Vespa-Ciao.NL
:: Tik in voorvork Citta?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Tik in voorvork Citta?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lollol3r
    Topic starter

Hee jongens,

Sinds een tijdje, als ik tussen den 45-65 kmph rij hoor ik een irritante rare tik. (Een beetje metaal op metaal)

Eerst dacht ik dat mijn uitlaat niet goed vast zat, en dit was ook het geval. Maar nadat ik deze vast had gezet, bleef het geluid. Vervolgens dacht ik dat het aan mijn km-teller was die overtoeren draaide. Uiteindelijk ben ik gister eens gaan zoeken op de Citta of er niks los zat ofzo.

Nou, waar ik achterkwam: Als ik mijn stuur optil zodat mijn voorwiel van de grond komt, en mijn voorvork ‘uit veert’ zeg maar, dan hoor ik 9/10 keer op zijn langste punt een soort klikje, of tikje.

Dit probleem heb ik zelf in 4 jaar tijd nog nooit gezien, dus weet iemand hoe dit komt? Er is niks afgebroken (Van wat je aan de buitenkant ziet) en de olie is pas nog ververst. Ook zitten de boutje goed vast.

Iemand raad?

Alvast bedankt.

Poelll13
      Bijdrager

Het klinkt een beetje als de balhoofdlagers, het zou een kogeltje kunnen zijn wat los is gekomen uit het lager waardoor je voorvork speling krijgt.

Edjuh
        Bijdrager

Probeer met je voorrem ingedrukt eens of je speling voelt als je naar voor en achter duwt/trekt.

Balfhoofdspeling kan je oplossen door de moer die de lagers afdekt strakker te zetten(alleen als hij te los zit), anders moet je de lagers en evt. de cups vervangen. De cups zitten sws in het setje.

Lollol3r
          Topic starter

Thx, even proberen.

EDIT: Problem solved! Lager in balhoofd was toch niet helemaal lekker, even een nieuwe ingegooid en nu doet hij het weer prima! Alleen op top (60-65) hoor ik het geluid nog héél zachtjes een beetje af en toe.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.