Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Tikken bij het achterwiel
- Dit onderwerp bevat 52 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 8 maanden geleden door Vespaflappie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juni 2005 om 21:57 #131172
heb je hem echt met die kleine ring erop zeg maar naar de koppeling toe?
Jup:)
1 juli 2005 om 09:20 #131173dan zou ik niet weten wat het zou kunnen zijn
1 juli 2005 om 13:27 #131174maar.. als ik men ciao niet heb lopen.. en ik rijd achter uit hoort het dan dat je um hoort tikken??
1 juli 2005 om 13:48 #131175Dat ligt waarschijnlijk aan je poulie, beter aandraaien.
2 juli 2005 om 13:48 #131176Hellup! Ik heb net een nieuwe koppeling-grondplaat gehaald en gemonteeerd, EN HIJ BLIJFT HET DOEN(ratelen). K*tzooi!!!!:cry
Nu zou ik denken, omdat het volgens mij daar ergens vandaan komt zouden het misschien de krukaslagers zijn? Maar dat zou ik moeilijk geloven want daar is helmaal niet mee geklooid. Er is in de 20(!ja dat wel) jaar dat het leeft weinig mee gereden, en nu heb ik dus met een 60cc en proma rondgereden(misschien 300KM), dat kan dan toch niet opeens brak zijn??
Zou het de afgevlakte ciao kop kunnen zijn(gemonteerd omdat mn proma tegen die dikke bravo kop kwam), dat de zuiger ertegenaan tikt??(Ja dat is een kwestie van proberen).
In het prille begin deed hij het ff niet maar na een halve minuut begon het weer. KAN IEMAND MIJ HELPEN, ik ben echt wanhopig.
Ik ga nu maar ff een andere kop proberen……..
2 juli 2005 om 14:05 #131177Hmm jah de lagers zouden dan speling moeten hebben…Voel je als je de koppeling eraf hebt speling op de krukas(ff voelen offie op en neer kan)…Grondplaat van mij heeft ook een beetje speling maar ik hoor echt niets daarvan hoor…..Je kukas is ook gewoon in orde?
2 juli 2005 om 15:18 #131178W8 ff hoor, is het nu niet meer tikken bij je achterwiel?
En is ’t een tik, of meer een trommelend(hol) geluid?
‘T kan bijv. ook je naaldlager zijn, of je pistonpen, die kan ook speling hebben in de zuiger……
Ik zou bijna zeggen, maak er een soundfile van, dan kennen we ’t zelf horen…..!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!2 juli 2005 om 17:54 #131179mmm tsja, de kruk heeft geen speling, gaat niet op en neer. Ja die grondplaat ligt het (jammer genoeg) niet aan, dan was het al opgelost.
Kheb nu maar ff het hele blok eraf gesloopt, die k*t carter-cilinder bouten zijn nu ook geragd, echt alles waar ik aankom gaat kapot lijkt het wel:cry
Dus een soundbite zit er ff niet in, was wel goed idee.Ik denk toch dat het de lagers zijn, hoe ongeloofwaardig dat ook lijkt voor mij. Want die koppeling schudde ook een beetje(ja hij zat wel goed vast), en de cilinderkop was het iig niet.
De krukas draait verder gewoon soepel.
2 juli 2005 om 19:52 #131180In dat geval zou dus je krukas krom moeten zijn?!?! Ik zou eens proberen je jasil asje erin te zetten moet altijd goed zijn en loopt nog lekkerder ook:) Lijkt me erg sterk….Hoor je hem ook echt tikken en tikt ie meer als je sneller gaat?Trektie minder op?
Laat ff wat weten…Balle;)
2 juli 2005 om 20:30 #131181Is het dan miss. niet het glijlager in je koppelingsschaal dan?
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!2 juli 2005 om 21:05 #131182@Japie, nah ik heb voor de zekerheid nog ff andere kopp geprobeerd en dat was dus hetzelfde.
Flappie, Over die kruk, dat zou kunnen, maar ik heb na mn cilinderwissel, 2 weken geleden ofzo, nog heerlijk gereden, dan kan hij toch niet ineens krom zijn?? Dat je dat na doe tijd opeens merkt?
Ik ga idd wel ff dat blok openbreken. Beunhaas for life:D3 juli 2005 om 00:27 #131183Edjuh :
@Japie, nah ik heb voor de zekerheid nog ff andere kopp geprobeerd en dat was dus hetzelfde.Flappie, Over die kruk, dat zou kunnen, maar ik heb na mn cilinderwissel, 2 weken geleden ofzo, nog heerlijk gereden, dan kan hij toch niet ineens krom zijn?? Dat je dat na doe tijd opeens merkt?
Ik ga idd wel ff dat blok openbreken. Beunhaas for life:DAlles kan langzamerhand komen; ikzelf heb ook een een krommer/pkapote krukas gehad…Loopt behoorlijk kut kan ik je zeggen…. kan zomaar komen dus…Moet ergens bij de krukas vandaan komen!!!
3 juli 2005 om 09:39 #131184Maar het loopt nog niet kut!, Ik werd alleen gek van het lawaai! Echt, ik kon het niet uitstaan. Misschien dat hij dan steeds kutter gaat lopen?
Ik ga vandaag of morgen iig een ander(snor:blush) blok proberen wat ik heb geruild voor mn speedengine.
En ondertussen maar dit blok onderzoeken, waarschijnlijk maar meteen een beetje vijlen hier en daar.
edit: het viel me gisteren trouwens op dat mn bougie pikzwart was, terwijl hij eerder redelijk goed afgesteld was, dus bruin. Kan dit door de gevlakte kop komen? Heeft het misschien nog iets met het andere probleem te maken?
3 juli 2005 om 11:58 #131185Haha alles loopt goed totdat jij eraan kom the:PWat ik niet echt snap is dat jij superingrijpende dingen verander en wel altijd zeik ermee hebt….In principe verander je de verbranding met ene afgevlakte kop; maar of dat zoveel kan schelen….Denk het haast niet…
3 juli 2005 om 12:38 #131186Haha alles loopt goed totdat jij eraan kom the:P
Dat is helaas wel de waarheid, ik zou er eigenlijk mee moeten kappen, maar ik blijf het ondanks alle tegenslagen leuk vinden:)
Wat ik niet echt snap is dat jij superingrijpende dingen verander en wel altijd zeik ermee hebt…
Huh? Bedoel je NIET-superingrijpende veranderingen? Ik trouwens wel een vermoeden hoe die krukas krom is geraakt……….:blush
De pistonpen van die 41mm wil er om een vage reden heel moeilijk in, daar moet echt flink op gehamerd worden. Nou moet je niet denken dat ik keihard op dat ding heb staan meppen(dus regelrecht de krukas krom slaan), wel de zuiger ondersteund, maar misschien dat het daar aan ligt.
Maar dan vind ik het alsnog raar dat het zo lang duurt voordat hij raar doet. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.