- Dit onderwerp bevat 511 reacties, 75 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 1 maand geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 februari 2007 om 20:28 #270622
erikbloembergik rij met een 95 sproeier in me evo blokje met 19mm inc 80 polini
3 februari 2007 om 20:34 #270623ja ik denk ook dat ik es de 95 ga proberen. met een goede filter. en hopelijk dat het dan goed loopt.
4 februari 2007 om 22:08 #270651zo vandaag maar een beetje aan de slag gegaan met het blokje.
ontsteking beetje vervroegt:

cilinderkop aangepast voor ciao en afgewerkt:

en gepoetst (duuh ik heet timo 😛 timo’s poetsen nou eenmaal motortjes):

vliegwiel moet ik maar laten stralen:

resultaat:
4 februari 2007 om 22:19 #270652Evo engine ziet er netjes uit 😀
kom jij ook naar meeting van limburg :con
als je hem goed afgesteld heb zal die toch wel flink blazen en dat wil ik wel eens zien 🙂4 februari 2007 om 22:22 #270653ja ik kom zeker naar meeting limburg. hopelijk met een project die af is :).
4 februari 2007 om 22:26 #270654TimoO_ :
ja ik kom zeker naar meeting limburg. hopelijk met een project die af is :).nice

ik weet zelf nog niet met welke brommer ik ga, met mijn eigen of misschien met de vespa met verstevigd frame van poliniciao maar ik zal er zeker weten ook zijn.5 februari 2007 om 08:41 #270655Wow jij poest echt veel, die evo engine lijkt wel nieuw 🙂
Heb je trouwens het blok al goed af kunnen stellen? En heb je al met die Zeta erop gereden?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno5 februari 2007 om 08:51 #270656ja ik heb mn best erop gedaan he :p
blok heb ik nog niet goed af kunnen stellen. ik moet deze week een goede luchtfilter kopen met een 90 graden bocht die niet teveel lucht doorlaat. sproeiertje 95 erop en dan zal het wel goed zijn hoop ik.
de Zeta komt er de volgende keer onder als ik hem weer onder een brommer zet. hij blijft er nu nl. een tijdje onderuit. ik wil wel eens kijken hoe die presteert, of die echt zo beestelijk trekt als Barry zegt (geloof ik wel met een blowdown van 16,4).
5 februari 2007 om 21:20 #270666zou een simonini 43mm zuiger niet beter zijn voor de Zeta. wanttt..:

de “gaten” aan de rechterkant van dat pistonpen gaatje zijn naar mijn mening voor:

de soort spoelpoorten boven de ‘echte’ spoelpoorten, dus meer in de richting van het cilinderhemd.
deze heeft de Zeta ook, maar heeft niet zo’n gaten in de zuiger.
ps. ik heb effe je foto’s gebruikt pier is toch niet erg?
5 februari 2007 om 21:28 #270667nee, de spoelpoort die richting de kop zitten daar komt zegmaar het benzine doorheen en boven de zuiger en brengt tot ontploffing.
omdat er meer gaten in de zuiger zitten betekend het niet gelijk wow meer spoeling of iets dergelijks.
de zuiger van de zeta is goed genoeg voor de zeta zelf 🙂 en de zuiger die van pier is ook voor een chroomwand cilinder (met name de zuigerveren)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel5 februari 2007 om 21:31 #270668
Ik zou zeggen dat de spoeling minder weerstand ondervind omdat je idd die gaten onder de spoelpoorten ook gebruikt.
Ik vind die zeta maar een vreemde cilinder. De zuiger lijkt er echt NIET bij te horen, gaten in de zuiger zitten echt op de verkeerde plek of zitten er helemaal niet :S
Maar ik zou niet zomaar die zuiger klakkeloos overzetten, eerst goed opmeten wat de diameter is op 100ste milimeters, anders zou het nogwel eens fout af kunnen lopen:P
of je maakt gewoon gaten in je Zeta zuiger erbij, dat ding is dik genoeg;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno5 februari 2007 om 21:32 #270669ja oke maar ik heb het niet over die spoelpoorten. laat ik het anders formuleren: voor wat heeft die simonini zuiger die 2 gaten dan in zn zuiger? ze zullen er niet voor niets zitten.
5 februari 2007 om 21:39 #270670ik denk.. er zitten namelijk 3 gaten.. 2 ronden en 1 lange gluuf..
die lange gluuf is voor die 2 U-poorten neemk aan..
en die 2 ronden gaten voor die 3 poortjes ( soort oogje met mondje deronder:P)
deze zitten 2x in de cilinder5 februari 2007 om 21:39 #270671omdat ze zo hoog zitten komt de benzine vanaf de binnenkant zuiger, door de spoelers en dan boven de zuiger (omdat je wss niet de vorm van de spoelpoorten precies in je carter kunt frezen)
zo word hij iets meer gevoed waarschijnlijk..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel5 februari 2007 om 22:20 #270672ArvidW :
of je maakt gewoon gaten in je Zeta zuiger erbij, dat ding is dik genoeg;)ga ik ook doen, die zuiger is echt bagger idd. qua bouw niet maar qua voeding wel.
en over de rest van je verhaal zo dacht ik dus ook. maar alleen kan jij het wat beter uitleggen dan mij 😛 mijn uitleg is altijd voor 5% vatbaar. 😛
en @ thomas,
na 10x lezen snapde ik je verhaal. en daarom dacht ik dus ook dat zo’n simonini zuiger beter op een zeta past, omdat ie zuigergevoed is. maar Arvid had met die zuiger ook (alweer) gelijk, het moet wel precies passen.
dus dan maar voorzichtig proberen een paar gaatjes bij te maken, en zoiezo nog dat “boostergat” verder uitvijlen.
ps. dit is toch eigelijk hetzelfde systeem als de DEPS?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.