Home › Forums › Perso’s › Collecties › Ties zijn brommers
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 maanden, 2 weken geleden door TIES3930.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Weer wat geklust de afgelopen weken.

Een net lang zadel en chrome rekje geregeld. Vind het wel leuk staan maar het is lang niet zo comfortabel als het enkel zadel…
Mijn originele voorvario was wel gaar, het chromen busje waar de vario over glijdt was helemaal versleten, happen uit het chroom enzo, deze bleef dus vaak hangen wat resulteerde in bar slecht optrekken en veel riem slip.
Dus een speed control besteld en daar ben ik nu een beetje mee aan het kloten.
Heb nog een paar sets rolletjes van vroeger over, maar duidelijk allemaal te licht.
Iemand een idee van welke ik moet bestellen voor een standaard setup met gianelli ori power? Ik dacht zelf aan 8-8.5-9-9.5-10 gram.
De meesten zullen me voor gek verklaren omdat het niet echt een denderende uitlaat is, maar ik had de jamarcol op mijn eerste Vespa ciao, en ik vond dat die zo’n lekker geluidje maakte, dat ik deze al voor verschillende brommers heb omgelast. Nu dus weer.
Sleufgat voor ophanging wat vergroot
Beetje passen en kijken hoe en wat
Buisje maken om te verlengen
Moer vastgelast voor wat minder gekloot bij montage

Wordt allemaal nog wel wat netter afgewerkt, denk ook dat ik eens ga proberen om dat plat stuk voor de expansie eruit te werken, maar dan maak ik gelijk een andere voorbocht.
Hij loopt in ieder geval goed en klinkt erg lekker zo.- Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door TIES3930.
3 maart 2025 om 09:46 #828142Weer wat geklust de afgelopen weken.

Een net lang zadel en chrome rekje geregeld. Vind het wel leuk staan maar het is lang niet zo comfortabel als het enkel zadel…
Mijn originele voorvario was wel gaar, het chromen busje waar de vario over glijdt was helemaal versleten, happen uit het chroom enzo. Dus een speed control besteld en daar ben ik nu een beetje mee aan het kloten.
Heb nog een paar sets rolletjes van vroeger over, maar duidelijk allemaal te licht.
Iemand een idee van welke ik moet bestellen voor een standaard setup met gianelli ori power? Ik dacht zelf aan 8-8.5-9-9.5-10 gram.
De meesten zullen me voor gek verklaren omdat het niet echt een denderende uitlaat is, maar ik had de jamarcol op mijn eerste Vespa ciao, en ik vond dat die zo’n lekker geluidje maakte, dat ik deze al voor verschillende brommers heb omgelast. Nu dus weer.
Sleufgat voor ophanging wat vergroot
Beetje passen en kijken hoe en wat
Buisje maken om te verlengen
Moer vastgelast voor wat minder gekloot bij montage

Wordt allemaal nog wel wat netter afgewerkt, denk ook dat ik eens ga proberen om dat plat stuk voor de expansie eruit te werken, maar dan maak ik gelijk een andere voorbocht.
Hij loopt in ieder geval goed en klinkt erg lekker zo.Kappen eindelijk eens “net” gemaakt.
Gestraald en gewoon zwarte spuitbus over zonder primer of iets. Hou die dingen toch nooit lang netjes en het past wel bij de rest van de gare lak haha.
Mechanisch is hij wel bijna helemaal top nu. Alleen nog even nieuwe binnenpoten voor de vork regelen en voor het mooie een niet geroest balhoofd stel plaatsen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.