Vespa-Ciao.NL
:: TimoO’s Ciao R

Home Forums Perso’s Projecten TimoO’s Ciao R

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 512)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Topic starter

Herr FlicK :
      mooi man, dat waterpompje.
      ook goed compleet dus, met dat busje voor de snaar.

jep, alle boutjes enzo zaten ook netjes in een zakje. gelukkig dat dat poelietje erbij zat, maarja Polini kan het ook niet maken om het ons maar uit te laten zoeken.

ennuh, de gebruikshandleiding:

hier zie je op de eerste foto het gearceerde stuk in het midden, dat moet er dus vanaf gedraait worden. maar ik heb al met m’n opa gesproken en ik ga me er eens een middagje voor uitrekken, voor dit vliegwiel, G-no’s vliegwiel, een bus voor G-no’s voorvork en een adapter.

kristofc88
      Bijdrager

ziet er goed uit timoo.ik heb ook een compleet evo blokje met waterkoeling gekregen van een kameraad maar geraak de radiator niet kwijt op mijn superbravo..:? en ik vond het toen ik het voor eerst in hande kreeg al vaag dat er geen water pomp bij zat maar toen heb ik me laten wijsmaken dat er ook systemen zijn zonder pomp.weet je daar nix van toevallig?heb jij dat pompje los gekocht want ik zou ooit toch graag een lc-superbravo projectje wille makenmet bredere balhoofdplaten enzo denk ik dat ik wel iets moois gefixt krijg:rules

martie
        Bijdrager

Ziet er echt vet uit timo.
          Ben benieuwd naar het eindresultaat

KennyVespa
          Bijdrager

er is ook een andere kit jah, officieel is die kit wat timo heeft een verdampers kit heb deze ook is gewoon van eurocilindro , ook de polini 60cc kit is een verdampers kit, maar je kan tussen beiden gewoon een waterpomp zetten

verdampers kit is gewoon dat het warm water naar het rad stijgt en het koude weer naar de cilindre kop zakt 😉

hansieb
            Moderator

Nice timo 🙂 ziet er wel netjes uit.

Achter ook nog schijfrem en dan ist een kewl dingetje.

kristofc88
              Bijdrager

die van mij is van polini zelf.kheb ook nog 1 dun slangetje waar ik niet weet waar ik die op zou moetebaansluite of is dat voor overloop?:?

yodipo
                Bijdrager

Hee ziet er goed uit! Ik heb hem zelf ook! Apart dat jij een Kwafo een andere poulie hebben?! Kijk zelf maar naar je gebruiksaanwijzing en je pomp. Functie verandert er niet door hoor.

TimoO_
                  Topic starter

@ kristofc88: ja zonder waterpompje is normaal, koelt nog goed genoeg hoor. dat heet het thermosifon-effect wat je zonder waterpomp krijgt. wat ik heb aan koeling is eigelijk onzinnig, zeker voor alleen het kopje. pompje staat gewoon hyper en het koelt natuurlijk beter.

warm water stijgt naar boven, dat is normaal. boven zijn je radiateurs, dus wanneer het warm water naar boven gaat komt het in de radiateurs, wordt het gekoeld en zakt het weer naar beneden waar het weer verhit wordt.

en dat slangetje is inderdaad voor de overloop. (ik heb die set ook gehad)

@ yodipo: ja is me al opgevallen! heeft kwafo er ook al een dan?

@ hansieb: ja met schijfrem achter zal helemaal tegek worden, maar hier ga ik toch niet aan beginnen :P.

yodipo
                    Bijdrager

Het is yodipo…… en ja Kwafo heeft er ook 1. Ik heb het alleen anders gemonteerd, niet op de manier zoals Polini het beschrijft.

Jeroen
                      Bijdrager

Leuk spul allemaal, wordt zeker een vette ciao.:thumb

ik vraag me wel een dingetje af, gaat dat met die dubbele radiateur wel werken?
                        eerst komt de waterdamp boven binnen, dan koelt het af en wordt weer water en gaat dus omlaag, blijft dat niet staan in het overgangslangetje naar de 2e radiateur, want dan stijgt het niet ineens weer op.:?

heuvel85
                        Bijdrager

hey dat ziet er super uit!

zelfs alles erbij..dan hoeft er dus ook nix aangepast te worden!..

dit is plug and play!

zal die overloopslang er niet voor zijn om op de orri reservior dop van polini te zetten??
                          dan heb je namelijk ook nog een overloop ventiel..(niet dat het nodig is hoor)

maar ziet er goed uit!

LeMoN
                          Bijdrager

ZIet er vet mooi uit man, ga dit projectje vanaf nu echt wel volgen :D!

TimoO_
                            Topic starter

Jeroen :
                              Leuk spul allemaal, wordt zeker een vette ciao.:thumb

ik vraag me wel een dingetje af, gaat dat met die dubbele radiateur wel werken?
                              eerst komt de waterdamp boven binnen, dan koelt het af en wordt weer water en gaat dus omlaag, blijft dat niet staan in het overgangslangetje naar de 2e radiateur, want dan stijgt het niet ineens weer op.:?

met het waterpompje werkt dat systeem van warme lucht opstijgen, afkoelen en dalen niet meer. nu wordt het water gewoon continu rondgepompt en wordt het vanzelf gekoeld eigelijk.

heuvel85 :
                              zelfs alles erbij..dan hoeft er dus ook nix aangepast te worden!..

dit is plug and play!

ja alles zit er bij, maar niet helemaal plug and play. nog steeds moet m’n vliegwiel afgedraait worden he. niet dat dat voor mij zoveel uitmaakt, ik heb een draaibank tot m’n beschikking gelukkig.

hoe had u dat gedaan met die tussenbus enzo? wat u een aantal posts hierboven had gezegt?

Edjuh
                              Bijdrager

Wat ziet het er UBAH spectaculair uit man, voor de zoveelste keer mijn complimenten.

ArvidW
                                Donateur

Wow Timo, je Ciao wordt wel verrekte vèt zeg:o:D

Clipons zijn ook supervet! Ga zo door:thumb

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 512)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.