Vespa-Ciao.NL
:: Timo’s Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Timo’s Ciao

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kapot
    Bijdrager

Zwart met blauw 🙂
      staat mooier bij rood als groen.

N!CKs

zwart met rood is ook wel vet.
        en idd zoals ze al zeide zwart met blauwe is ook kicke

TimoO_
        Topic starter

zwart met blauw vind ik zelf niet zo mooi. ik vind eerder zwart in combinatie met geel, rood of groen het mooiste. maarja geel heb ik al. ik denk dat het groen wordt, is ook inderdaad het mooiste. en dan rij ik er maar met een zwart met rode helm op, wat maakt het uit 😀

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

100% de rood doen, dat groen is niet altijd een succes denk ik.
            als je een beetje te licht hebt, lijkt t gelijk al niet mooi.

dat heb je niet zo snel met rood, rood is gewoon origineler

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

KennyVespa
            Bijdrager

daar geef ik herr flick 100% gelijk in ik zou ook voor rood zwart gaan, is veel en veel mooier, en dat groene verweerd ook door de zon krijg je eeen doffe kleur ineens

TimoO_
              Topic starter

ik had dus nog 2 getunede cartertjes liggen waar ik per ongeluk en expres het spruitstuk vanaf geslagen heb. hier dus wat ik er verder mee gedaan heb.

nu maar hopen dat de epoxy houdt. natuurlijk wordt de epoxy nog mooi afgewerkt enzo, maar dit doe ik waarschijnlijk morgen.

die eerste carburateur is een 16mm SHA, met schuin spruitstuk. dat andere spruitstukkie is gewoon een spruitstuk wat ik ergens gevonden heb en ga ik waarschijnlijk niet gebruiken (ja misschien een keertje voor de lol). ik ga hiervoor in de plaats een speedengine spruitstuk kopen.

ik ga dus verder nog 3 gaatjes boren. 2 gaatjes zitten al in het plaatje voor de schroefjes doorheen te doen, deze boor ik nog ietsje verder en tap ik schroefdraad in. en ik ga dus nog een groot 16mm gat in het midden boren voor het mengsel erdoorheen te laten gaan.

inlaatjes en spoelpoorten zijn van beide cartertjes al gedaan, daarom vond ik het zonde om ze gewoon in de prullebak te gooien 🙂

kapot
                Bijdrager

Leuk 🙂

Hoop inderdaad voor je dat die epoxy het houd. Ben alleen wel bang dat dat schuine spruitstuk een beetje boel krap word.

G-no
                  Donateur

woooooowww man! dikke citypower heb je daaronder hangen:o van wie zou die zijn:D
                    carters zien er netjes uit tiemtiem:thumb

ArvidW
                    Donateur

Goed bedacht en leuk gemaakt:)

Schoefdraad lekker tot helemaal in het carter laten lopen en hopen dat alles goed vast blijft zitten, home made 15mm speedengine:D (groter dan 15mm kan er niet op want het inlaatvlakje kan niet groter:()

Zeker verder aan gaan en testen, is echt een goed idee !

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

TimoO_
                      Topic starter

jammer. misschien dat ik ergens een spruitstukkie met membraan voor erop kan vinden. dan kan ik pas leuk gaan boren en vijlen en kan ik het inlaatvlak wel wat groter maken.

wel minders: ik wou vandaag gaan boren, nou dat probeerde ik dus maar de epoxy bleek NOG niet helemaal uitgehard te zijn! nou ik had de gaatjes voor de schroefjes in te doen dus uitgeboord die zijn nu niet echt mooi maarja, ik boor die wel n mmtje groter en zet er wel helicoil in. maar toen wou ik dus ook het grote gat uit gaan boren, nou zo’n ramp is het niet maar toen ik was aant boren begon het plaatje dus te bewegen. nou ik gestopt met boren en het plaatje maar teruggeduwt. bleek dus nog niet helemaal hard te zijn.

overmorgen dan nog maar eens boren ;).

barry
                        Donateur

Nice Timo.Beetje te weinig verharder gebruikt??Normaal is epoxy na enkele uurtjes uitgehard.
                          Ik vind de epoxy van SIKA het beste.

TimoO_
                          Topic starter

bij de epoxy wat ik gebruikt zit geen verharder. dat zijn gewoon 2 componenten wat je in gelijke hoeveelheden bij elkaar moet mengen. ik heb van Quick Metal. maarja als het niet goed hard wilt worden zal ik eens voor andere epoxy moeten kijken.

barry
                            Donateur

Het ene is dus je epoxy & het andere is je verharder.

TimoO_
                              Topic starter

yeah 😀 bestelling binnen van JMPB:

pinasco vliegwieletje 🙂

de helft hiervan is van mij, de andere helft van G-no.

voor mij:
                                – Chroom kentekenhoudertje
                                – Pinasco vliegwieletje offcourse 😀
                                – Polini testrolletjes
                                – Mallejostie schijf (die overigens heel vies was)
                                – Benzinefilter
                                – krukasmoer
                                – vliegwielrubbertje

het kaartje moeten we nog verdelen of ieder de helft of iets dergelijks, kijken we zodalijk wel effe.

ook effetjes een paar foto’s gemaakt van m’n brommer:

stang ziet er goed uit bij dat zwart 😀 (vraag me niet welk zwart) en het slot maakt vanaf nu nauwelijks meer krassen op m’n spatbord 🙂

vorderingen:
                                – m’n kickkrukas heb ik al een tijdje terug van Heuvel, ik ben het blokje nu in elkaar nt zetten en hij is al bijna klaar, deze gaat er in de loop van de week nog onder
                                – vrijdag ga ik de Proma Gun van Diac ophalen in ruil voor m’n Ninja 🙂
                                – ik vroeg aan m’n opa of ik een straalkast mocht bouwen, en hij zei dat ie er al langer een nodig heeft dus hij gaat er misschien eentje kopen 😀 handig voor m’n onderdeeltjes te stralen en overnieuw te spuiten!

verder rijdt ie met dit setupje (alles standaart op DR50, proma circuit en malossi vario na) aardig lekker 😀 hij trekt toch wel een aantal scootertjes eruit en rijdt nu zo rond de 50 🙂

G-no
                                Donateur

yeeey mijn spulletjes zijn dus ook binnen:) dat is de rest dus:

RVS achterspadbord
                                  lamprooster voor en achter
                                  chrome kentekenhouder
                                  complete voorvorkrevisieset (was ook zwaar nodig:P)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 185)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.