Vespa-Ciao.NL
:: TimoO’s Ciao R

Home Forums Perso’s Projecten TimoO’s Ciao R

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 512)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

von hirkebosj
    Bijdrager

ej timo

het ziet er allemaal leuk uit 😉

maare.. heb je nog interesse?
      laat ef wat weten in het koop topic van me brommer 😉

TimoO_
      Topic starter

na lange tijd weer eens een kleine update. vandaag heeft m’n opa m’n vliegwiel afgedraait voor m’n polini waterpompje. ik denk dat ie nog een stukkie afgedraait moet worden aangezien het snaartje nog steeds een beetje scheef loopt en m’n vario niet op m’n krukas past. hij is nu 33,4mm dik m’n vliegwiel, volgens polini moest ie 33mm dik zijn alleen betwijfel ik of dat niet nog teveel is.

piano da asportare mm 0,5 – 0,7 per tutto il piano tratteggiato asportando anhe il mazzetto estrattore volano sino ad. otterne mm 33 circa come da disegno a fianco.

hieruit maak ik dus dat in ieder geval het vliegwiel in totaal 33mm dik moet worden (ligt eraan welk vliegwiel?). wat ze bedoelen met het 0,5 – 0.7mm weet ik niet. zou iemand mij hierbij kunnen helpen? ik kan misschien eventueel het plaatje inscannen. maar eigelijk zie je daar gewoon 2 vliegwielen (één vooraanzicht één zijaanzicht) en bij het zijaanzicht staat een pijl met 33mm en daarnaast nog een pijltje met 0,5 – 0,7.

Edjuh
        Bijdrager

Wel handig om te kijken WAAR het pijltje precies staat(niet bijdehand bedoeld). Ik vind het een lastig tekstje, maar ik geloof dat het randje rond de kruk ook weggehaald moet worden.

TimoO_
          Topic starter

ja ik weet het 😛 hier heb ik een foto van dat briefje:

zie zijaanzicht, daar zie je boven een grote pijl met (dat moet het tenminste voorstellen) 33 erboven staan. stel je neemt het briefje in de goede weg voor je dan staat het pijltje met 0.5 – 0.7 rechts van het pijltje en wijst naar links (richting de 33 pijl). de “33 pijl” geeft dus aan dat het vliegwiel 33mm dik moet worden.

hier trouwens wat foto’s:

ik betwijfel of dit ringetje er zo in moet, het randje op het ringetje valt namelijk perfect in het vliegwiel maar het lijkt me onwaarschijnlijk omdat de snaar van het waterpompje zo nóg schuiner staat.

hier zie je dat de snaar scheef loopt (Ja kan ik oplossen met ringetjes enzo bij et waterpompje, maar is volgens mij niet de bedoeling)

hier zie je de “te korte krukas”

Rebel

zit je waterpompje wel dan op de juiste hoogte?

kan die foto even niet vinden van die kerel met pompje powerbox etc misschien dat je daar iets op kan zien

TimoO_
              Topic starter

ja maar yodipo (zo was het toch?) heeft het waterpompje anders gemonteerd als je het mij vraagt. het waterpompje kan ik nog altijd anders zetten ja, door het beugeltje een beetje te verbuigen, maar dan ben ik bang dat het snaartje tegen het frame aankomt.

TimoO_
                Topic starter

als alles volgens het briefje gedaan is hoef het frame niet bewerkt te worden.

peter139
                  Bijdrager

ik heb zelf ook zo’n pompje. de bus waar je snaar over hen loopt zit verkeerd om.
                    ik heb zelf 5mm afgedraaid. en van de zwarte bus 2mm

TimoO_
                    Topic starter

m’n laatste aanwinst voor dit Ciaotje: een setje magura julie MTB schijfremmen. gewoon omdat Hansieb lag te huilen omdat hij achter ook een rem wou zien 😛

nu zijn de schijfjes nog 140 en 160mm groot. de 140 ga ik verkopen of iets dergelijks en de 160 komt achter. dan ga ik nog ergens een 203mm schijf bestellen voor voor (die hebben ze nog ergens voor Magura Julie).

het zijn hydraulische remmetjes, ik denk dat ze de ciao best tot stilstand moeten kunnen brengen (dat ding is ook maar 55cm hoog, niet lang en 50 kilo ofzo).

hier feuteuws:

Ok, het is geen scooter schijfrem, maar het is licht en ziet er veel mooier uit (die scooterschijf vond ik een beetje erg zwaar).

ik ben wel nog vergeten een foto te maken hoe ze staan 😛 doe ik wel een andere keer.. ik vind het in ieder geval wel redelijk uitzien.

KennyVespa
                      Bijdrager

intresse in de schijf die je gaat verkopen 😀 zeer veel intresse zelfs 😀

pm me maar met een prijs 😀

verder egt nice timoo 😀

ArvidW
                        Donateur

Erg gaaf ! Zeker doen 😀

Gaat erg mooi staan bij ciao:) Wel een beetje opschieten ermee want ik wil hem op de meeting wel aanschouwen met je dubbele radiator setup 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

hansieb
                          Moderator

GAAF symmetrie owns!!!! :bier

TimoO_
                            Topic starter

ik weet zeker dat hij voor de meeting klaar zal zijn, ik weet wel nog niet zeker of alles erop en eraan zit, maar hij moet dan rijdend erbij zijn ;).

@ Kenny: ik pm je nog wel :thumb

Juulie
                              Bijdrager

En, is er trouwens ondertussen nog enige vordering ?
                                Ben erg benieuwd 😉

TimoO_
                                Topic starter

nee niet echt, ik ben nu bezig met het sprint project (AF1 vespa sprinter) maar daar heb ik al nauwelijks echt tijd voor :(. als dat klaar is zal ik hiermee langzamerhand verder gaan, ik wil het wel afmaken.

wel gaat het evo blok dit weekend in m’n zwarte ciao, effetjes een beetje testen en knalle :thumb

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 512)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.