Vespa-Ciao.NL
:: TimoO’s Ciao R

Home Forums Perso’s Projecten TimoO’s Ciao R

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 512)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Bijdrager

Ok mijn excuses. Ik begreep het even anders.:(

TimoO_
      Topic starter

jep zo heb ik dat gedaan. ingezaagt bij die stangen en de brug en dan naar buiten gebogen. dit wordt weer vastgelast omdat het anders de stevigheid verstoort.

ik denk trouwens dat ik al een oplossing weet voor mijn “bobbel” namelijk een dashboard ;). dit ga ik op de bovenste kroonplaat of op de tank maken zo ver mogelijk daarbij.

TimoO_
        Topic starter

zo even een updatje (nog zonder foto’s)

het frame is gelast :), mooi gedaan zonder problemen alleen moet nog afgewerkt worden. het is namelijk zo dat ons lasapparaat (met MIG gedaan) niet echt geschikt is voor preciesiewerk, dus vrij dikke lasnaaden maargoed. bij de meeste plekjes komt er toch wat plamuur overheen :).
          morgen ofzo maak ik hier wat foto’tjes van!

verder zat ik eraan te denken, omdat ik toch nog op mopshop.de moet bestellen, voor een 2.75 Veerubber band en een vario, een polini waterpomp te kopen voor mn waterkoelingssetje. maar ik ben bang dat het wat te vol wordt. ik kan het natuurlijk misschien allemaal wat netjes wegwerken, maar wordt moeilijk.

wat denken jullie hiervan?

ArvidW
          Donateur

Waterpompje…. JAAA:D

(wordt je dual stage waterkoeling nog cooler=))

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Edjuh
            Bijdrager

Vol=vet, kijk maar naar die gallery van yodipo. Ik vind die pomp echt hyper staan……

2.75 vee rubbers zijn ook mooi!

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

[thumb=datas/thumbs/1-b1_3.jpg]1-b1_3.jpg[/thumb]

daar zie je die waterpomp van mopshop, vind het nog best mooi en past op het blok.

natuurlijk de rest weg denken, moet je wel stuk uit je kappie frezen maarja.. werkt dan wel 😉

greets

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

TimoO_
                Topic starter

ah ja daar zit hij er idd mooi op, ik dacht dat hij aan de zijkant zou komen. voetenplankje wou ik zoiezo nog iets mee doen, nu wordt het dus bijna geen voetenplankje :P.

hm ik denk dus eigelijk wel na die foto dat ik er een koop. maar er komt door dat waterpompje nog 1 extra slang bij he? en 1 slang wordt nog langer. dus dat is uitgerekend……… pff heel veel slangen. rond de 8. volgens mij 7 slangetjes. hoe moet dat circuit ongeveer lopen? kan iemand me dat uitleggen?

hm dat is trouwens wel een koel koppie :con achja houd je hoofd koel :D. moet ik trouwens geen recervoir erbij maken? (nog een slangetje erbij, of 2 voor de overloop). dit zo ik opzich wel mooi kunnen wegwerken bij m’n koplamp of dashboard.

ArvidW
                  Donateur

Maby gewoon zo’n 12volt waterpompje van NSR erop zetten, tussen de 2radjes in, hoef je ook niet moeilijk te doen met die snaaraandrijving:)

12volt van blok gelijkrichten en afvlakken en gaan met die bananaan (mits blok genoeg vermogen kan leveren, ff uitzoeken)

Circuitje:

Cilinderkop(boven) – Radiator 1 – Waterpompje(electrisch) – Radiator 2 – Cilinderkop(onder)

Cilinderkop(boven) – Waterpompje – Radiator 1 – Radiator 2 – Cilinderkop(onder)

Home made engine dyno

TimoO_
                    Topic starter

nee ik wil wel een mechanisch waterpompje. zo’n accu waterpompje neemt ook veel plaats in en ik vind mechanisch gewoon mooier. anders moet ik weet een gelijkrichter en zit ik nog met alle kabeltjes.

bij de radiateurs, hij moet dan boven IN bij radiateur 1, onder UIT ( rad 1 )en dan weer boven IN (rad 2), en dan komt hij er onder uit (rad 2)

zou dit het beste zijn of zal ik een splitter kopen?

bedankt voor je informatie arvid!

ArvidW
                      Donateur

Ik zou idd eerst via radiator 1 en daarna via radiator 2 je water laten stromen, dit is lekker simpel omdat je geen splitters nodig hebt:)(een serieschakeling dus)

Het kan met een paralelschakeling zijn dat de ene radiator meer stromingsweerstand bied aan het water dan de andere, dus dat er door de ene meer stroomt dan door de andere. Dat wil je niet aangezien het dan voor kan komen dat je het maximale koelvermogen van de ene radiator overschrijd terwijl de andere eigenlijk neits aan het doen is.

Met een Serieschakeling heb je dat “gevaar” niet:) (in praktijk zal het met stromingsweerstand allemaal wel meevalllen hoor;))

Home made engine dyno

TimoO_
                        Topic starter

tja genoeg koelen zal hij zoiezo, maar toch voor optimale koeling gaan he ;). dan ga ik de bestelling over een paar dagen maar eens plaatsen 😀

TimoO_
                          Topic starter

hier eventjes de beloofde foto’s (die 2e foto vind ik wel vet :P):

alleen is een dingetje mis gegaan:

één stangetje is te hoog op de stang gelast, dit moet ik er dus effe vanaf slijpen (dremel) en wat lager vast laten lassen.

kijk, extreme makeover 😀
                            before:

tussenstand:

ook heb ik misschien nog een verassing, maar dat krijgen jullie nog wel te horen :).

Edjuh
                            Bijdrager

Vet timo, ga zo door.

Hoe staat het met je zitje?

TimoO_
                              Topic starter

ok ik had een verrassing beloofd. onderhand is het niet meer zo orgineel, maar toch een leuk accesoire.

juist…. schijfremmen! (ofja 1)

mooi hendeltje, rempotje en brembro klauwtje:

meteen effe kijken hoe het onder m’n brommer stond:

best groot, 190mm schijfje op een 16 inch velg!

waterkoeling op de achtergrond:

nog maar een fototje dan:

nee, het mocht toch niet ontbreken.

en morgen ga ik de bestelling maken van Mopshop (waterpompje en 2.75 veerubber). daarbij heb ik de Pinasco voorvario van Tim al zo goed als gekocht.

met andere woorden, behalve een stuur ontbreekt er niets meer kwa basis voor de brommer. het zadel en de rest van het frame moet natuurlijk nog afgemaakt worden en schijfrem moet er op gemaakt worden enz. maar het komt steeeeeds dichterbij!

ps: het zadel staat maar 51/55cm van de grond af zonder banden! 😛 en de voorvork wordt nog verlaagd tot hoever het kan met de radiateurs, dus dat komt nog lager te staan.

KennyVespa
                                Bijdrager

nice nice ;), aleen nog effe de klauw fixxen en alles in elkaar, en dan gassen, moet wel een beetje sneller gaan, jullie zijn al bijna een jaar bezig man 😛

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 512)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.