- Dit onderwerp bevat 184 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 juni 2008 om 08:41 #431199
jep, zonder ophoogplaat zou ik een uitlaatpoorttiming hebben van 149,11 dg en spoel 113,62 dg. met ophoogplaat 155,25 dg en spoel 121,16 dg.
dus door de cilinder 1mm op te hogen heb ik al veel mooiere timingen dan eerst, en ik hoef de uitlaatpoort nu minder naar boven te freezen voor een goede timing te krijgen. als je zonder ophoogplaat een fatsoenlijke spoelpoorttiming wilt moet je in de spoelers gaan frezen, wat niet echt zo’n goed plan is zonder fatsoenlijk gereedschap. en eigelijk onnodig want het kan ook gewoon dmv een ophoogplaatje en dan heb je nog het voordeel dat je time area’s en spoeloppervlak groter zijn, wat Arvid ook zei.
22 juni 2008 om 10:44 #431205Ow zo zit dat in zijn werk.:D
Dankje voor de uitleg.:D

Wie weet als ik zin en tijd te veel heb dat ik zo ook nog iets ga doen met mijn simonini cilinder.8)
Veel succes nog Timo
22 juni 2008 om 11:39 #431207is niet veel werk, de vraag is of het nodig is.
25 juni 2008 om 12:11 #431303gister en vandaag bezig geweest met m’n nieuwe blokje. inlaat is al aangepast, spoelkanalen zijn al aangelegt, ophoogplaatje is al gemaakt. nu kon ik het weer eens niet laten om een mooi gaatje in m’n grote carterhelft te maken :con
ik m’n gaatje dicht proberen te maken met de soldeerstaven. eerst met m’n kleine methaanbrandertje, lukte niet zoals ik al gedacht had, wordt niet warm genoeg. de grote propaanbrander is leeg, dus kwam m’n opa met de zuurstof acytheleenbrander. nou ging opzich goed, gaatje dicht, alleen is het carter gesmolten en zit er nu nog een (groter) gat in. dus heb ik er maar epoxy opgesmeert en dan kijken of dat wil werken he.
ook effe m’n vliegwiel af laten draaien want leek me niet zo verstandig om nu met een onafgedraaid vliegwiel te rijden. gaat lekker slijten op de plek waar het gesmolten is en creeërt het alsnog een gat.
ik zal wel feuteus maken
25 juni 2008 om 12:26 #431304iets te enthousiast dus 😛 waarom niet gewoon nieuw cartertje nemen? lijkt mijn veel verstandiger….
25 juni 2008 om 14:29 #431306mij niet. ik heb vorige keer ook met een carter gereden waar een stukje dicht ge-epoxyed was, is gewoon goed gegaan. en tja, het vliegwiel is een paar mm afgedraaid dus ik denk niet dat ie moet gaan slijten. het is opzich wel lagge, heb ik effe illegaal m’n spoelkanalen wat groter gemaakt 😛
het gaatje was nog niet groot hoor, 1×0,5mm ofzo? maarja goed dat ligt nu lekker te drogen en ben m’n radiateurtje goed gaan hangen en knopje van een mix-koplamp in m’n gewone koplamp gebouwt.
27 juni 2008 om 18:42 #431335nou, gister en vandaag het Zeta blokje in elkaar geknutselt en onder m’n brommer gezet.

liep in eerste instantie netjes nadat na 150m m’n koppeling eraf knalde. nou ik was maar verder gegaan met m’n radiateur fatsonelijk te zetten, want m’n spatbord kwam ertegenaan :con

vervolgens na het eten kijken of ik het vliegwiel eruit kon trekken (had geen vliegwieltrekker) dus op magische wijze eruit gekregen, wat blijkt

heel fijn nieuws dus, na 150 meter rijden. dit is ook heel leuk

cilinder gelukkig geen schade (moest er nog eens bijkomen)

achja kan ik jullie meteen laten zien hoe mooi ik m’n carters getuned heb

de plek waar ik epoxy gesmeerd heb heeft het vliegwiel gelukkig niet gesleten

en zo is het werk waar je 2 dagen van 9 – 6 voor heb gewerkt terug bij af.

27 juni 2008 om 18:47 #431336zuur voor je man.
Vooral na 150 meter
Spoelpoorten zijn mooi getuned, ziet er erg netjes uit
27 juni 2008 om 18:49 #431337waarschijnlijk het spietje met m’n stonede kop er verkeerd ingezet. owja, spietje verkeerd trouwens nog in vrij fatsoenlijke staat, wat deukjes maar nog niet eens gebogen ofzo. ik snap er de balle van
27 juni 2008 om 20:32 #431338Verkeerd? Dat hij er uit viel ofzo? dat is met elec. carters wat makkelijker. Misschien eens wat metaallijm erin doen?
27 juni 2008 om 21:13 #431342volgens mij is het met het monteren van het vliegwiel mis gegaan.. heb je hem er scheef opgeduwd 🙁
suc6 verder
27 juni 2008 om 21:47 #431343Balen man, Ik zat eens te kijken maar ben je niet vergeten de koppeling vast te zetten? Hiermee druk je het conische gedeelte vast op de kruk. Mooi cilindertje heb je lekker veel spoelers.
27 juni 2008 om 23:07 #431344@ Edjuh, ja volgende keer doe ik er wat locktight bij, misschien dat dat een beetje helpt (is ook voor het opvullen van spiebanen, lagerhuizen enz).
@ Diac en Peter: ik heb het vliegwiel er in ieder geval helemaal goed opgedaan + goed aangedraaid. ik moest zoiezo even kijken toen ik het vliegwiel er net op had of hij niet aanliep op de plek waar m’n carter een beetje gesmolten is, dus heb ik hem toen al met koppeling erop enz goed aangedraait. het is gewoon een raadsel, denk dat ik m’n spietje er schuin in gedaan heb ofzo?
maarja goed, nieuw vliegwiel en krukas regelen en dan kijk ik of het deze keer wel wil lukken (zo niet, 3 maal scheepsrecht).
28 juni 2008 om 12:24 #431345TimoO_ :
waarschijnlijk het spietje met m’n stonede kop er verkeerd ingezet. owja, spietje verkeerd trouwens nog in vrij fatsoenlijke staat, wat deukjes maar nog niet eens gebogen ofzo. ik snap er de balle vanSmoke dan ook niet voor of tijdens het sleutelen man, dat maakt je echt lam haha
28 juni 2008 om 17:00 #431348was maar een beetje 😛 G-no was een keer z’n pistonclipjes er vergeten in te zetten en toen had ie het hele blok eronderin gezet en toen kwam hij erachter dat hij z’n pistonclipjes was vergeten 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.