Vespa-Ciao.NL
:: Tiesman kickstart speed engine LC

Home Forums Perso’s Projecten Tiesman kickstart speed engine LC

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 128)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Zeebodem.
    Bijdrager

Ziet er allemaal goed uit man!
      Je bent lekker actief bezig met de hobby 🙂 Spreek je snel weer!
      Succes.

Tiesman1986
      Topic starter

Tnxx ! 🙂
        Leuk dat je weer online bent , staat goed zo’n zeebodem reactie in mij perso hahah :p
        Ik sloop snel wel wat aan die waterontharder , zie ik je wat eerder weer 😉
        Hoop dat die kriebels wat doorzetten bij jou! 😀

De Brandweer
        Bijdrager

Wat een dikke citta jonge. En mooi kickstart, zo hoort dat!

Tiesman1986
          Topic starter

Tnxx brandweer , volgende stap is zo’n vitrine als jou 😀

Tiesman1986
            Topic starter

Nog een foto van de andere kant , hopelijk morgen weer touren

Tiesman1986
              Topic starter

Vandaag de carter voor mijn tweede citta binnen gekregen 😀
                Een splinter nieuwe Polini Evolution Engine elektronische onsteking.
                Komt een muzza volle wanden in met een polini 80cc erop
                En natuurlijk een malossi power ingnition 🙂
                De overbrenging worden de Leo as van lennaert op een 1:6,7 bromklok

Florian
                Moderator

Dat is nou een mooi setje:thumb

zevenenergie
                  Donateur

Heel goed bezig:thumb
                    Ga je een beetje vijlen aan de cilinder?

AA-T
                    Sleutelbeheerder

Lekker setje :thumb

Tiesman1986
                      Topic starter

@zevenenergie
                        Had begrepen dat de uitlaatpoort van de polini te klein is dus die ga ik onderhandem nemen.
                        Eerst mijn skills maar is uitproberen op een oude orginele cilinder :p
                        Wat raadt je nog meer aan ?
                        En die tapeinde van deze carter zitten vlak bij de rand , hoorde dat je ze snel kapot draait.
                        Heb een moment sleutel thuis , wat is de max kracht wat je uit mag oefenen met het aandraaien van de cilinder ?

zevenenergie
                        Donateur

Nou ik raad eigenlijks niets aan, maar vroeg het me af.
                          Maar als je het nog nooit gedaan heb zou ik iemand vragen het voor je te doen, zoals crullie.

Hij schijnt er vrij goed in te zijn.

Tiesman1986
                          Topic starter

Aa jammer :p
                            Hoopte op goede tuning tips van de knutselaar !
                            Ga mij er zker in verdiepen , heb hier ergens gelezen dat het geen hoge wiskunde dus daar ga ik vanuit hahah

Martino
                            Moderator

De tapeinden zal ik idd niet te strak willen aandraaien. Het juiste cijfertje voor de kracht op je momentsleutel kan ik je niet vertellen, maar de Evolution carters zijn eenzelfde als de Speedengine wat dit betreft. Je schrijft dat de carters nieuw zijn. Heb je toevallig ook de doos er nog bij en zal je het artikelnr. hiervan mij kunnen zenden? Ben wel benieuwd.

Een niet bewerkte 46mm Polini doet het ook al aardig hoor, maar wil je toch gaan bewerken kan je veel kanten op met deze cilinder. Zoals eigenlijk alle Polini(Piaggio) cilinders is de uitlaatpoort en kanaal erg klein. Deze kan je zeker nog wat verbeteren. Hierin kan je heel ver gaan en ook wel redelijke wiskundige formules op los laten. Toch zal je al veel op je boerenverstand kunnen doen. De boosterpoorten hebben een L-vorm en kan je prima verbreden. Er is zelfs ruimte om aan weerszijden nog extra boosters te maken. Ik moet wel opmerken dat een nadeel van het ontwerp van deze cilinder de spijltjes in cilinder en zuiger zijn. Kans op scheuren van de zuiger kan hierdoor voorkomen.

SuperSi
                              Bijdrager

Een tapeind draait in je carter uiteindelijk gewoon tegen het einde van het schroefdraad aan lijkt me.
                                Als ie stopt dan gewoon zo laten, ben je bang dat ie los trilt gebruik dan een drupje loctite. Wel zo een die weer los kan.

Bij je cilinder kop heb ik volgens mij in de perso van waarom? wel eens gelezen dat iemand 17Nm aanhield wat ik voor staal op staal best aannemelijk vind.
                                En anders probeer je het eens, op 4, 8, 12, 16 Nm tot hij niet meer lekt haha

speedbuxy
                                Bijdrager

Ik draai het altijd ”te” vast en heb maar 1x een evo carter stuk gehad.
                                  Dus zou me hier persoonlijk niet te druk om maken.
                                  Mooi setje btw:thumb

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 128)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.