Vespa-Ciao.NL
:: TimoO’s Ciao R

Home Forums Perso’s Projecten TimoO’s Ciao R

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 512)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Topic starter

godverdomme ik wordt het zat met mn brommer. ik heb nu dus sproeier 95 eronder en met de gasnaald gespeeld. en hij rijdt nog !$(*!$!!@ er. iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen? ik denk eerder niet aan de hoofdsproeier en de gasnaald is het ook niet schuld.

trouwens de bougiekleur was wel bijna koffiebruin. niet echt zwart niet echt grijs. alleen weet ik niet of ie nou meer grijs of meer zwart is. dus eens kijken met de sproeier 95. en als ie dan grijzer is probeer ik maar een 110 ofzo (:|:|:|) je moet toch iets?

effe wat dus het probleem precies is: het lijkt net alsof die verzuipt als ik gas geef. ik kan wel een beetje gas geven maar een plastic model vespa blaast me er zo nog uit. als ik dus echt meer dan 1 cm m’n hand omdraai voor gas te geven gaar ie brrrr…. en valt ie stil, of ik moet het gas weer terug doen. stationair loopt ie en zonder choke loopt ie ook. ik vermoed ook als ik de choke indoe dat ie wel goed rijdt maar hij moet toch ook zonder choke kunnen rijden.

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

vanmiddag was ik ook aan het kloten met mijn ding, en mijn ontsteking + blokje is gevoelig als die is verzopen.

nieuw bougietje erin en was weer ok, heb je een NIEUW bougietje tot je beschikking?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

TimoO_
        Topic starter

ook vanmiddag gedaan.. graad 8 is wel goed (kan het toch niet aan liggen).

Rebel

Heej je hebt als het goed is via pb de maten van de ninja.
            Kan ze ook nog eens doorsturen via mail als je wil.

En het zou dan een je middentoeren schuif zijn toch
            aangezien hij stationair loopt maar niet op beetje toeren.
            Probeer gewoon nog eventjes die sproeier steeds hoger. (beetje lager had je al toch.)
            En welke filter heb je erop?

TimoO_
            Topic starter

nee niet via mail. mijn MSN adres is dood (r.i.p.).

ja sproeier hoger. ik vind het ECHT raar. van wat herr flick zei:
              vind het vreemd, ik zou eens checken op valse lucht met iets.

in mijn malossi engine met 80polini zit een 85 sproeier, 95 was al te groot.

en als 104 dan nog te klein is! het verschil tussen evolution engine en reedvalve is echt minimaal! (polini beter in vergelijking maar dat is mijn mening). een sproeier 110 ofzo lijkt me echt te groot maar de choke wijst er wel weer op. dat ie met choke beter rijdt wijst er dus op dat ie een grotere sproeier nodig heeft volgens mij.

er zit een Hebo filter op, dus genoeg lucht krijgt ie (misschien te veel maar dat dek ik zodalijk af eens kijken wat hij dan doet).

ow ja rebel. Bedankt voor de maten! ik zal er zo snel mogelijk iets van maken, maar de evolution engine gaat toch effe voor.

Mike
              Bijdrager

ik heb je vaag ergens iets horen zeggen over een scheurtje bij de carb aansluiting?

gooit dat toevallig niet roet in het eten?

ik noem maar een suggestie and delete je dit maar

succes met je evo man! :thumb

Mike

TimoO_
                Topic starter

no man, dat scheurtje kan het echt niet zijn. ik had eigelijk het ook in gedachte maar vanmiddag keek ik er nog naar en ik dacht dit kan het gewoon niet zijn want het verbaasde me nog dat het scheurtje zo klein was.

Rebel

Üuuuuh best veel verschil met reed valve en evo hoor

Zijn opzicht wel blokken die je kan vergelijken maar niet met sproeier vind ik.
                    En al zou ie zonder sproeier goed rijden moet je het gewoon laten, ook al vind ik het raar dat je nu al rond de 100 moet zitten ermee.

TimoO_
                    Topic starter

Rebel :

ik wil eerst bewijs zien. ze zeggen allemaal inlaat 2x zo groot 4 kleps membraam enzo maar ik heb nog geen snelheden gezien? de evolution doet het tenminste 😛

polini maakt, als hij het maakt, het veel beter dan malossi. dit weet ik gewoon zeker ;). maarja jullie blijven nog steeds achter malossi staan terwijl die van malossi braggeleers zijn 😛

Rebel

http://www.vespafreak.nl/vespa/malossiblok.htm

Ik verwijs hier naar he.
                        Ik bedoel bij die evo loopt het ram raar waarom niet ook gewoon 1 grote gang waarom dat kuiltje etc.

Maar we zullen zien wat het probleem is 😛
                        En als ik met me mhr ciao kom zien wat nu beter is 😛

maar ik wil geen discussie hiermee uitlokken dus probeer gewoon alle sproeier maten die je tegenkomt,
                        wel ff werk maar moet lukken.

TimoO_
                        Topic starter

Rebel :
                          http://www.vespafreak.nl/vespa/malossiblok.htm

Ik verwijs hier naar he.
                          Ik bedoel bij die evo loopt het ram raar waarom niet ook gewoon 1 grote gang waarom dat kuiltje etc.

Maar we zullen zien wat het probleem is 😛
                          En als ik met me mhr ciao kom zien wat nu beter is 😛

maar ik wil geen discussie hiermee uitlokken dus probeer gewoon alle sproeier maten die je tegenkomt,
                          wel ff werk maar moet lukken.

whehe ja als jou MHR loopt en G-no’s MHR/Eurocilindro/Simonini/Polini etc.etc. blok loopt gaan we wel een raceje houden he!

maaar… eerst denken dan vragen! 😛 dat kuiltje zit er natuurlijk voor het membraam. betere doorstroming van de benzine anders heb je veel te weinig ruimte waar de benzine door kan stromen.

en dat het bij de evo zo raar loopt zal polini ook vast een reden voor hebben.

en uh. ik zou graag iemand met verstand willen hebben, die me wat over de carberateur kan vertellen. want er zit buiten zo’n soort sproeiertje zonder gaatje 😛 en G-no zegt dat dat de luchtschroef is. dit zou echt denk ik wel het probleem kunnen zijn. maar iemand die me effe uit kan leggen waarvoor de sproeiertjes zijn al die schroefjes en weetikveel wat er allemaal op zit. dan weet ik het tenminste zeker.

valse lucht stel ik wel zo goed als veilig.

Rebel

aangezien je geen msn hebt:
                            http://www.racecar.co.uk/dellorto/motorcyclecarburettors/phbg.htm

hier zie je welke schroef alles is etc, moest er wel ff voor zoeken 😛
                            Hopelijk kun je hier verder mee?

TimoO_
                            Topic starter

ja kan ik veel mee 🙂 bedankt.

morgen eens kloten met de luchtschroef en dan zou het (hopelijk) goed lukken!!!!!!

rickgeurten113

timo pm je me ff trg?

Vespaflappie
                                Bijdrager

TimoO_ :

Rebel :

ik wil eerst bewijs zien. ze zeggen allemaal inlaat 2x zo groot 4 kleps membraam enzo maar ik heb nog geen snelheden gezien? de evolution doet het tenminste 😛

polini maakt, als hij het maakt, het veel beter dan malossi. dit weet ik gewoon zeker ;). maarja jullie blijven nog steeds achter malossi staan terwijl die van malossi braggeleers zijn 😛

Klinklare onzin wat je nou verteld, waar baseer jij het in godsnaam op:?
                                  Meeste Malossi engines lopen gewoon(thomas, hansieb, mijne, cittadrivers), dus opzich?

Polini maakt het helemaal niet beter, zoals de 42mm Alu zeker, heb nog geen deps tegen gekomen met rare fratsen:P?
                                  Heb nog geen 43mm Malossi Deps/gewoon gehoord met tegenvallende prestaties of rare geluiden….?
                                  Heb nog geen grote afstelproblemen gehoord met Malossi Engines?

Feit is dat de bevestiging van de Carb van een Evo te triest voor woorden is, ding blijft maar lostrillen, er komt spanningen op de uitstekende rand van de Carburateur te staan(breken ook 75% van de tijd af)…..

Vind het serieus een Supervet blok, ik vind hem “mooier” als een Malossi Blok, hoe raar het klinkt…..
                                  Maar over het malossi blok is net ff wat meer na gedacht, maar denk dat dat wat meer pioniers problemen zijn….
                                  Polini heeft het al enorm lang en kopieren en verbeteren is beter als alles zelf opnieuw doen….

Naja conclusie: Geen rare uitspraken doen wat toch onzin zijn of gebaseerd zijn op meningen…!

(Dit is toch CittaDriver’s ex blokkie toch?)

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 512)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.