- Dit onderwerp bevat 511 reacties, 75 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 1 maand geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 juni 2009 om 20:43 #274382
ziet er wel heel netjes uit:D maarja, idd jammer van het frame, blijft niet veel vespa van over zo. zie ik het nou goed dat je uitlaat aan touwtjes hangt?:P:D
4 juni 2009 om 21:46 #274383Bedankt voor de reacties 😀 geeft me weer spirit om verder te gaan morgen 😛 haha
@ niceVespa, moet je gelijk geven, maar dat komt door die klote voorvork die me echt van geen meter bevalt 😛 Hij is echt veel te hoog, iemand nog suggesties? Misschien dat ik de EBR van de sprinter es ga probere over te zetten.
@ Fons en Arvid, ja vond ik dus ook 😀 Het gaat me eigelijk ook niet zo zeer meer om de schoonheidsprijs, zolang hij maar lekker sleutelt en goed presteert!
@ Docs991, volgens mij moet ik onderhand wel bekend staan als iemand die dingen maakt waar niet veel vespa van overblijft 😛 En ja, ik hang mijn (G-no’s) uitlaten altijd aan touwtjes 😀 Net als die calibrata he 😛 zat ik tijdens het knopen nog aan te denken.
4 juni 2009 om 22:31 #274384super vet gemaakt!
ben benieuwt hoe dat zal staan op een onaangepast ciao frame:D5 juni 2009 om 10:11 #274385netjes gedaan 😉
Ik zou nog wel de kappen er op maken, dan lijkt het weer op een echte ciao5 juni 2009 om 10:26 #274386
n!ck*sik vind het netjes gemaakt

het staat hem goed, maar op een of andere manier ook weer nietmaar idd wel kappen erop
6 juni 2009 om 19:38 #274399Ik heb nog gekeken voor de kappen erop te maken, maar denk niet dat dit gaat lukken. Misschien nog iets anders proberen, want ik vind het er zo ook niet echt ‘design’ uitzien.
Maarja binnenkort weer n update
9 juni 2009 om 18:08 #265216“Ram sjoon gedoan,” 😉
ben benieuwd naar je volgende update!
9 juni 2009 om 18:15 #265197Weetje wat wel vet is? Gewoon rechte platen over de brug heen en dan je vario er door laten komen:D
9 juni 2009 om 18:17 #265198Nu heb je wel geen typegoedkeur meer 😀
9 juni 2009 om 18:26 #274409Zomg.
Zie ik daar nou een elektronisch ontstoken evo?
Is dat een ombouw of een ori?
Waar haal je zo’n ding vandaan joh 😕Mooi bruggie!
9 juni 2009 om 19:26 #274410bedankt voor de reacties 😀 weer
@ Jeube-ciao: dankjewel, hopelijk word de volgende update n beetje goed leuk 😀
@ Martijn, ja is idd n goed idee 😀 Zat ik ook al aan te denken, aluminium platen. Misschien

@ Loek, shit!
@ Daan, is idd elektronische ontsteking, is gewoon std. gekocht van Cittadriver.
PS. ik zoek een minibike zitje voor op m’n ciao! Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag!
9 juni 2009 om 19:42 #274411Ooh is het een ciao?:P Ohja nu je het zegt zie ik wel overeenkomsten jaaa..
😛
Lars9 juni 2009 om 20:04 #274412TimoO_ :
PS. ik zoek een minibike zitje voor op m’n ciao! Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag!Minibike kappen zijn vaak vrij duur, maar scooterenminibikeshop.nl heeft een complete kappenset voor 20 euro 😉
Lijkt me niet verkeerd.5 juli 2009 om 21:38 #265047Zo, m’n Pinasco DEPS is weer bijna klaar voor de strijd 😀 Even een stuk uit het DEPS tuning topic (pro acces gedeelte).
Had een tijdje geleden de haakse frees in mn Deps gelegd, voor de poorten ietsje groter te maken. Ik ben namelijk niet zo voorzichtig met mn Deps, daar valt nog een tweede van te krijgen denk ik zo.
Maargoed, het is redelijk gelukt. De uitlaatpoort heb ik me vanmiddag even mee geamuseert. Zo was hij eerst:

En nu is ie zo.

De onderste boosterpoort en kleine spoelpoort zijn getuned, de bovenste zijn origineel. De grote spoelpoort ga ik niet meer tunen (heb ik alleen een beetje afgewerkt). Uitlaatpoort is ook getuned, timingen moet alleen nog effe aangepast worden. Maar eerst een poortmapje maken en de TA’s berekenen.
Edit: effe de schuifmaat erin gelegd, en de timingen zijn eigelijk al in orde. Ik was eigelijk nog aan het twijfelen of ik de uitlaattiming >180 dg zou maken, maar die keuze is dus al gemaakt.
Uitlaatpoorttiming: 185,8 dg
Spoelpoorttiming: 123,2 dgBlowdown: 31,3 dg
Als ik er een uitlaatje voor zou berekenen, leuke staande golf dus 😀
Edit 2, nog wat meer foto’s

Heb de uitlaatpoort nu helemaal recht gemaakt en afgewerkt. Alleen het kanaal misschien nog wat egaal maken en dan is die klaar (mits ie niet nog groter hoeft van de TA).
Vandaag ben ik bezig geweest met de rest van de spoelpoorten en boosterpoorten te tunen. Het is best netjes geworden vind ik zelf.

Sommigen die goed opletten zien licht door de spoelpoorten heen, dat heb ik dus ook gedaan: ‘echte’ spoelkanalen gemaakt. Ze zijn niet geweldig groot maar ik wil alleen maar gebruik maken van de ruimte die je over hebt van een 43mm cilinder in een ’80cc’ carter.

Later worden ze misschien nog groter, maar misschien wordt het dan ook tijd voor een reedvalve.
Nou heb ook nog een bestelling gedaan op JMPB voor het laatste spul, Fabrizi uitlaatje komt er hopelijk ook aan en dan gaan we kijken hoe het gaat lopen 😀
6 juli 2009 om 07:09 #264992
Tom ciaowow, die ziet er geil uit

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.