- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 7 maanden geleden door tintin.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 juli 2012 om 16:16 #465419
Ok, bedankt Edjuh, zal ik eens naar de contactpunten kijken dan. Ik las ook ergens dat een kleinere poelie een hogere top heeft, maar gaat dat dan weer ten koste van de kracht onderin?
En ja, ik heb ook zeker mee getrapt, maar dat hielp niet voldoende.;)
Een ander punt is dat als ik een tijdje heb gereden en dan de ciao uitzet, ik de ciao eerst niet meer aankrijg en wel een aardig stuk moet fietsen voor ie weer aanslaat, enig idee wat dat kan zijn?
10 maart 2013 om 21:30 #457615Ik ben niet echt actief geweest in mijn perso, maar heb wel weer wat te melden.
Ik heb de afgelopen maanden naast de twee bovenstaande ciao’s er ondertussen 3 oldtimers bij gekocht. Één staat op kenteken en 2 zonder. De komende weken, als het weer wat beter wordt zal ik een paar foto’s plaatsen en framenummers vermelden in het oldtimer topic.
Daarnaast heb ik een aantal nieuwe onderdelen gekocht, waaronder een zadeldek voor de oranje ciao, diverse koplampglaasjes, 2 chromen bagagerekjes en chromen cranks.
Mijn bedoeling is om de oranje ciao op te knappen en om te laten keuren tot snor en de groene ook helemaal op te knappen inclusief een nieuwe verflaag, omdat deze op diverse plekken niet mooi is bijgewerkt. De 2 oldtimers zal ik waarschijnlijk vooral gebruiken voor reserveonderdelen.
Wat ik met de derde oldtimer doe die op kenteken staat weet ik nog niet. Deze ligt nl. helemaal uit elkaar en ik mis ook nog een aantal onderdelen hiervan.
18 maart 2013 om 18:49 #462668Vandaag een aantal foto’s gemaakt van de 2 ciao’s die ik kort geleden heb gekocht en wat foto’s van alle 4 ciao’s samen.
De rode ciao:

De blauwe ciao:

De vier ciao’s samen:

18 maart 2013 om 20:46 #454572mooie familiefoto’s! Maar haal alsjeblieft dat Puch zadel van die blauwe af 🙂 Die groene is ook echt nog in een hele mooie staat inclusief originele buitenkabels etc
maar let op je voorrempot die zit niet lekker.18 maart 2013 om 21:09 #454569Dat is een mooie groepsfoto’s van de ”old lady’s”
Vooral dat ze allemaal een andere kleur hebben:D18 maart 2013 om 21:15 #454570ik ga ook voor de groene
20 maart 2013 om 20:58 #456481Bedankt voor de reacties!
De groene ciao ziet er idd mooi uit op de foto’s en is ook nog helemaal origineel. Helaas is de lak op een aantal plekken bijgewerkt met een andere kleur groen wat niet op de foto’s te zien is. Ook zijn de zijkappen niet echt mooi meer.
@Jos, scherp van je dat je ziet dat de voorrempot niet goed zit.
Ik had snel even een wiel erin gezet voor de foto’s en de rem niet vast gezet, vandaar. En dat puch zadel gaat er zeker af, maar zat er op toen ik de ciao kocht. Net als de verkeerde gashendel/handvat op de rode, gelukkig heb ik de originele hendel en handvat er wel bij gekregen.Wat mij overigens opvalt is dat de velgen van de groene ciao in het midden een opstaande rand hebben en de velgen van de andere ciao’s niet.
22 maart 2013 om 15:47 #455652
Rick.Volgens mij is dat met die opstaande rand een ‘nieuwer’ model.
En heb ik dat of zit er een citta/puch lamp op die rode?Wel zeer mooie oldies (afgezien van de roest)
23 maart 2013 om 19:43 #467832@Rick: Ik denk eerder dat de velgen met opstaande rand op de oudere ciaos zaten. Ik heb even wat foto’s bekeken in het oldtimer topic en kwam een paar foto’s tegen van ciaos uit oa ’68 die ook deze zelfde opstaande rand in het midden hebben.
En je hebt goed gezien dat er op de rode een puch koplamp zit, had de verkoper er opgezet. Ik heb wel het originele koplampje meegekregen, van metaal overigens, terwijl mijn andere koplampjes van plastic zijn, maar deze is helaas in slechte staat en heeft geen glaasje meer.
26 augustus 2015 om 17:45 #497177Vanwege verhuizing ben ik genoodzaakt om mijn oldies te verkopen.
In het verkooptopic heb ik een advertentie geplaatst; Advertentie vespa ciao oldtimers
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.