- Dit onderwerp bevat 127 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 december 2017 om 12:16 #500540
@martino kijk jij daar heb ik wat aan , eerst maar is een dremel aanschaffen dan maar 😀
De carter was los , zat wel een polini doosjes bij maar daar staat niets op jammer genoeg.
@supersi : dus wat je eigenlijk zegt is “een kwart voor het afbreken “ :p hahaha
@speedbuxy : hoopvolle info dus , heb alles besteld qua pakkingen en nieuwe draad dus we gaan het snel meemaken .
Hierbij nog even een leuke foto , wordt er bijna opgewonden van :p
23 december 2017 om 16:44 #500541Nee dat zeg ik niet nee haha.
Dan ben je lomp aan het aandraaien namelijk.Kijk anders hoe diep het schroefdraad is in je carter en teken dat af op je tapeind.
Als het dan zwaarder gaat weet je dat je aan het einde bent.
Of beslis voor jezelf dat 1cm/1,5cm/2cm schroefdraad genoeg is.23 december 2017 om 17:33 #500542Tiesman1986 :
en nieuwe draad dus we gaan het snel meemaken .Bedoel je hiermee die rvs imitatie draadeinden?
Want dat is echt rommel en zou dit niet gebruiken.
Eigenlijks gaat er qua draadeinden niks boven origineel Piaggio.
Zou voor z,on sexy blokje dus even opzoek gaan naar een knap setje origineel Piaggio.23 december 2017 om 17:44 #500543@supersi , dat is een goeie , normaal zet ik ze erin en draai ze vast met de waterpomp tang.
Met deze carter ga ik jou idee is gebruiken 🙂
@speedbuxy Meen je ? Die met 3d moer heb ik besteld . Zal is kijken heb nog wel oude orginele carter liggen met nette draadeinde.23 december 2017 om 18:03 #500544Tiesman1986 :
@supersi , dat is een goeie , normaal zet ik ze erin en draai ze vast met de waterpomp tang.
Met deze carter ga ik jou idee is gebruiken 🙂Eigenlijk is de beste manier om 2 moertjes op je tapeind tegen elkaar aan te draaien.
en dan kan je door 1 moer te draaien het tapeind er in draaien.
Dit is makkelijk los te krijgen en zo beschadig je het tapeind niet23 december 2017 om 18:52 #500545Tiesman1986 :
@speedbuxy Meen je ? Die met 3d moer heb ik besteld . Zal is kijken heb nog wel oude orginele carter liggen met nette draadeinde.Je bedoeld dat setje van 6,50 op jmpb neem ik aan?
Das echt rommel en zou ik niet aan beginnen.
Beter haal de losse Vespa/Zundapp voor 0,79cent per stuk.
Dit is dezelfde kwaliteit als origineel Piaggio.23 december 2017 om 20:28 #500546Goed om te weten speed buxy 🙂
Wil dit blokjes inelkaar zetten zoals het hoort , draadeindens zoals supersi aangeeft.
Nu we toch over het inelkaar zetten hebben. Wat is de beste manier voor de krukas ?
Lagers eerst in de carter doen of om je krukas eerst ? Zit daar een verschil in of maakt dat geen kont uit :p
Heb er een paar in elkaar gezet met de lagers eerst in de carters zetten en werkte goed.
Hoor dit graag van jullie 😀24 december 2017 om 13:21 #500547De lagers eerst om je krukas doen.

Je moet de lagers immers om de kruktappen persen en als ze al in je carters zitten belast je daarmee de kogels.
Je loopt ook groot risico dat je krukas zwaar gaat draaien omdat de lagers niet helemaal strak tegen de wangen geperst krijgt.
Wat mij betreft is het een no go.;)26 december 2017 om 10:50 #500548@zevenenergie dan gaan we het zo doen 🙂
Prettig kerst feest gewenst aan iedereen, vandaag even wat tijd over voor het vol eten 😀
Even de reed valve uit elkaar gehaald en is goed alles gaan bekijken.
Bleek al een leuk getunede cilinder op te zitten 😉
Neem ze allebei mee met de tour om de pro mensen is te vragen wat het mooiste gaat lopen.
De eene is heiko getuned met een te grote uitlaat poort pas gemaakt voor de 27mm flens en andere door een onbekende , Maar zeer leuk pas gemaakt voor de 22mm flens en de spoelpoortjes zijn door geprikt.
Hier wat fotos ervan:

26 december 2017 om 19:14 #500549Mooi spul, jij bent de kerstdagen wel doorgekomen
27 december 2017 om 09:57 #500550Dat zijn erg mooie onderdelen om mee te spelen,tijdens de kerstvakantie
27 december 2017 om 19:39 #500551Op zichzelf ziet die cilinder(Heiko) er wat veelbelovender uit, maar valt mij wel op dat de ruimte tussen de beide uitlaatpoorten is bewerkt. Nou denk je prima, maar hebben de zuigers op deze plek nou net 3x smeergaatjes zitten. Verschillend in grote afhankelijk van de zuiger. Dit zal wel eens door je uitlaatpoort kunnen lopen. Vandaar dat ik met het versmallen van deze brug tussen de uitlaatpoort voorzichtig zal zijn. Het hemd lijkt van 1 van de cilinders(1996) ook zijn bewerkt voor gebruik van de normale spoelkanalen?
28 december 2017 om 11:45 #498580Kan niet wachten om het er onder te gooien 🙂
@martino klopt de smeergaten zijn dicht gesmeden, weet jij zo welke gasnaald erbij de malossi set zit ?
Las dat de w12 naald het mooiste loopt en dat die standaard in de evo carb zit. Heb er daar 2 van liggen hier.
28 december 2017 om 13:53 #498581Naar mijn weten een W7 standaard.
Mooi spul trouwens!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel28 december 2017 om 18:40 #500553Kijk eens aan, mooie bewerking van de zuiger op deze manier en ik durf dan wel te zeggen dat ik meer verwacht van je Malossi DEPS (Heiko) cilinder.Betreft de naald in de PHBG carburateur kom je veelal W7 en W12 naalden tegen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.