik weet niet hoe lang je post er al staat maar ik lees hem net pas.. (srry voor de late reactie)
wat ik momenteel aan mijn ciao heb gedaan is.. poeli 80 & malossi powerfilter.. er komt deze maand een 13/13 op en wss een citypower..
het bouwjaar van mijn ciao weet ik eigenlijk niet.. ik kijk binnekort wel even een x op de kentekenpapieren..
gr stef -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.