- Dit onderwerp bevat 155 reacties, 24 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 6 maanden geleden door timschilders.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 maart 2006 om 21:17 #441130
ik ga morgen maar wat dingetjes proberen, std uitlaatje proberen(denk niet dat het daar aan ligt) vario helemaal schoon maken en ciao weer aan het lopen krijgen. krijg steeds meer het gevoel dat je alleen maar ellende hebt met piaggio brommers. komt wel goed en vind ze dan weer geweldig
31 maart 2006 om 21:21 #441131timschilders :
krijg steeds meer het gevoel dat je alleen maar ellende hebt met piaggio brommers. komt wel goed en vind ze dan weer geweldigDat gevoel heb ik vaak genoeg gehad, heb je wat tegenslagen, denk je; kut dingen. Ik heb meerdere keren overwogen even te kappen, maar het is me nooit echt gelukt:ehh
31 maart 2006 om 21:27 #4411322 maanden geleden ben ik er zeker 1 maand mee gekapt, werd gek van dat citta blok, zoveel nieuwe sproeiers geprobeert, bleek het niet aan de carb te liggen, daar moet ik weer mee beginnen. maar als ze dan eindelijk lopen, GEWELDIG!
29 juli 2006 om 15:08 #442004nu eindelijk weer begonne met de ciao of citta sinds 16 juni niks meer aan gedaaan aan brommers.
maar ik dus 2e zuigerveer op de citta gezet.
want het probleem was, hij trok onsettens slecht op, duurde 80 mm voordat die op toeren was.dus zet er zet er nieuwe veren op en rijd gvd nog voor geen meter.
wat ik verandert heb :
nieuwe zuiger.
nieuwe zuigerveren.
andere cilinder.
nieuwe lagers.
nieuwe pakkingen.
andere carb erop gezet.
andere luchtfilterbijna alles wat er te vervangen viel heb ik vervangen, vonkt goed, krijgt benzine, vet dikke compressi.
noem maar op, andere kop, andere cdi.wet iemand nog iets? wat kan ik het beste doen? verkopen en ander blok erop zetten?
29 juli 2006 om 17:10 #442005Je blok maken ??? dat mot je doen.
Gewoon stappenplan maken wat wel en niet goed is, zuigt die geen valse lucht bijvoorbeeld ( inlaat blazen met de kruk ervoor was bij mijn speedengine helemaal lek) Daardoor trok me speedengine niet op en liep ook never stationair.
Wat is nieuw bij jou echt nieuwe nieuw 0 km ?
30 juli 2006 om 09:03 #442014nieuw :
nieuwe zuiger. jmpb.nl
nieuwe zuigerveren.jmpb.nl
nieuwe lagers.
nieuwe pakkingen.de rest allemaal van de speedengine afgehaald om te testen.
maar jij denkt dat je hem kan maken? ik ben nu 1 jaar bezig met dit blok, ik wil het wel naar je toe sturen.
30 juli 2006 om 13:15 #442024timschilders :
nieuw :
nieuwe zuiger. jmpb.nl
nieuwe zuigerveren.jmpb.nl
nieuwe lagers.
nieuwe pakkingen.de rest allemaal van de speedengine afgehaald om te testen.
maar jij denkt dat je hem kan maken? ik ben nu 1 jaar bezig met dit blok, ik wil het wel naar je toe sturen.
Stuur maar op, is het elec ontsteking btw?
30 juli 2006 om 15:59 #442035ja is elec ontsteking, en dan niet aan thomas geven he
30 juli 2006 om 16:34 #442036timschilders :
ja is elec ontsteking, en dan niet aan thomas geven heNee dan fix ik em en als het mij niet lukt krijgt thomas em 🙂
31 maart 2007 om 13:53 #446512UPDATE : elec start
na een hele lange tijd niks meer gedaan te hebben aan de citta ga ik er weer aan beginnen, en dit keer iets speciaals!
electrisch gestart!foto’s van het blok :

het blok kompleet inelkaar.
opening startmotor.
tandwiel wat aan de startmotor zit.
elec start eraf, je ziet dat het een gewoon origineel kickstart kleine carter is met een kickstart krukas.
startmotor, werkt nog goed, moet alleen nog uitvinden of het 12 volt of 6 volt is, er is wel een stukje afgebroken van het magneet velt, daarom zie je op de foto’s de buitenkant van de startmotor niet, dit heb ik gelijmd met ruitenlijn(erg sterk, soort kit), maandag ga ik er mee verder als hij droog is.Elec start op kickstartspeedengine van de ciao gemonteerd:

onderste plaat waar het tandwiel op ligt.
komplete elec start( op startmotor na)
nog een keer.de setup wordt :
50cc DR.
12/10 carb.
cp ontsteking( zit nu berini ontsteking op, maar die gaat eraf omdat ik geen bobine heb voor berini(als iemand zo’n bobine heeft liggen laat het aub weten;) ))
Proma cc.
vario set(originele voorvario)
gewoon leuk schoolbrommertje.ook komt er een accu in, een lood accu die net in het gereedschapsvakje past, en die proberen op te laden met de lichtspoel.
foto proma cc :

jullie horen snel meer:D
31 maart 2007 om 13:56 #446513ziet er nice uit en heb je al getest om hem te starten maar hoe werkt dat dan je duwt op een knopje en hij gaat aan of wa?
31 maart 2007 om 13:57 #446514Heb je de startmotor zelf er wel bij?
31 maart 2007 om 14:02 #446516Haha bruut tim, doet een beetje aan een roterende inlaat denken.
Nogmaals jammer dat ik die niet bij mn tiff kreeg.
Maak wel een filmpje als het werkt he?
31 maart 2007 om 14:02 #446517startmotor heb ik erbij, maar zoals ik vertel is ie net gelijmd en heb ik hem weggelegd, en je ziet op het plaatje de startmotor toch?
@reiniero, ja je drukt op een knopje en hij gaat aan, ik heb hem getest met een 12 volt en 9.4 volt accu, hij doet het, alleen als hij op het punt zit waar dat magnetisch stukje is afgebroken moet je hem een zetje geven, maar als dat gelijmd is is dat ook weer gefixd
edit :
ed : tuurlijk maak ik een filmpje;)
maandag ga ik verder, hopen dat hij dan start op mijn ciao.31 maart 2007 om 14:05 #446518das wel vet geak:P
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.