Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Tikken/knallen bij gas terug
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 10 maanden geleden door Gijhys.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 mei 2007 om 20:54 #208975
Als ik gewoon op de top rijdt, ong 60 en ik laat ’t gas terug hoor ik steeds getik(lijkt uit de cillinder te komen) en soms ook wel knallen uit de uitlaat(zo lijkt het dan). Het is er alleen als ik bijna op top rijdt, niet als ik wat zachter ga. Wat kan het zijn? Kapotte zuigerveren? en waardoor zijn er die knallen? me sproeiermaat is 48.
14 mei 2007 om 21:10 #225893he he..
het getik kan zijn dat je zuiger veren inderdaad waarschijnlijk versleten zijn..
dan willen ze wel gaan tikken..
het geknal..is dat niet geplof??
mischien dat hij wat na ontbrand in je uitlaat..kan een tikje kleinere sproeier wel verhelpen..
14 mei 2007 om 21:12 #22589448 is veels te klein voor 13/13 wat voor filter heb je?
Heb je een bromblok lijkt me wel aan de snelheid te zien
Hoe kleur je bougie?14 mei 2007 om 21:18 #225895
stfu>>Ik heb zelf ook regelmatig dat geplof nog wel eens en dan vooral als het blokje koud is… ondanks dat er wel een goeie sproeier (69) in zit.
Ben er zelf dus ook nog niet over uit waarvoor die ploft maar denk dat het zelf ook geen kwaad kan.
14 mei 2007 om 23:41 #225896Tikken: als t als een rammelende zak knikkers (klinkt leuk he) klinkt uit je cilinder is het resonantie. Dus carburateur beter afstellen. Knallen uit uitlaat, hmm ontsteking niet goed? Bougie ok, kleur?Contactpunten op 0.4? Anders ff nieuwe erin en dan maar gelijk nieuw condensatortje. Hoe lang rijd je al met deze setup zonder `onderhoud`?
15 mei 2007 om 00:46 #225897sproeier maat moet je gewoon maar bekijken of ie goed is… kijk naar je bougie kleur.. 48 sproeier kan heel goed kloppen.. ik had voorheen 12 12 erop ook met 48.. en ik had nog wel een proma cc erop.. elk blokje is anders..
en geplof uit je uitlaat is gewoon naverbranding.. je moest mijnes es horen als ik gas los liet.. voorderest niet druk maken.. als ie lekker rijd en trekt.. zijn je zuigerveren ok. ( anders haal je geen 60 met citypoeper ) en staat je onsteking egt wel goed hoor! (anders rijd je toch niet lekker:?)
en me bougie kleurt mooooi
t zit vast wel goed
Mike15 mei 2007 om 10:47 #225898Ik heb idd bromklok.. maar dan is het dus niet zo erg die tikken? niet dat dalijk me hele zuiger naar de maan is. maar die 48 sproeier is goed hoor. Mooie koffiebruine kleur en loopt ook gewoon goed. Ik heb eens een 62 geprobeerd maar toen verzoop ie me steeds dus misschien iets rond de 53 als het echt moet. De plofjes uit de uitlaat kan misschien komen door de stationeerschroef. Ik heb deze best wel vrij open staan omdat anders het wiel draaide als ik em stationeer liet lopen. kan die ook komen door een te kleine sproeier?
15 mei 2007 om 11:27 #225899Naverbranding is slechte ontsteking, geloof me nou maar.
15 mei 2007 om 11:36 #225900vicious :
Naverbranding is slechte ontsteking, geloof me nou maar.slecht is een groot woord
en het kan ook zijn wat hij zelf aangeeft.. dat ze stationair miss ff te hoog staat.. dan blijft ie ook door bobberen als je gas los laat.. ik heb ook een beetje naverbranding maar me onsteking is egt goed.. ik rijd ook electronische..
laat ik het zo zeggen.. het kan egt geen kwaad.. dit blokje is vast in goede staat.. kijk geowon naar je bougie kleur en kloot wat met die schroef.. en desnoogds haal je een keer je cilinder kopppie of de hele cilinder dr af.. is niet veel werk!
Mike15 mei 2007 om 15:21 #225901ik heb dit wel soms als ik hem aanren en dan gas en decompresiie tegelijk gebruik, als je dan decompressie loslaat knalt ie, dus misschien is je compresccie ofzo niet goed?
15 mei 2007 om 15:34 #225903Dat heeft iedereen wel lijkt mij dat die ploft als je compressie en gas tegelijk (te lang) inhoudt. Maar denk niet dat het daar aan ligt hoor. Maar het kan dus geen kwaad hoor ik dus hoef ik me ook geen zorgen meer te maken:lol. het ging me er alleen om of het slecht was voor t blokje ofzo maar gelukkig niet:D..
bedankt voor alle reacties:bier
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.