Vespa-Ciao.NL
:: TimoO’s Ciao R

Home Forums Perso’s Projecten TimoO’s Ciao R

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 512)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Topic starter

maar dan vraag ik me toch echt nog steeds af, hoezo de malossi engine dan niet veeel grotere snelheden behaald met een 2x zo grote inlaat en 4 kleps membraam.

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

met de Evolution engine word vaak niet hoger dan 90 ongeveer gehaald.

Met malossi engine schijnt (met DEPS cilinder natuurlijk) snelheden rond de 100 te gaan rijden.

Er zijn geruchten dat een evolution engine gewoon heel erg lastig is om af te stellen, malossi heeft niet dat soort geruchten.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

TimoO_
        Topic starter

we zullen eens kijken als de evolution goed afgestelt is met de DEPS van G-no wat ie wilt gaan. want het gaat hier immers wel alleen om het carter (en de carberateur ja maar die zijn zo goed als hetzelfde).

G-no
          Donateur

ik heb nu dus effe met de mixture schroef gespeelt, hij rijdt nu tenminste zonder choke maar hij rijdt nog steeds niet bepaald goed. stationair loopt ie wel (zonder choke). maar als ik de choke inhoud loopt ie wel 100x zo hard.

wat doet de mixture schroef eigelijk? als ik dat meer uitdraai komt er dan meer/minder benzine/lucht?

TimoO_
            Topic starter

ow dat moest Timo voorstellen. zat bij G-no thuis.

Vespaflappie
              Bijdrager

TimoO_ :
                maar dan vraag ik me toch echt nog steeds af, hoezo de malossi engine dan niet veeel grotere snelheden behaald met een 2x zo grote inlaat en 4 kleps membraam.

een 4 liter v8 loopt toch ook niet 2x zo snel als een 2 liter 4 cilinder? Zo kun je ame nooit niet redeneren…

Zijn meerdere factoren, bij de 80 heb je bijv 2x zoveel vermogen nodig om de 90 te halen als van 70 naar 80…

Dat vergt gewoon veel meer…. Zo ook met de malossi engine…..

Overigens moet je niet zoveel in de term: groter is beter denken, reken maar dat die evo ook als een idioot gaat, hoe het loopt zegt geen ene reet, proberen:)

Dadelijk looptie gewoon 95, niemad kan zoiets bij voorbaat zeggen…

TimoO_
                Topic starter

Vespaflappie :
                  Overigens moet je niet zoveel in de term: groter is beter denken

daar ben ik ook hard tegen 🙂
                  ik vind het veel sjieker om gewoon met zo min mogelijk zo veel mogelijk te halen zeg maar 😀 met een 50cc 100 gaan bij wijze van spreken 😛

maar kan iemand me helpen? denken jullie dat er een kleinere sproeier in moet (omdat de bougiekleur zwart is) of een grotere (omdat ie met choke beter rijdt)?

Vespaflappie
                  Bijdrager

Enne, wou een doek op de filter niet werken;)?Haha….Hoorde het van Marcc..

Mag ik je een tip geven, pak die powerfilter, stamp hem helemaal fijn, steek ehm in de fik en gooi hem weg….
                    Surf naar een site, bestel de luchtfilter voor de Reedvalve, duw hem op je evo, olie hem beetje in…. Ga dan opnieuw afstellen….

Powerfilter rommel is zooooo kut afstellen… Wedden dat het dan niet lukt? Zoniet kom ik persoonlijk langs!

Succes

TimoO_
                    Topic starter

Vespaflappie :
                      Enne, wou een doek op de filter niet werken;)?Haha….Hoorde het van Marcc..

Mag ik je een tip geven, pak die powerfilter, stamp hem helemaal fijn, steek ehm in de fik en gooi hem weg….
                      Surf naar een site, bestel de luchtfilter voor de Reedvalve, duw hem op je evo, olie hem beetje in…. Ga dan opnieuw afstellen….

Powerfilter rommel is zooooo kut afstellen… Wedden dat het dan niet lukt? Zoniet kom ik persoonlijk langs!

Succes

whehe, ik ga binnenkort wel een malossi filter kopen of moet het echt een zijn voor de reedvalve?

en nee de doek wou niet werken 😛 snaar gesloopt maarja ik had toch nog een nieuwe 80 snaar 🙂 dat is altijd zo’n oplossing van G-no een doek of iets dergelijks erover :P.

TimoO_
                      Topic starter

al die projectjes hier dringen mij aan ook nog iets te beginnen, iets wat ik toch al een tijdje in m’n kop heb. een Street Rod Ciao. omdat mijn vader de Harley davidson street rod heeft.

ik ga nl. nog een cilinder kopen die ik ook op een ciaotje wou pleuren. gewoon een “voor de mooi” ciaotje. wel wat minder dan mijn evolution engine ciao natuurlijk maar ik doe mijn best.

maar zoals je misschien wel ziet zijn er een paar dingetjes die ik in een ciao zou kunnen bewerken. bijvoorbeeld het zadel en daarna het spatbord. die ene ferrari ciao heeft ook zoiets. en dan natuurlijk Thomos/camino voorvorkje (EBR is me hiervoor wat te duur) en een chroom laag stuurtje erop. een mooie gele kleur met licht-grijze accenten.

de setup erin wordt niet gigantisch snel. ik hoop op zo’n 60km/u. een orgineel carter in ieder geval, uiteraard to the max uitgevijld/geboort. en een 13/13. het word ook gewoon met koppeling. uitlaat ben ik nog niet uit (het moet wel een beetje daarop lijken misschien uitlaat ombouwen tot twinner). en cilinder zeg ik lekker nog niet 😛

barry
                        Donateur

Street Rod zit niets Amerikaans meer aan!!!Alles word gemaakt in China , Japan & Taiwan.Spreek me niet tegen,want ik heb genoeg aan die vodden gewerkt.Ik vind de oude Harley’s bangelijk,maar de nieuwe , ben ik echt niet over te spreken.
                          Mijn Schoonvader heeft de laatste nieuwe ultra electra glide,met alle opties & na 1 week brandde deze volledig uit,door een electrisch defect.het probleem met het defect was in CHINA gebouwd!!
                          plastieken motorfietsen zijn het geworden.

TimoO_
                          Topic starter

barry :
                            Street Rod zit niets Amerikaans meer aan!!!Alles word gemaakt in China , Japan & Taiwan.Spreek me niet tegen,want ik heb genoeg aan die vodden gewerkt.Ik vind de oude Harley’s bangelijk,maar de nieuwe , ben ik echt niet over te spreken.
                            Mijn Schoonvader heeft de laatste nieuwe ultra electra glide,met alle opties & na 1 week brandde deze volledig uit,door een electrisch defect.het probleem met het defect was in CHINA gebouwd!!
                            plastieken motorfietsen zijn het geworden.

de motor valt echt niet over te klagen hoor 😀 nog steeds dat mooie brumbrumbrum geluid 😛 en het trekt ook als een beest, 4 sec. tot de 100. maar die oude americaanse harleys of choppers zijn nog altijd de master 🙂

maarja bij de motors is hetzelfde als de auto’s. kijk maar hoe mustang ofzo z’n auto’s aan het verkloten is :'(

ArvidW
                            Donateur

Vespaflappie :
                              Overigens moet je niet zoveel in de term: groter is beter denken, reken maar dat die evo ook als een idioot gaat, hoe het loopt zegt geen ene reet, proberen:)

Dadelijk looptie gewoon 95, niemad kan zoiets bij voorbaat zeggen…

Groot gelijk :thumb

Malossi “filter” ? Zou je niet liever een middagje zoeken naar een fatsoenlijk paddenstoelfilter? (of cilinder enz enz)

Ja, hij moet idd boven je voetenplankje uitsteken, maar als je ene mooi fiter koopt is dat toch niet erg? 🙂 Ik zou iig een Filterend filter kopen 😉 Het zou zonde zijn van je 80polini + 70zeta als d’r zand naar binnen vliegt:(

Dus niet luisteren naar gezeur over je Evo engine:P:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

TimoO_
                              Topic starter

ja ik heb al een paddestoel filter van Hebo (tijdelijk maar). maar die past niet in z’n geheel (!!) wel zonder kapje erop maar dan zuigt hij te veel lucht aan. dat is het probleem. dus ik moet denk ik een filter hebben die 90 graden buigt i.p.v. 45.

iemand trouwens een idee voor een goede filter? gewoon een filter die wel lijkt te passen, goed filtert, niet TE veel lucht aanzuigt, en misschien mooi uit ziet maar dat staat erbuiten. want ik ga toch niet het orginele voetenkapje gebruiken.

Vespaflappie
                                Bijdrager

Malossi Filter van reed valve?

past onder je kappie, filter goed, is niet zo duur….

Snap niet waarom je nog met iets anders wil kloten, of vind je die paddenstoelen mooi?

Er zijn zeker goede van, maar die zijn behoorlijk aan de prijs of lomp(Twin Air, K&N, Green), zie Edjuh’s ciao,ziet lomp uit maar filter tenminste wel….!

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 512)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.