Vespa-Ciao.NL
:: Tips lange stalling

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Tips lange stalling

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R.Zwiers
    Topic starter

Hallo mensen,

Ik ga binnen kort 5 maanden varen. En als ik terug kom wil ik natuurlijk mn brommer in de best mogelijke staat terug vinden.
      Hebben jullie tips?

1 heb ik al, en dat is het geheel vullen van de tank.
      Daarnaast vraag ik mijn vader om hem minsten 1x permaand te willen starten.

Groet

R.Zwiers

Jelle
      Moderator

Vroeger toen ik nog veelste jong was om te mogen rijden deed ik het volgende:
        Rij eerst je brommer helemaal leeg tot dat hij uitvalt(benzine kraan dicht en rijden maar) en vul daarna de geleegde tank met diesel. (deze diesel gebruikte ik iedere keer weer)
        Was een tip van me vader

Guido
        Donateur

Laat de banden leeglopen en zet hem op blokjes.
          Ik heb laatst aan wilk1985 een onderhoudsboekje gegeven waar allemaal tips in stonden.
          Misschien even aan hem vragen?

MCBoss
          Donateur

Banden leeg laten lopen?
            Die ken ik niet, mij is geleerd om (mijn motor) juist de bandenspanning te verhogen en hem te stallen met de banden van de vloer dat dan weer wel.
            Ik gebruik met de wintermaanden toevoegingen aan de benzine om het zakken/verouderen van de benzine tegen te gaan, dat heeft mij nog nooit problemen gebracht en het is starten en lopen winter na winter.

Wilk1985
            Moderator

Voor 5 maanden vind ik het een beetje overdreven om uitgebreid voorzorgsmaatregelen te nemen, wel zou ik zorgen dat de brommer binnen staat en droog staat.

Als een brommer voor langere tijd stilzet is het wel slim om:

-De carburateur leeg te halen zodat hij niet verstopt raakt en gaat oxideren van binnen. Maar dan praat je echt over een brommer die jaren stil zal staan.
              – De brommer op blokken te zetten zodat de banden niet verweren
              – Wat olie door de cilinderkop naar binnen te gieten en de krukas met de hand een paar toeren te laten maken zodat de zuiger en cilinder goed ingevet zijn (tip uit het boekje)

Jelle
              Moderator

Maargoed wat wilk zegt is natuurlijk ook waar, om voor 5 maandjes al die dingen te doen…
                Ik heb 6 brommers staan rij op de meeste hoogtens 1 x per jaar en daarbij doe ik niks aan maatregelen eigenlijk.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.