Vespa-Ciao.NL
:: TimoO’s Ciao R

Home Forums Perso’s Projecten TimoO’s Ciao R

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 512)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

vind het vreemd, ik zou eens checken op valse lucht met iets.

in mijn malossi engine met 80polini zit een 85 sproeier, 95 was al te groot.

probeer eens wat kleinere sproeier en wat je bougiekleur doet weet ik niet hoe dat komt, nieuw bougietje eens?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

erwinko
      Bijdrager

idd valse lucht denk ik ook ja.

hansieb
        Moderator

Hoever heb je je luchtschroef uitgedraait ?

cittadriver
          Donateur

Kijk eerst eens of de carb nog goed vast zit die wil wel eens een beetje los gaan zitten als je hem niet echt goed vast draaid. En heb je vloeibarepakking achter het membraan dekseltje gedaan.. de andere sproeiers hoef je niks aan te doen en zet je gasnaald in de laagste stand (dat is dus het clipje op het bovenste sleufje) met de 104 sproeier en een nieuw bougietje… P.S. je hebt mijn msn he dus schroom niet om te vragen;)

TimoO_
            Topic starter

ik zal morgen eens kijken naar de carberateur (ik weet eigenlijk wel zeker dat deze er goed op zit ik had hem een paar keer gecheckt ook de pakkingen enzo omdat ik ook dacht van dit is valse lucht jeannot had ook al een vermoeden) en het membraam dekseltje goed maken.

nieuwe bougie is ook nodig. ik had vrijdag een nieuwe bougie gekocht en is nu al kapot 😐 ik snap het niet.

in ieder geval vanmiddag effe doen en dan kijken hoe die dan loopt.

bedankt voor jullie hulp.

hansieb
              Moderator

Shit happends 🙂 komt wel goed jonge dat blokkie gaat knalle!

TimoO_
                Topic starter

nou ik heb nu dus gedaan:

effe hele blokje eronderuit gehaald.
                  nog wat Barry wondermiddeltjes op de membraamdekselpakking gesmeerd.
                  naar de cilinder gekeken die is perfect in orde (dalijk nog wat olie erin).
                  gele trekveertjes in de koppeling gemonteerd.

wat wel zo was, er is een klein scheurtje in de aansluiting van de carberateur zeg maar. niet helemaal door, dus ik denk niet dat dat zo’n ramp zal zijn. ik denk niet dat ie daardoor valse lucht kan zuigen. maar wel in het vervolgt wat voorzichtiger erop zetten anders scheurt hij zodalijk nog verder.

en @ hansieb, de luchtschroef hadi k eerst 2,5 slag opengedraaid, maar toen viel die steeds uit dus had jeannot hem effe stationair afgesteld.

TimoO_
                  Topic starter

yeah, beters. eenmaal warmgelopen trekt ie wel goeie en trekt ie viele door (wel nog met 95 poelie). hij heeft wel nog wat keuren je kan niet helemaal vanaf het begin vol gas geven je moet het rustig opbouwen enz. en de choke moet nog altijd aanstaan. stationair loopt ie ook.

nu heb ik nog 1 probleem: benzine gaat te snel op 🙁 nu heb ik niet naar huis kunnen rijden :P.

maar gele trekveertjes maakt in ieder geval al veeel verschil. trekt echt veel beter nu. nu nog poelie 80 eronder.

heeft iemand misschien nog een idee wat ik eraan kan afstellen waardoor die beter kan lopen?

hansieb
                    Moderator

Luchtschroef 1.5 slag open draaien.

Dan gewoon goed afstellen ( setje del orto grote sproeiers kopen )

En dan gewoon een stuk rijden.

Rebel

😛 dat ie benzine zuipt had je wel kunnen verwachten

wat rijd hij denk je? 1 op hoeveel?

en hansie die grote sproeiers boven 80 kun je niet overal kopen 🙁

TimoO_
                        Topic starter

wat voor een sproeiers denk je dan dat ik nodig zal hebben? dan koop ik me er meteen een stuk of 10 dan zit ik tenminste goed 😛 en heb ik er nog altijd extra voor als Jeannot er ooit nodig heeft ofzo.

@ rebel.

ik zet er zo snel mogelijk een KM teller op dan gooi ik me 1 liter in de tank eens kijken wat hij doet. want ik heb geen flauw benul hoeveel ik vandaag gereden heb.
                          en bij onze brommerzaak hebben ze wel sproeiers boven de 80. ik zei zo geef maar sproeier 95, die vrouw zo 😐 voor je vespa? is dat niet veeeel te groot. whehe 😛

ook nog V-snaar voor poulie 80 gehaald en nieuwe bougie.

TimoO_
                          Topic starter

ik snap er echt niets meer van, alles wijst erop dat er gewoon NOG een grotere sproeier in moet. de luchtfilter moet afgedekt worden omdat er anders te veel lucht komt maar dat is nog niet zo erg.

de bougiekleur is grijs en de choke moet aan.

ik ben radeloos, ik heb vanmiddag nog een 95 sproeiertje gekocht dus die zet ik er eens onder misschien dat de bougiekleur en choke de weg kwijt waren ofzo?

Johnsel
                            Sleutelbeheerder

jah maar timo, kheb je er wel uitgereden he met mijn 50 cc uitgeboort+uitgeveild en een citypower 😛 haha, we moete wel zorge dat ie goed loopt ja want je moet mij makkelijker eruit kunne rijden…

TimoO_
                              Topic starter

ik rij je er ook makkelijk uit, op een bravo/si 😛 zag je niet hoe ik je voorbij ree man 8)

jordy
                                Bijdrager

hey man
                                  zeker vet blok daar kun je flink mee knallen

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 512)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.