Vespa-Ciao.NL
:: Tips om cartergaatjes te dichten!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Tips om cartergaatjes te dichten!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

@ Vertigo: allebei tegen de 5 euro geloof ik.

hmm, dat ziet er idd zeer netjes uit!
      het wordt dus echt hard genoeg + vervormd niet met warmte enzo?

anders denk ik dat ik dat spul haal;)

Waarom?

Gewoon te koop bij de bouwmarkt 8,50. Het is redelijk vloeibaar dus werkt simpel en netjes, wel is de uitharding 24 uur.

Edjuh
        Bijdrager

Mijn ervaring is dat dat spul uiteindelijk toch los gaat zitten door inwerking van benzine. Ik heb het over de 2 komponenten metaallijm van bison.

speedbuxy
          Bijdrager

Ja zou zeggen das lef hebben max, want die rommel laat vroeg of laat los.
            Enige wat ik nog een beetje vertrouw is defqon want dat word echt zo hard als steen(maar dat kost ook meteen best wat)
            Maar zelfs dat heb ik in het verleden wel los zien schieten bij sprint scooters en dan is ook meteen de boel aan gort.

Waarom?

Ja ja dat zou je zeggen. Mijn orgineel bewerkte blokje met polini alu had precies zo’n gaatje bij de onsteking en heb hier 2jr mee gereden zonder dat het ooit is losgeraakt. Ook m’n bewerkte evo engine heeft zich toch bewezen en ook deze heeft ooit zo’n gaatje gehad, alleen bij de atg is het voor het eerst losgeraakt. Heb het later goed opgeschuurd en weer volgestort en ook hier zijn nog behoorlijk wat km mee gemaakt, hier hebben we het ook niet over een gaatje geloof ik:D Daarbij is deze metaal lijm chemicalien en temp bestendig.
              Ik speek dus uit ervaring en durf dit zeker aan te raden:thumb

speedbuxy
              Bijdrager

Dat hoort idd niet verkeerd:thumb
                Toch zo ik met z,on toepassing nooit lekker rijden of toeren, beter is gewoon niet door je carter heen slijpen:D

Anoniem

lol, dat is makelijker gezegd dan gedaan……
                  als je echt alles tot de max wilt hebben moet je er toch goed rekening mee houden op die plek:no

denk dat ik het gewoon even ga proberen, niet geschoten is altijd mis:thumb
                  maar ik denk eerlijk gezegd dat als ik het goed ontvet + beetje opruw het echt wel houd, het is maar een heel klein plekje;)

toch heel erg bedankt voor de hulp;)

speedbuxy
                  Bijdrager

Ja z,on klein gaatje is ook altijd makkelijk dan complete spoelers opvullen.
                    Z,on klein beetje heeft als het los komt ook een grote kans door de uitlaatpoort naar buiten gezogen te worden voordat het schade aanricht.

Anoniem

inderdaad, maarja dan weet ik dat ik daar moet oppassen voor de volgende keer:thumb

Ja het is een goeie leer voor de volgende keer;)

dieseltank
                      Bijdrager

cater word niet zo heel warm, word steeds gekoeld door lucht benzine mengsel dat daar door stroomt.
                        bij de cilinder word het past echtt warm.
                        krukas word warm door wrijving van de lagers maar verder word het cater niet erg warm..

metaal lijm van bizon ook slecht ervaring kan niet tegen bezine.en tegen druk ook niet.

epoxy had ik laatst gebruikt word ook hard, alleen breekt vlug, dus zeeer goed ontvetten en schuren..

beste lijkt me toch die duraflex staven….
                        eventueel van buiten en binnen solderen, en dan weer afwerken van binnen en buiten dat het niet het vliegwiel of ontsteking raakt….:P goed opruwen! en ontvetten, voor een goed resultaat.

pfoe wat een verhaal heb ik toch weer getypt haha, hopelijk kun je der wat mee:P

henny
                        Bijdrager

secondelijm.
                          rij er zelf al jaren mee…

FonS
                          Bijdrager

Javad :

ritze :
                            durafix pakt geloof ik niet op std piaggio carters

Jawel, dat werkt prima.

Ritze heeft dat van mij gehoord, ik heb het namelijk nooit aan het hechten gekregen bij een ori carter… 😕
                            Speed Engine, geen probleem! Standaard carter, no way! Brak ik er gemakkelijk weer vanaf.

Ik zou het, zoals Waarom? aangeeft met Bison Combi Metaal doen, ook daar ben ik geen gigantische fan van, maar mijn ervaring is dat het beter hecht dan Durafix op een ori carter.

Mocht je het met Durafix willen proberen, heb je toch maar een beetje van nodig, dat wil ik je wel schenken (kun je komen ophalen). Ik heb nog een paar korte stukjes, daar heb je meer dan genoeg aan.

dieseltank
                            Bijdrager

juist met die combi metaal heb ik slecte ervaring, dat laat los in combi met benzine,.. mischien goed om iets aan elkaar te lijmen, maar niet om iets dicht te lijmen waar druk op komt.

Anoniem

had dit topic niet in de gaten gehouden, fons heel erg bedankt voor het aanbod:thumb
                                ik denk dat ik even langs de bouwmarkt snor en die combi metal ga proberen.
                                zodra ik het gaatje heb opgevult zal ik het hier even posten hoe het eruitziet;)

iedereen bedankt voor de handige tips!

Javad
                                Donateur

Ik had ook ooit een speldenpunt gaatje gefikst met secondelijm, dat werkt super. Maar dat gat van jou is groter, dat gaat niet werken denk ik.

<3 Thunderstone
                                  Check mijn perso!
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.