- Dit onderwerp bevat 87 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 9 maanden geleden door pier.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 november 2006 om 23:47 #443405
Kwafo :
idd mijn achterrem is bijna versleten zet die van mijn spaakwielen wel een keer erin als ik zin heb ;Pmaar ja iig ciao is beter dan mtx tot nu toe als ik er zelf een had zou ik heeeeeeeeeeel misschien anders denken
Heb je de post van Pier wel gelezen…
Zal je zo toch even op msn aanspreken.
Maar we kunnen wel uren over deze discussie doorgaan over welke brommer er beter is, dus dat kunnen we beter over msn doen (het is toch al overduidelijk :D)dus kwafo,
STOP MET HET ONDERSPAMMEN VNA MIJN PROFIEL XD
13 november 2006 om 18:53 #443433Kleine Updatje:
– Toeter verplaats en kabels verlengt (is autotoeter, gaan leuk hard 😀 ) en er vandaag nog een groep fietsers half van hun fiets af laten vallen 😛
– Toerenteller velichting gefixt samen met mijn KM-teller verlichting. Miste ik altijd bij het in het donker rijden.
13 november 2006 om 19:10 #443434Tot hoeveel RPM kan jij dat 56cc’tje laten gillen?
En bij welk toerental heb je max vermogen?Vind dat wel cool van schakelbrommers dat je lekker zelf kunt bepalen hoe hard je blokje jankt:) Kunt rustig relaxt cruisen op 40km uur in de 4de versnelling, of flink gillend voorbij rijden in zijn 3 (voorbeeldje, weet niet hoe jou bak is kwa vertanding)
Ik zou stieken toch ook graag een schakel willen hebben, alleen dan geen crosser, maar iets wat op een Honda MB lijkt:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno14 november 2006 om 09:04 #443459De 65 haal ik bij de 10.000 rpm, 11.000 haal ik in heel los zand, alleen da vind mijn cilinder wa minder gok ik 🙂
(mijn powerband ligt verschillend, in zijn 1 is ie al bij de 5.000 en in zijn 4 bij de 8.000)Ik weet mijn vertanding nie uit mijn hoofd, maar wel ongeveer bij hoeveel die in iedere versnelling haalt:
1 = 20 Km/h
2 = 36-37 Km/h
3 = 52-53 Km/h
4= 65 Km/hEn ik ben binnenkort van plan luchtfilterbegrenzing eruit te halen 🙂 Dus dan loopt ie eindelijk orgineel 😛
14 november 2006 om 17:26 #443465Nee, geen eurobegrenzens of andere troep, als ik die al werkend geinstaleert krijgt molt da ding alsnog heel mijn ontsteking,cilinder en der rest wat er allemaal aan mij nbrommer zit 😐 Dan zet ik der liever een andere tandwielverhouding op en een boete van misschien 35 euro als heel mijn brommer naar de garigheid..
15 november 2006 om 18:11 #443478Vandaag der nog onderuit gegleden omdat ik er een gemeente werker voor op mijn weg zat, die me niet hoorde, en zo nodig het papiertje dat recht op de weg lag op moest rapen. Plus dat heel het pad vol lag met bladeren waardoor ik met het minste remmen mijn achterband al weg voelde slippen =_=’ dus ik mijn achterwiel proberen te corrigeren wat niet lukte, dus ik val heel rustig recht voor die vent om, die vent heel duf omkijken, ik tegen hem zeggen: “ga je die bladeren ook eens opruimen, straks vallen er nog mensen door”. gelukkig geen schade zoals altijd (nee tis niet de eerste keer dat is val). En die vent me daarna heel versuft aankijken, maar het grappig was dat de bladeren netjes opgeruimt waren toen ik terug van school reed 🙂
15 november 2006 om 20:24 #443480Laten we niet over jou beginnen 😛 meneer de ik cross met mijn peperdure uitlaat en wheely tot mijn kentekenplaat krom is ^^
19 november 2006 om 23:47 #443519Om der nog maar bij te vertellen, ben afgelopen vrijdag bijna aangereden…
Ik rij rustig 35-40 op een 30 km weg, met aan bijde kanten geparkeerde auto’s.
En kwam der net een auto vanuit een geparkeerde plaatst, die het nodig vond om voor mijn neus te gaan staan.
Ik natuurlijk zo hard mogelijk op de rem, achterwiel slippend gekregen, met de gedachte in mijn achterhoofd(nu gaat het eindelijk eens gebeuren, ik wordt aangereden. want ik ga niet harder remmen als nu, dan flikker ik om en krijg ik helemala niets vergoed van de verzekering) remde ik dus af en ging meer naar rechts, had ut net gehaalt, auto rustig door gereden…Gelukkig niets gebeurt, dit was me al eens eerder overkomen, in eindhoven brommerrijden is zo veilig nog niet met een brommer met trommelremmen…
23 november 2006 om 08:11 #443564Oke, deze keer gelukking niet aangereden 🙂 maar wel iets anders..
Gister alweer, wast een behoorlijk lange dag, dus ik vermoei en opgelucht naar mijn brom toelopen.
En wat licht daar, een of andere grapjas moest zo nodig een pot chilisaus (of van die pittige doritos saus troep) over mijn brom heen gooien (over mijn zadel voornamelijk)… Leuk, ik dus ook pissig… Thuis even schoon lopen maken, stinkt nog steeds volgends mij.En ik heb ongeveer wel een idee wie dit gedaan zal hebben, eergister kwam ik namelijk iemand tegen op z’n vivashity snor, samen met een paar van zijn vrienden. Ze moesten zo nodig iets over mijn brom zeggen (‘waar is dat sticketje voor? motor-forum? maar dit toch helemala geen motor!’ en ‘ooo, een honda’) verder niets van aangetrokken en hun der dik uit gesprint. Ik gok dat dezelfde gast dit gedaan heeft omdat hij of jaloers was of mijn brom niet mooi vond, ik vind het hooguit zielig…
Ik ga me der verder niet druk over maken, ga hem misschien wel melden tegen de school, en dan maar hopen dat het niet weer gebeurt…
23 november 2006 om 13:20 #443567Gewoon roggel op zijn zadel raggen!
23 november 2006 om 15:26 #443568platte banden rijden ook slecht;)
23 november 2006 om 19:46 #443577Kwafo :
WHAHAHAHAAH ja maar dan kun jij dat probleem ook weer krijgen, ik regel het dan vaak met mijn handen, het menselijk lichaam is het beste wapen 😛 (en overtuig middel)Tjaa, zo benk ik nie ingesteld, misschien gelukkig, maarja, heb gewoon geen zelfvertrouwen dusja..
Maar zoals ik al zij, ik laat het hier mooi bij, ik wil geen proberen, zeker niet aangezien ut kampsjaakjes zijn.Verder kleine update:
Heb mijn oliebak der uit gehaalt en helemaal opgeschoont, ziet der stukken beter uit op ut moment, vastgekoekte olie van binnen en buiten. Verder nog voor een meter doorzichtige slang gehaalt, maar daar haalde ik al mijn slangetje nog niet mee 😐 verder nog zo’n benzinefilter gehaalt, altijd handig, maar wel extra groot 😛24 november 2006 om 23:49 #443609Update:
Vandaag de rest van alle slangetjes vervangen, had in totaal nog 2 meter nodig 😐 (totaal 3 meter voor alleen maar slangetjes). Hij’s er een stuk op opgeknapt, ziet der allemaal stuk netter uit, vooral het doorzichtige olieslangetje ziet der zeer vet uit 🙂 Morgen komen er foto’s van, moet binnenkort nog wel blok keertje helemaal opnieuw spuiten, maarja… 😛 Ik ben er tevreden mee op het moment.
Alleen nog een minpuntje aan het hele verhaal, laatste tijd krijg ik um bijna niet meer aan met de kickstarter, morgen eens nakijken of aan mijn contactpunten ligt of aan mijn kickas. Gek genoeg is ie wel binnen 2 stappen aan met lopen…
26 november 2006 om 18:47 #443650Gister naar een vriend toe gereden met den brommer, halverwege kapte die ermee, bleek dat omdat mijn benzineslang onder mijn benzinenippeltje van mijn carb kwam, mijn vlotterbak vacuum zoog. Dus snel da ding er tussen uit gehaalt en toch nog naar he mgekomen. Thuis nog geprobeert da ding ertussen te zetten maar nie gelukt…
5 december 2006 om 19:35 #443804Vandaag mega geluktdag 😀
vandaag mijn bandenspanningventieldopjes binnen gekomen 🙂 doet het goed gelukkig en mijn ‘snelle’ luchtfilter slang. Dit omdat mijn mtx op de luchtfilter begrenst is. zoals je op foto hierboven zit is het zo’n dun slangetje, nu is het een behoorlijk grootte 🙂 Dus vandaag ook even naar OTR toe gegaan voor spoeiertje (zat orgineel 85 in ) en daar hadden ze alleen 80,82,90,100 voor mijn brom :S Dus die 90 gehaalt. En hij was het precies, hij reed weer 100% top. Behoorlijk geluk gehad, maar hij trekt nu stuk sneller op, en haal ook wel 1-2 km/h per uur meer 😐 😐 😐 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.