Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Tips om cartergaatjes te dichten!
- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 16 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 2 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 januari 2011 om 22:56 #235834
Anoniemheb even de topictitel aangepast zodat het voor iedereen duidelijk is waar het om gaat
.wilde ik net naar de praxis gaan voor de epoxy komt me pa aan: “ik heb hier geloof ik ook nog iets van die epoxy zooi”.
wij samen kijken, blijkt het devcon te zijn:bierhet lijkt me beter spul tov die bison epoxy, maar het enige gekke is van de devcon: hard uit in 5 min?
heeft iemand ervaring met deze 2 tubes?

het is me opgevallen dat het groot carter waar het gaatje in zit een veel groter inlaatvenster heeft tegenover me andere blokjes? misschien is het een citta carter/oldtimercarter:con
heb de inlaat best ver kunnen vergroten, even groot als in een speedengine=)
Mijn gatenkaas carter::P

speedengine:

inlaatje is netjes geworden, nu alleen nog even opboren en alles schoonmaken+ afdichten.
maar met welk goedje ga ik het gaatje volstorten?:PAlvast bedankt voor het meedenken;)
24 januari 2011 om 23:02 #235835Ik heb geen ervaring met Devcon, alleen veel over gelezen. Ik zou daar voor kiezen.
Dat het in 5 min. hard is, is alleen maar goed..
Gewoon goed opruwen, goed ontvetten, de devcon 1 op 1 mengen, binnen 5 min. verwerken.
Zodra je het mengt gaat het een chemische reactie aan.
Moet lukken dan.I came, I saw, and I forgot what I was doing...24 januari 2011 om 23:32 #235836ik zou het gewoon even met de tig lassen en dan afwerken dan is het zeker goed
(heb ik nog al eens gedaan)24 januari 2011 om 23:34 #235837Dit type devqon ken ik ook niet, dat van mij zit in een grote pot met een kleine tube harder erbij.
Maar het uitharden is bij mij wel hetzelfde.(gaat vrij rap)
Maar daarna is het ook zo hard als steen
25 januari 2011 om 13:24 #235838ik heb het zo net gedicht met 2 componenten lijm weet niet welk merk gratis gekregen van de brommerboer. Werkt prachtig het spul wordt super heet door de chemische reactie. Hij zij dat ik iets van 20 minuten moest wachten totdat het hard is.
25 januari 2011 om 16:38 #235840Dat is epoxy. Zorg er voor dat je er niet mee in aanraking komt, je lichaam neemt het op en breekt het niet af en het is niet mensvriendelijk.
25 januari 2011 om 18:23 #235844
Anoniemwas net even langs boss scooters hier in het dorp om even een sproeiertje te halen.
hij heeft me nog wat advies gegeven:bij elke scooterzaak gebruiken ze devcon blijkbaar, alleen had ie nog nooit gehoord van de devcon 5minute epoxy.
hij heeft aangeboden om me wat devcon epoxy klaar te maken zodat ik zeker weet dat het goed zit.denk dat ik de epoxy die ik hier heb liggen ook even ga testen op een onbruikbaar oud carter, ga ik ook even een gaatje in fresen:P.
ik post foto’s als het zover is.
@ Edjuh: al die devcon zooi is een soort epoxy, heb je heel veel soorten in.
al die opvullende goedjes zijn meestal van 2 componenten ben ik achter gekomen.Tig lassen ga ik niet aan beginnen, met een beetje geluk wordt het gaatje alleen maar groter…
ik ga de 2 soorten devcon vergelijken, ik zal jullie op de hoogte houden met evt foto’s.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.