Vespa-Ciao.NL
:: Tijdje stilgestaan

Home Forums Techniek Elektrisch Tijdje stilgestaan

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robertst1
    Topic starter

Mijn LX-50 4-tact heeft een tijdje (paar weken) stilgestaan. De elektrische start doet het niet meer (wat natuurlijk vrij logisch is). Nu heb ik een kilometer of 40 gereden, maar als ik de elektrische start probeer doet hij het nog steeds niet. Is dit normaal of kan het dat er iets mis is (met bijvoorbeeld dynamo of zo)? Bovendien een veel vervelender probleem: als ik rij en de richtingaanwijzer aanzet hapert de motor een beetje, kom ik niet meer vooruit (maakt een beetje ’tuffend’ geluid). Als ik de richtingaanwijzer weer uit doe, dan rijdt hij weer gewoon normaal. Moet ik gewoon nog wat meer rijden of denken jullie dat ik toch even langs de garage moet?

Alvast bedankt!

ritze
      Bijdrager

ik zou naar de garage gaan?

is het een nieuwe vespa of zoon oude?

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

goedguus
        Bijdrager

Dit forum is voor vespa ciao’s enz.. niet voor een lx-50 dus verwacht niet te veel hulp.. pm g-no anders even want die doet volgens mij wel meer met die scooters 😉 Klik

thierry93
          Donateur

dank dat je kabel niet goed op je startmotor zit, en dat je richtingwijzer kortsluiting maakt met je blok.
            Als je garantie hebt(denk het wel) ga dan naar de zaak waar je hem vandaan hebt.
            Scooter zijn ingewikkelder dan brommers.;)

Wautaz
            Bijdrager

Inderdaad, veel ingewikkelder. Om er achter te komen wat het probleem is moet je heel veel draden door gaan meten en stap voor stap de mogenlijke oorzaken wegstrepen. Ik zou em gewoon lekker naar de dealer brengen maar als je je mouwen al hebt opgestroopt zou ik even op scooterfreaks of scooterforum kijken.

Edit by hans: We zijn inderdaad geen scooter forum, succes met de reparatie.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.