Vespa-Ciao.NL
:: Timo’s Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Timo’s Ciao

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Wow! is er materiaal toegevoegd voor die fluiters?

TimoO_
      Topic starter

nope.

jij hebt toch zo’nzelfde cilinder Edjuh? is die van jou wel redelijk afgewerkt (goed zal ik maar niet proberen)?

Edjuh
        Bijdrager

Nee, ik heb er niet zo een. Ik weet ook niet wat het is, een ’toriani’ 50? Het verbaast me dat je die fluiters zo kan maken, volgens mij kan dat bij de meeste cilinders niet.

Over dat pinasco vliegwiel, die loopt bij een ciao altijd aan, moet licht afgedraaid worden:

Michel
          Bijdrager

TimoO_ :
            maar echt belachelijk hard gaat ie niet, ongeveer 60.

Je zit ook veel te groot met sproeier. Druk er maar een kleinere in en je zal het wel merken 😉

Met dat vliegwiel ga je vliegen :thumb Ik zoek er ook nog steeds één maar jammer dat die krengen zo duur zijn.

TimoO_
            Topic starter

@ Edjuh, het vliegwiel heb ik al zo afgedraait, maar loopt nog steeds aan (ergens in het blok zelf, niet op het frame dus) 😕

@ Michel, zit geen te grote sproeier in, met deze sproeier is ie zeker wel redelijk afgesteld vind ik. veel kleiner moet ik niet gaan. misschien 84, 85? waardoor hij niet zo hard gaat komt door de vario, die wilt om de een of andere reden niet verder variëren. maarja hij ligt nu uit elkaar en ik ga eens kijken wat er mis mee is.

FonS
              Bijdrager

ik heb sproeier 82 met 46,5mm malossi, 19mm op simo zij-inlaat en ninja uitlaatje, dus ik denk dat jij met je 43mm cilinder wel iets aan de grote kant zit ja
                het is geen gewone 43mm, dat weet ik, maar toch

en dat probleem met de vario heb ik altijd al gehad, bij iedere varioset die ik heb, altijd maar hooguit tot 2/3 varieëren, nooit tot helemaal bovenin.
                haal er toch gewoon 80 km/h mee, met std vertanding en bovenstaande setup

TimoO_
                Topic starter

met m’n pinasco vario had ik daar geen problemen mee, maar m’n mazzuchelli krukas heeft problemen met m’n pinasco vario dus ik rij nu met de malossi vario van G-no.
                  de malossi vario heeft ook een schijf die aan het eind nog redelijk recht loopt, zoals je denk ik wel weet, maar m’n pinasco vario heeft dat (origineel) niet. die heeft gewoon een schijf die helemaal recht afloopt en geen buiging op het laatste. maar deze loopt aan tegen m’n frame dus heb ik een malossi schijf gekocht en aangepast en hierop gezet.

ik kan natuurlijk eens een kleiner sproeiertje proberen, maar ik vind em nu al goed lopen hoor! meestal merk je dat toch wel goed, vooral bij zo’n carburateur, als je sproeier te groot is.

TimoO_
                  Topic starter

vandaag na 1,5 week de bestelling van JMPB binnengekregen, mooie spulletjes 🙂

was weer eens nodig (valt ook aan de pakkingen te zien)

De Speed Engine en de carburateur wordt gebruikt voor de 43mm kit racing. wordt een mooi nieuw blokje dus 🙂

Als de sprinter ver af is of als ik niets te doen hebt wordt dit mooi in elkaar gezet met n berekend krukasje, en dan inrijden!

Daan777
                    Moderator

geil blokkie man!

Ik wacht ook op een speed-engine, daar komt een DR op met berekende kruk.
                      Als we dan allebij de zelfde uitlaat hebben kunnen we kijken welke cilinder nu sneller is:)

TimoO_
                      Topic starter

DR vs. Polini kit racing is misschien wel een leuke strijd ja. Wat voor een uitlaatjes heb je allemaal? want ik wou eigelijk m’n proma circuit gaan omlassen naar 27mm, maar dan past ie hier niet meer op :(. ik wil denk ik dit blokje inrijden en dan de cilinder nog een beetje kietelen (spoelpoortjes íetsjes groter maken, uitlaatpoort ietsje hogere timingen geven) en dan een 27mm flens erop lassen.

Daan777
                        Moderator

proma cc en die leovincI waarvan ik de naam niet weet (je ziet hem bijna nooit hier op het forum) zijn de enige 70cc pijpies die ik heb liggen.

Als je met die proma en racing bewerken nou even wacht tot ik m’n speed-engine heb onder een rijdende ciao.. 😉

TimoO_
                          Topic starter

ja dat bewerken duurt zowiezo nog wel even, ik wil eerst lekker ermee kunnen rondrijden! maar ik moet een uitlaat hebben voor op m’n deps, of ik moet met 22mm flens gaan rijden 🙁

ArvidW
                            Donateur

Ahhh, echt veel te mooi (schoon) :lol

Bijna zonde om er mee te rijden, maar moet je zeker gaan doen aangezien die 5.3pk van de Kit racing toch wel erg aantrekkenlijk zijn 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Edjuh
                              Bijdrager

Goed dat wij nl’ers nog regelmatig kit racings uit belgie en italie importeren : -) Kunnen de liefhebbers er nog mee rondtuffen. Mooi blokkie timo, en een fijne kroket eronder heheh.

Inderdaad een goeie test, kit racing vs. DR evo, maar de ideale test is natuurlijk op exact hetzelfde blok en dezelfde brommer.

RiPe
                                Bijdrager

zeer netjes :thumb, lijkt mijn blokje wel, ik ga er ook nog een keer een grotere carb op proberen te zetten en als ie ingereden is misschien nog licht tunen idd 😉

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 185)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.