:: Tips, eenvoudig boutje losmaken?
-
Hallo allemaal, ik heb al enkele jaren niet meer gesleuteld en dat heb ik vandaag geweten ook. Het eerste de beste boutje wat ik wilde loshalen draaide al dol. Het is het boutje van mijn zadel en deze krijg ik er nu niet af. Het boutje moet er echt helemaal uit want anders kan het zadel niet los. Heeft er iemand tips?

pak een tang en dan trekken en draaien tegelijk.
draai je wel de goede kant op? tegen de klok in?
RizlaDonateur
SuperSi :
pak een tang en dan trekken en draaien tegelijk.
draai je wel de goede kant op? tegen de klok in?
Inderdaad pak een waterpomptang en gebruik wat kruipolie en laat het even een nacht intrekken.
Als het bovenstaande allemaal niet werkt kan je ook proberen met een baby-zaagje de bout door te zagen.
Bedankt voor jullie tips!
Dat trucje met die tang heb ik ook geprobeerd maar dat mocht helaas niet baten. Hij geeft totaal niet mee.
Doorzagen is geen optie omdat het uiteinde dan nog steeds te ver uitsteekt om het zadel eruit te schuiven.
Als dat ook niet werkt kan je altijd nog een snijbrander gebruiken!
Pak een dremel/ slijptol en slijp 2 van de rechte kanten terug. Zo heb ik menig bout los gekregen.
Uitboren kan natuurlijk ook,eerst met een dun boortje boren dan steeds iets dikker …..
Als de draad dol is zal je hem uit moeten boren.
Als de kop dol is kan je hem met een koudbeitel los tikken.
AA-TSleutelbeheerder
Over het algemeen toch een boutje die weinig problemen oplevert, zit er niet toevallig een contramoer achter die de hele boel tegenhoud?
Anders zoals ktmgek zegt, lostikken met een koudbeitel, centerpons, zolang het maar scherp is.
Schuin op de hoek van de bout zetten en de bout naar links draaien door te tikken met de hamer.
Als hij wat meegeeft verder losdraaien met een waterpomp/pijpen-tang.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.