Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Tikken uit blok helpme
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren geleden door luukelbo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 maart 2011 om 14:45 #211137
ik heb mijn ciao racer klaar maar doet heel erg raar.
Gister starte ik hem voor he eerst en toen kon ik steeds even rijden als ik boven de 30 kwam dan begon hij te schokken en kwamen en hele harde tikken uit mijn blok of vario.vandaag haalde ik het blokje los maar cilinder was helemaal goed en er zat wel een beetje speling op de krukas.
maar het spietje was nog heel. Toen ging ik em weer starten en nu blee hij 20 seconde lopen entoen ik gas gaf kwamen er weer heleharde tikken uit mijn blok.
Nu bleek mijn spie wel gebroken te zijn.
Ik weer een nieuwe spie erop gedaan en starte weer effe verder heb ik niks meer gedaan.Ik heb 2 vliegwielen geprobeerd maar ik heb er nu eentje op zitten met een kaarsrechte spiebaan maar hij is wel heel vr afgedraaid. Dit vlieswiel zat er op het begin ook op.
mijn setup:
vario 100mm 1.13
80 polini
speedengine
13/13
proma ccIemand een idee wat dit kan zijn?
30 maart 2011 om 17:26 #236434je hoort geen krukas speling te hebben
ik ben bang dat de lagerpassingen kapoet zijn.30 maart 2011 om 18:46 #236436ik heb dit ook gehad met mijn polini 80cc op speedengine, maar ik ben dan ook van mening dat een 80cc+ 13mm carb niet af te stellen is. ik heb exact de zelfde setup gehad alleen dan met 1:10,6 vertanding. bij mij begon het tikken met 36 en stopte bij 55,. ik zeg: draai er eens een nieuw bougietje in, is het probleem er dan nog? en remt je ciao af tijdens de tikken?
30 maart 2011 om 19:02 #236438lagerpassingen hoeven niet per se kapot te zijn hoor. De vraag alleen is, is het radiale speling of axiale speling? Kan jij je drijfstang op en neer bewegen, of horizontaal? (van bovenaf gekeken) Monteer inderdaad eerst eventjes een standaard vliegwiel. mischien is hiermee je probleem wel verholpen.
heb je nieuwe lagers gemonteerd? Vielen deze er gelijk om? of moest je hem eerst heetstoken voordat hij er omheen viel ( NOOIT MET HAMER EROVERHEEN TIKKEN!!!).
30 maart 2011 om 19:55 #235963als het blokje op mijn brommer zit kan ikde as waar de koppeling op komt naar links en rechts bewegen.
maar de lagers zaten er heel strak om en gingen met de normale moeite van van krukas af.
toen de lagers om me krukas zaten zat er wel speling op.maar waar ik ookachter kwam is het randje van ong 2mm die op het grote carter zit dus o de plek waar je kleincarter over valt was een stkje van 1 cm vanaf gebroken is dit erg?
gr, arno

1 april 2011 om 18:28 #236467neej zo,n beschadiging is niet erg, hebben wel meerdere goed lopende blokjes.
althans dan ga ik ervan uit dat dit niet onder het lopen is gebeurd:con -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.