Vespa-Ciao.NL
:: TimoO’s Ciao R

Home Forums Perso’s Projecten TimoO’s Ciao R

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 512)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Topic starter

ja zoals ik al zei, de schrijfrem staat later op m’n lijstje. dus dat komt nog allemaal bij kijken als het grotendeels in elkaar zit.

dat voorlicht heb ik nog niet. maar ik ga marktplaats in de gaten houden voor een complete unit. hoe ik dit ga aansluiten op mijn onsteking, zie ik nog. volgens mij niet zo’n probleem als je bij een elektrozaak woont.

maar ik ga niet aan accu’s doen. met m’n onsteking voor en achterlicht (waar die komt los ik wel op, ik wil er wel een). op een citta heb je nog een beetje de kans om dat ding mooi weg te werken, op een ciao niet. ik zou hem bij mn radiateur armatuur kunnen wegwerken maar dan gaat dat armatuur een geheel andere vorm krijgen. gaat dus niet door denk ik. als er een pompje komt is het polini.

kump wel good 🙂

TimoO_
      Topic starter

ik ben nu met het zadel bezig. hoe ik het dus heb gedaan een plaatje staal gepakt en die gebuigt tot hoever ik het lekker vind zitten en hoe het mooi op m’n framekomt. maar omdat er nog al scherpe randjes aan zitten (ik maak wel alle hoekjes bollig enz.) moet ik dus iets hebben dat er omheen komt. ik laat het liever niet bekleden zodat het puur metaal blijft, alleen om de randjes wat leer of iets dergelijks, liever geen plastic.

iemand een idee?

ik heb gister trouwens nog iets opgehaald bij/uit Hulsberg, dat wordt leuk optrekken!

reiniero
        Bijdrager

zie het bij je setup leuk !!;)

TimoO_
          Topic starter

welke staat jullie het meeste aan? het gaat me allemaal niet om comfort, zolang ik ergens een zitvlakje heb.

N!CKs

ik denk dat de bovenste het mooiste staat, is ook een mooie vorm:D

Kelvin
              Bijdrager

Ik vind die rechts onder het mooiste;)

TimoO_
                Topic starter

ik denk zelf ook dati k voor de bovenste ga. deze is namelijk ook het makkelijks te maken 😀 en ik vind hem best mooi. als het niet mooi is, naja nog plaatstaal genoeg :P.

VespaSi-Power

Ik ga voor de bovenste bast mooi bij het project;)

FonS
                    Bijdrager

idd, de bovenste

en comfort zal je idd niet hebben, als je met je reet op een plakje ijzer gaat zitten (dus eigenlijk direct contact met de weg) :p jij liever dan ik

TimoO_
                      Topic starter

crossen zal ik er toch niet mee gaan. en illegaler als dit kan je het niet krijgen, of ik moet ook nog zonder demper gaan rijden. alleen bij meetings zal ik erop rijden en misschien naar een gala ofzo :D.

TimoO_
                        Topic starter

hier het zadeltje:

wat ik dus ga doen voor nog een BEETJE comfort (en omdat het er mooi uitziet):

eerst moet ik natuurlijk alles mooi afvijlen een beetje ronde randjes maken. dan ga ik maandag naar Vilt daar blijkt een zaak te zijn waar ik leer kan halen, dan probeer ik een soort van donkere kleur geel te halen, hebben ze dat niet wordt het zwart. dan ga ik in berg en terblijt naar een soort van “wonderschoenmaker” heb ik van iemand gehoord, daar ga ik vragen of ze het zadeltje kunnen bekleden, maar als opvulling gebruik ik een dik stuk rubber omdat het leer dan lekker strak eroverheen getrokken kan worden.

hoe ik het zadeltje vast maak:
                          ik maak 2 oogjes op de onderkant van het zadel, en 2 oogjes op de stang. ik las ook nog 2 stevige stangetjes vast aan de onderkant van het zadel zodat het zadel niet verbuigt. dan koop ik ene mooie chrome veer en las ik deze vast voor het spatbord, dus waar eerst het zadel zat (hier wordt het b.t.w. nog een beetje afgewerkt). dan als het zadel klaar is, bekleed en al zet ik het zadeltje erop, boutje erdoor en het zadel zit vast, veert, en zit “vrij” comfortabel.

Crullie
                          Donateur

Dat word een Vos stylo zadeltje en lekker stevig met dat rubber als zitkussen :thumb zieter goed uit.

TICKLING BARN

!Japieoh!_!Ciao!

Nice Timo, dat rubber eronder is wel een goed ID ja heb je toch nog wel wat comfort..

FonS
                              Bijdrager

ja anders haal je het einde van een 400 meter sprint niet, zonder je staartbeentje te breken :p

wordt mooi man (y)

TimoO_
                                Topic starter

haha bedankt :).

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 512)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.