Vespa-Ciao.NL
:: Tik uit blok

Home Forums Techniek Problemen oplossen Tik uit blok

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Tonni :

hansieb :
      Dit klinkt verdacht veel als mijn DR versleten 43mm EVO , zoals tonni al riep zelfs bij mijn nieuwe DR 43 EVO heb ik een ratel erin zitten.

Misschien is je zuiger en cilinder tolerantie wel erg groot. Anders monteer even een STD kop dan kan het iniedergeval geen detonatie zijn.

Dat was bij mijn nieuwe DR ook (en bij mn Polini 42mm alu, en bij mn 41mm DR, en bij mn 38,4 DR, en waarschijnlijk zal het bij de Athena niet anders zijn..)

Wil je weten of het de tolerantie is: stop je zuiger MET veren in de cilinder, neem de cilinder en schud er mee naast je oor. Hoor je dan al tikketik dan is het de tolerantie v.d. veren t.o.v. de zittingen in de zuiger. En dan is er niets dat je er aan kan doen, behalve de speling vol laten kolen..

Jup , dit heeft een nieuwe DR al. Ach jah hij loopt wel als een kanarie 😛

leovinci rider
      Bijdrager

:(dat getik kan mischien ook van de spiebaan afkomen. Want dit heb ook eens gehad en toen is mijn hele blok vastgelopen om dat de spie eruit is geschoten.

niels-nijsten
        Bijdrager

mijn dr evo tikt ook zo PRECIEs zo maar als hij warm is is het weg denk toch egt wel dat het door die grote toleranties komt! voor de zekerheid gooi ik komende week ofzo nieuwe zuigerveren erin. het grappige is dat het getik weg is ik gas geef en als de brommer warm is hoor ik ook niets meer:P

parkers
          Bijdrager

als je mengsmering ontbrand voor de compressieslag,dan is de druk gewoon zeeer hoog waardoor je blokje maar een tijdje nog kan gebruiken als dat zo blijft.lijkt me sterk een voorontbranding,,maar dan is de druk veel te hoog .
            en zon blokej kan niet tegen de hoge druk.

meet je compressie.(kijk hoeveel bar het is en vertel het effe ben benieuwd

waarom zou je dubbele voetpakking er tussen zetten? is dat niet het geluid negeren ,

en 2 pakkingen op elkaar kunnen van elkaar afgaan lang elkaar schuren door de trilling waardoor alle 2 pakkingen gewoon kapot gaan miss niet direct maar gebeurd wel.9komen scheuren in koop dikkere pakking als die verkrijgbaar zijn.

als je egt niet weet ga naar iemand toe en laat hem effe nakijke ,

meet je compressie,

heb je het tijdens hoge toeren of lage toeren of alle 2.

Vincent Vario
            Bijdrager

Ik denk dat er een stootrand in de cilinder zit

Dat een blokje tikt door een “verkeerde” bougie lijkt me een beetje overdreven. T is wel belangrijk dat de bougie de goede waarde hebt maar van 1 of 2 warmtegraden verschil zou die niet moeten tikken.

Zoals hierboven ook al staat, cilinder eraf en een extra (of 1 dikke) voetpakking eropzetten.

Als laatste moet je even naar je koppakking kijken, als je bv een 38mm koppakking op een 43mm cilinder zet krijg je ook ongeveer zo`n geluid

Succes ermee

niels-nijsten
              Bijdrager

is niet waar vincent! alsie een stootrand heeft heeft zijn brommer dus noit meer dan statonair toerental gemaakt:S hij hoort het bij stationair lopen!!!!! stootrand hoor je pas bij toeren maken

Frenklin
                Topic starter

ja bij stationair draaien tikt ie al
                  als ik aan t rijden ben en ineens veel gas geeft word het iets erger.
                  ook als ik steeds harder ga rijden word het geratel steeds hoger van geluid..

hoe kan ik mijn compressie meten??

sieger
                  Bijdrager

het zou je naaltlager in je krukas wel kunnen zijn;)
                    waar je zuiger pen doorheen zit;)
                    dat die te ruim is dan gaat die tikken;)

Vincent Vario
                    Bijdrager

Ja dat is waar, stootrand hoor je meer bij hogere toeren, toch zou ik ff kijken hoe de cilinder er uit ziet.

Ook je krukas moet je even controleren, op t bigend of smalend(naaldlager) kan speling zitten.

Verder is het een kwestie van proberen. Kan aan verschillende dingen liggen dus niemand kan je het precieze antwoord direct geven.

succes

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.